Vad gäller vid begravning, samborätt..
Min kompis sambo dog i en arbetsplatsolycka förra veckan. Hon är helt knäckt och har precis börjat med allt begravningsbestyr. Men av någon anledning har hans föräldrar (kompisens sambo) som han brutit med för flera år sedan fått veta om dödsfallet och kräver av min kompis att hon ska ta det j'vligt lugnt och inte lägga sig i deras sons begravning.
De hann vara tillsammans i 8 år och hade planer på giftemål till sommaren. Hennes sambo hade väldigt delade meningar med sina föräldrar som i sin tur avskydde hans val av flickvän. Det var bla därför han bröt med dem. Men nu när det här händer kommer de som blodhundar och ska ta över allt.
Känns fruktansvärt att de beter sig såhär, tycker hon har nog med bekymmer och så kommer de och gör såhär.
Vad är det egentligen som gäller? De hann ju aldrig gifta sig och sambolagen är väl som jag förstår inte så betryggande löngre. Har hans föräldrar rätt att bara ta över allting? Har hon ingenting att säga till om? Det känns som de bara vill ha ut sin hämnd på henne nu när de har chansen.
Blir så ledsen och frustrerad att det finns så otäcka människor!!