• puppyeye

Nyinflyttad Helsingborg!

Jag och min man och vår dotter på 13 månader flyttar från Stockholm till Helsingborg om en vecka!

Dottern kommer börja på förskolan tidigast i augusti så nu behöver jag en massa tips på vad man kan göra med barn i Helsingborg. Nu går vi på öppna förskolan och sångstund varje vecka, så skulle gärna vilja göra något liknande när vi flyttar ner Glad

Vi har köpt ett radhus i Ramlösa, så om någon vet något i närheten vore det toppen! 
    Kanske finns det någon mer som går hemma och skulle vilja ses? 

• Svar på tråden Nyinflyttad Helsingborg!
  • puppyeye

Åh, 9 juni är vår bröllopsdag! Ett väldigt bra datum för BF tycker jag! :D

Gud va charmigt med ett äldre hus Anna! Själva bor i ett nybygge (2005) i Ramlösa, så ingen gammal själ här inte. 

Jag känner som sagt inte till stan så bra, men vart skulle vara ett bra ställe att ses? :)

• Anna Hbg

Puppyeye: Om vi tar med barnen är antingen Waynes eller Espresso House på bruksgatan bäst. Eller om vädret tilåter kan man ju alltid ta med sig fika och sätt sig på någon lekplats :)

• minnah88

Anna Hbg: ja det är ju så men jag är ändå lite orolig. Var det ett planerat kejsarsnitt? Jag är fortfarande säker på att det blir en pojke, haha förstår inte varför! Har ni möjligtvis Facebook? Kanske kan höras där och bestämma var vi ska ses :)

• Anna Hbg

Minnah: Blev ett akut snitt eftersom hans hjärtfrekvens sjönk drastiskt och syresättningen till blodet var riktigt dålig. Jag var bara glad att få ut rackarn :) Var tom, hur konstigt det än låter, riktigt trevligt i operationssalen. Personalen var jättegulliga och på gott humör. Sjöng "Ja, må hon leva" för oss när de fick reda på att jag och Casper delar födelsedag och att hans pappa fyllt år dagen innan haha Jag har ingen fb men man kan ju skicka privata meddelande här också :)

• minnah88
    Anna Hbg skrev 2014-04-22 08:57:36 följande:
    Minnah: Blev ett akut snitt eftersom hans hjärtfrekvens sjönk drastiskt och syresättningen till blodet var riktigt dålig. Jag var bara glad att få ut rackarn :) Var tom, hur konstigt det än låter, riktigt trevligt i operationssalen. Personalen var jättegulliga och på gott humör. Sjöng "Ja, må hon leva" för oss när de fick reda på att jag och Casper delar födelsedag och att hans pappa fyllt år dagen innan haha Jag har ingen fb men man kan ju skicka privata meddelande här också :)

Usch så otäckt men skönt att det gick bra för er! Haha oj så häftigt, vilken födelsedag! Kan tänka mig att du mer eller mindre bara ville att han skulle komma ut.. Jag kommer nog också känna mig tom fastän jag klagar på magen nu. Men kanske inte är s konstigt, bebisen är ju i magen sååå pass länge så man blir van. Ja men just det man kan skicka privat här, inte ens tänkt på att den funktionen finns på familjeliv haha! Gick du på någon öppen förskola med Casper?
  • Anna Hbg

Minnah:Ja, jag gick på den som ligger i samma lokaler som Capios bvc på söder. Riktigt trevligt där och de hittar på en massa kul saker också. Har bla varit med i hembygdsparken, i Helsingör och på Fredriksdal :)

• malinselma

Hej! Såg tråden när jag sökte här inne på FL. Jag, sambon och dotter (mars -14) är precis nyinflyttade i Helsingborg. Just nu letar vi hus i Ramlösa-Gustavslundsområdet. Är det ngn som är sugen på en promenad eller fika framöver? Just nu blåser det ju en del

• minnah88
    malinselma skrev 2015-01-11 22:03:43 följande:

Hej! Såg tråden när jag sökte här inne på FL. Jag, sambon och dotter (mars -14) är precis nyinflyttade i Helsingborg. Just nu letar vi hus i Ramlösa-Gustavslundsområdet. Är det ngn som är sugen på en promenad eller fika framöver? Just nu blåser det ju en del

Hej! Välkomna, hur trivs ni? Jag har en dotter som född juni-14.
  • Tandborste

Hej!! Får man vara med här? ;) Bor i Ramlösa. Väntar mitt tredje barn om 1v :) Hannah är 6,5 år och Jonathan blir 2 år i Mars.
    Var bor ni andra?

• minnah88
    Tandborste skrev 2015-01-12 21:26:01 följande:

Hej!! Får man vara med här? ;) Bor i Ramlösa. Väntar mitt tredje barn om 1v :) Hannah är 6,5 år och Jonathan blir 2 år i Mars.

Var bor ni andra?

Hej! Ja självklart! Tråden har varit tyst ett tag nu! Men äh så spännande grattis! Vet ni vad det blir? Vi har Ebba på snart 7 månader och bor på Husensjö!
  • Tandborste

Det blir en flicka :) 6 dgr till bf.... Varenda minut går till o leta tecken på att det är dax!!

• minnah88

Åh så spännande! Hur har det gått? Kommit någon bebis ännu? Lycka till!

• Tandborste

Nope! Är på övertid nu....
    Hade kraftiga värkar i em men de avtog under kvällen. FRUSTRERANDE!!!

Svar på tråden Nyinflyttad Helsingborg!