Hjälp min hund har Atopi (Allergi)!
Min hund har Atopi (Allergi) av något slag. Hon är en Golden Retriever på snart 3 år! Ruskar sig hela tiden när vi är ute och inne och överallt! Hon har dålig päls och håravfall och har haft sedan hennes första löp 6 månader gammal var hon då. Får dammsuga minst 3 gånger om dagen då hon fäller extremt mycket!! Äter veterinär Allergifoder Hills z/d och äter det förvånansvärd bra då hon alltid har varit kräsen med mat suck.. Orkar inte träna med mig och har inte fokus på mig när vi ska träna! Hon är väldigt förvirrad och lyssnar dåligt vilket går i perioder. Är jättelydig hund för att vara 3 år då jag alltid har henne lös och koppel ibland då hon går väldigt fint fot men hon vill inte riktigt jobba med mig och känner att hon inte har kontakten jag vill ha! Vad ska jag göra? Hon lider av kliandet och ruskandet som hon gör dagligen, som i morse skakade/ruskade hon sig minst 20 gånger och tog fram bakbenet och ville klia sig under promenaden men jag stoppade henne och det känns så fel när jag får hejda henne från att klia! Min uppfödare tycker jag ska åka upp till Göteborg med hon men vet att dem kommer ge henne kortison och sprutor resten av hennes liv! Har funderat på avlivning men hon känns för pigg för att avlivas! Men hur länge till orkar man? Och hon? Vi får schamponera henne minst 1 gång i veckan med specialschampo som har gjort pälsen lite bättre (alltså inte fäller lika mycket) men nu har hon börjat fälla igen! Har precis löpt men pälsen borde inte fälla efter löp utan innan.
Vad ska jag göra? Avlivning? Vill inte sätta henne på medicin då jag anser att det inte är ett värdigt liv för en hund!