snabbt svar ang hostmedicinen lepheton!!
verkar vara jobbiga biverkningar, vågar jag ge sonen på 6 år?? han är otroligt rädd för att kräkas, och tycker mig läst att många mår illa och kräks av den?
verkar vara jobbiga biverkningar, vågar jag ge sonen på 6 år?? han är otroligt rädd för att kräkas, och tycker mig läst att många mår illa och kräks av den?
någon?
Är den utskriven till honom?
Jag tycker du kan testa den om han har mycket hosta. Man kan absolut bli illamående, men risken att man kräks är ändå rätt liten.
Däremot ska du INTE ge honom lepethon om den inte är utskrivet i hans namn. Tänk på att det är en narkotikaklassad medicin!
Vi har gett lepheton sedan barnen var små. Inga biverkningar hos något av barnen. Det betyder förstås inte att ditt barn inte får en enda biverkning.
Den är såklart utskriven till honom
Kicki000 tack för svar!
Prutt: ja det är ju lite av en chansning..
Vi har fått det utskrivet till barnen. Man jan få hjärtklappning, bli upprymd alt dåsig. Vissa barn bli upprymda andra helt dåsiga och man vet inte om eller vilken biverkning de drabbas av. Men den dämpar hostan iaf och bara det kan vara skönt för barnet.
Den bästa hostmedicinen vi haft! Sonen har fått den från ca 4år. Funkar perfekt. Hoppas den hjälper er.
Okej. Skönt att höra att den fungerar bra för nån iaf! Får väl se om vi vågar oss på den. Man kan ju ta den om det blir jobbigt i natt igen. Hur lång tid tar det innan man märker skillnad i akut tillstånd?
Jag skulle gett innan han ska sova. Men annars så tycker jag kanske 20-30 min så är det stor skillnad. Har för mig att det är den som smakar lakritsshot. Jag får kväljningar men det kan ju bero på tidigare erfarenheter av den smaken
Sonen sväljer, grimaserar och sen är det bra.
Vi har haft den både mot falsk krupp, inga biverkningar där men heller ingen effekt samt som hostdämpande inga biverkningar och jättebra effekt :)
Haft den i många år till barnen, inga biverkningar.
Vi fick avbryta behandlingen, sonen fick jätteont i magen av medicinen.
Dottern blev superspeedad av lephton, provat den själv och fick otäck hjärtklappning.
Hej var Kan Spara efter användning kan ligga i kylskåp eller i rumstemperatur .
M V H