• sexigmamma

tonåring tar mitt kort och SHOPPAR LOSS utan att jag vet

Liten fråga.. 
    Vad skulle ni gjort om ni en dag kommer hem och eran tonåring står med ca 1000 kassar och håller på och hänger in sina nya kläder. Du kollar kontot och det står på 0 och innan var det ca 15 000. Hon hade alltså tagit det och shoppat LOSS, inga kvittot kvar ingenting. Ni hade kanske inte hunnit handla så kylskåpet var fullt, men som tur hade du hunnit betalt era räkningar! 
    Kom igen nu VAD SKULLE NI GJORT? 
    Jag vill veta!

• Svar på tråden tonåring tar mitt kort och SHOPPAR LOSS utan att jag vet
  • Coccolina

Seriöst ikväll är det tjockt med troll på FL... blir ju inte ens någon sport att se dem!!
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • katt33
    sexigmamma skrev 2014-03-22 23:48:24 följande:
    Liten fråga..  Vad skulle ni gjort om ni en dag kommer hem och eran tonåring står med ca 1000 kassar och håller på och hänger in sina nya kläder. Du kollar kontot och det står på 0 och innan var det ca 15 000. Hon hade alltså tagit det och shoppat LOSS, inga kvittot kvar ingenting. Ni hade kanske inte hunnit handla så kylskåpet var fullt, men som tur hade du hunnit betalt era räkningar!  Kom igen nu VAD SKULLE NI GJORT?  Jag vill veta!

Är din 8 åriga dotter helt plötsligt tonåring?
  • sexigmamma
    oOMayaOo skrev 2014-03-22 23:55:34 följande:
    8-åringen går runt i string som du har köpt till henne  och tonåringen shoppar för 15 000 kr? Någon verkar ha det lite...jobbigt hemma.

Inte visste jag att varelser som bor i skogen och har lång svans hade såna här världsliga problem.
    har ingen tonåring frågade vad ni hade gjort!
  • oOMayaOo
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-22 23:58:28 följande:
    Va é fjant!
    Ute och handlar string med mammas kreditkort.
  • oOMayaOo
    sexigmamma skrev 2014-03-23 00:03:37 följande:
    Skrik inte!! Jag är inte dööv!
  • katt33

Hålla bättre koll på kort och kod! Ge din dotter veckopeng osv
  • studentbruttan29
    Jag hade köpt massa string. Ätbara string. Till hela familjen!! Mmmm, gott att mata trolllollolllollllonboll!
  • sexigmamma
    studentbruttan29 skrev 2014-03-23 00:06:35 följande:
    Jag hade köpt massa string. Ätbara string. Till hela familjen!! Mmmm, gott att mata trolllollolllollllonboll!
    men hur gammal är du? är kanske du ett troll? 
  • studentbruttan29
    sexigmamma skrev 2014-03-23 00:08:13 följande:
    men hur gammal är du? är kanske du ett troll? 
    Är hela FEM år gammal. Min mamma köper också allt jag vill ha. Bilar, motorcyklar, ätbara string, sexleksaker och allt som jag vill ha. Min mamma säger att hon älskar mig så jag får allt som jag pekar på. Bra va? 
  • Coccolina
    oOMayaOo skrev 2014-03-23 00:04:23 följande:
    Ute och handlar string med mammas kreditkort.
    Hehehe
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • pluvdo

Vet inte vad jag hade gjort. När en kompis var runt 16 år gammal eller så så fick han på något sätt tillgång till sin pappas konto och bestämde sig då, tillsammans med en kompis, för att köpa datorer och så för runt 100 000 kronor (om jag inte missminner mig). När pappan upptäckte det så blev han förstås vansinnig och alla prylar lämnades tillbaks. Sedan skickades kompisen iväg på utredning på psyk för att se om något var "fel". Kanske bara en slump i och för sig, men så som kompisen berättade det för mig så lät det som att pappan ville hitta någon potentiell förklaring.

MVH Den smartaste kniven i lådan.
  • oOMayaOo

Oj, jag anar ett utbrott. H&M hade slut på stringtrosor så dottern fick köpa vanliga, tråkiga trolltrosor och hon ser INTE nöjd ut.....

• katt33
    sexigmamma skrev 2014-03-22 23:48:24 följande:
    Liten fråga..  Vad skulle ni gjort om ni en dag kommer hem och eran tonåring står med ca 1000 kassar och håller på och hänger in sina nya kläder. Du kollar kontot och det står på 0 och innan var det ca 15 000. Hon hade alltså tagit det och shoppat LOSS, inga kvittot kvar ingenting. Ni hade kanske inte hunnit handla så kylskåpet var fullt, men som tur hade du hunnit betalt era räkningar!  Kom igen nu VAD SKULLE NI GJORT?  Jag vill veta!

Det ligger i ditt ansvar att skydda dina kort och koder! Gör du det behöver det du frågade om aldrig inträffa.
  • puss
    katt33 skrev 2014-03-23 00:44:22 följande:

Det ligger i ditt ansvar att skydda dina kort och koder! Gör du det behöver det du frågade om aldrig inträffa.
    Det har det inte heller, om du läser.
  • katt33
    puss skrev 2014-03-23 01:01:47 följande:
    Det har det inte heller, om du läser.

Nej, såg det! Syftade på framöver göra det
  • Fantasilös

Jag hade blivit fullständigt galen! Hon hade fått gå till alla affärer, förklarat sig om att hon inte har kvitto o hon hade fått lämna tillbaka det som gått att lämna tillbaka. Resten hade hon fått tjäna ihop på ett eller annat sätt om det så gällde att hyra ut sitt rum ett par månader.

• sextiotalist

Jag antar att detta är en hypotetisk fråga, dragen till sin spets.
    För det första, min tonåring får inte använda mitt visakort, han har ingen kod, utan får vackert använda sitt. Däremot kan jag föra över pengar om det var nödvändigt.
    Men om situationen hade uppstått, då hade tonåringen och jag tillsammans åkt runt till samtliga affärer och återlämnat kläderna eller prylarna som var handlade.
    Därefter hade jag bytt kort och kod och inte en chans att tonåringen skulle få se det kortet igen och framför allt, en hel del lull-lull i tillvaron hade försvunnit

Svar på tråden tonåring tar mitt kort och SHOPPAR LOSS utan att jag vet