Anonym (egentid!) skrev 2014-03-25 22:18:28 följande:
Nej det enklaste och nog bästa är att inte inleda ett förhållande med en förälder om man är ute efter det enklaste. Barn är inga dockor som man kan leka med som man känner, de är levande varelser med känslor...ofta sargade känslor om föräldrarna är skilda. En vuxen måste i det läget vara vuxen! Klarar man inte att vara vuxen så ska man inte klaga när barnen inte klarar det samma!
Jag är ganska övertygad om att jag inte kommer behandla ett barn på det viset, skulle jag bli bonusförälder så kommer jag göra vad jag kan för att skapa en bra relation till mina bonusbarn. Jag är vuxen och de barn och då får jag svälja vissa saker för att få barnen att må bra...kan jag inte det så får jag lämna mannen!
Jag skulle svika allt mitt yrke står för om jag behandlar ett barn på det viset!

Jag ser det inte alls som du gör. Jag anser att när man kommit upp i den åldern då har man ett eget ansvar för hur man vill att andra människor ska se på en, det är ens eget ansvar. Står man och spelar korkad, så får man vackert ta konsekvensen av det och inse att i så fall får man ingen hjälp, utan bara en axelryckning.
Men efter att ha gått hungriga första dagen, så skärpte dom till sig och fixade mat åt sig.
Om vi ska dra in ditt yrke, så kan du se det som så att "barn" i den åldern hade du fått som arbetskamrater.
Men jag tror att du skrivit i en annan trådkategori i så fall. Om dina nya arbetskamrater som inte tog ett enda eget intiativ utan bara väntade med gapande munnar på att du skulle utföra deras jobb också.