Hur reagerar era väldigt mammiga/pappiga barn på att vara borta flera dygn från den föräldern?
Det här gäller barn i typ 3årsåldern.
Ni som har barn som är väldigt mammiga eller pappiga, har barnet och den föräldern varit ifrån varandra i flera dagar under den perioden? Hur har det fungerat, hur har barnet reagerat?
Min son närmar sig 3,5 år och stundtals enormt mammig, han har verkligen ett fysiskt närhetsbehov av mig, kramas mycket och sitter i knäet och borrar in ansiktet mot min hals osv. Det fungerar jättebra med pappa också och pappan är lika involverad i barnen som jag, men i alla känsliga stunder som läggning, tröst osv så väljer han mig. Han kan verkligen vänta på mig om jag tex har sovmorgon en morgon eller så och då behöver kramas en lång stund. Han kommer ofta och tankar närhet osv.
Nu ska pappan och sonen och syskon åka till släktingar i tre dygn och jag är lite orolig för sonens reaktioner på att vara borta från mig, hur bra han än kommer ha det i övrigt. Brukar det gå utan problem? Kommer reaktionerna när han kommer hem?