• Nymamma1234

Inte kär längre!

Jag är 25, min sambo och jag har varit tillsammans ca 1 1/2 år. Vi har en son på va 5 månader nu.. De första två månaderna kände jag mig så ensam. Min kille började efter förlossningen vara riktigt störd mot mig. Han sa att jag gjorde allt fel med vår bebis att det var fel på vår bebis ( såklart var det inte det har han ju insett efter det. Men jag var så nertryckt. Han sa att jag var ingenting och skulle aldrig kunna ta hand om Ett barn gör jag var dom ett barn i huvet osv.. Skit samma det är över nu iaf. Han är snäll och så men vi har haft sex 3 ggr sen vi fick barn. Under graviditeten hade vi det kanske fem... Han säger att han är trött.. Han är inte otrogen det vet jag.. Men jag har insett att jag inte älskar honom ( de det sättet) längre... Känner Dock att jag ska vänta, det kanske kommer tillbaka... Kan ändå inte flytta eftersom jag är mamma ledig ( har typ inha pengar) och bor hos honom... Känns så tungt att låtsas och hoppas känslorna ska komma tillbaka. Jag tror jag ännu älskar mitt ex.. Vad ska jag göra?!:/ känner mig så dålig och instängd.. Får ingen uppmärksamhet av min kille. När jag säger jag älskar dig svarar han "love u to Babe".. Han har typ aldrig sagt att han älskar mig på svenska.. Det känns så oseriöst när han bada säger love you...

• Svar på tråden Inte kär längre!
  • studentbruttan29

Flytta. Du får ju mammapenning, bostadsbidrag, barnbidrag och underhållsbidrag. Du klarar dig, det lovar jag. Bättre singel och lycklig än att behöva känna sådär. {#emotions_dlg.flower}

• Nymamma1234

Mm. Ska fundera noga först. Vill inte ha det så här. Är trots allt ännu för ung för att leva utan sex mys kärlek, den där virveln som sätter igång i magen direkt när jag tänker på mitt ex. Fan inser att jag slutade aldrig älska honom.. Jag ville bara så desperat gå vidare kanske kände mig kärare min kille än vad jag var.. Kanske ville vara det. För nu är det som jag drogs till ( Han är lite vild sådär macho typ högljudd och äldre ) nu när jag har barn tycker jag endast det är störande... Och mitt ex som jag var med vid fel tidpunkt i livet är nu uppstyrd och lugnat sig eftersom han kände att efter jag gjorde slut ska han inte strula längre. Nu är han precis som jag ville han skulle vara förut. Vi älskar ännu varandra...

• studentbruttan29
    Nymamma1234 skrev 2014-03-29 20:47:14 följande:
    Mm. Ska fundera noga först. Vill inte ha det så här. Är trots allt ännu för ung för att leva utan sex mys kärlek, den där virveln som sätter igång i magen direkt när jag tänker på mitt ex. Fan inser att jag slutade aldrig älska honom.. Jag ville bara så desperat gå vidare kanske kände mig kärare min kille än vad jag var.. Kanske ville vara det. För nu är det som jag drogs till ( Han är lite vild sådär macho typ högljudd och äldre ) nu när jag har barn tycker jag endast det är störande... Och mitt ex som jag var med vid fel tidpunkt i livet är nu uppstyrd och lugnat sig eftersom han kände att efter jag gjorde slut ska han inte strula längre. Nu är han precis som jag ville han skulle vara förut. Vi älskar ännu varandra...
    Gräset  är inte alltid grönare på andra sidan. Fokusera på vad som är bra för ditt barn istället för att tänka på vilken kille du helst vill vara ihop med. 
  • studentbruttan29
    Nymamma1234 skrev 2014-03-29 21:28:13 följande:
    Mm de gör jag. Det är ju att stanna kvar..
    Att vara olycklig med barnets pappa är väl inte att tänka på sitt barn? Fattar inte hur du resonerar. Låter som att du måste ha en kille för att vara lycklig.
  • Nymamma1234

Ja nej så är det inte. Men man har ju hört alltid att barnen borde bo tillsammans med båda sina föräldrar....kommer förmodligen inte bli tillsammans med exet heller om Jag och min kille gör slut. Jag bara funderar... Över om jag ska stanna eller inte i det här förhållandet..

• studentbruttan29
    Nymamma1234 skrev 2014-03-29 21:42:58 följande:
    Ja nej så är det inte. Men man har ju hört alltid att barnen borde bo tillsammans med båda sina föräldrar....kommer förmodligen inte bli tillsammans med exet heller om Jag och min kille gör slut. Jag bara funderar... Över om jag ska stanna eller inte i det här förhållandet..
    Klart du inte ska stanna. Finns ju ingen anledning till det.
  • ninjabebbe

Tycker ditt resonemang är lite omoget, ska du lämna honom ska det vara för att fokusera på dig själv och bebisen, inte för att jaga efter någon annan karl.. Det livet får du nog lämna dig bakom dig nu när du har en annan människa att ta ansvar för! 

• Tezziz81

För det första så tycker jag att du bör prata med din sambo och berätta hur du känner. Ta reda på hur han känner, kanske gå och prata med någon tillsammans. Ge det en ärlig chans. Blir det inte bättre så ska du inte stanna pga av praktiska saker och för att ha någon. Då lär du automatiskt din son att det inte behövs gemensam kärlek och respekt i ett förhållande. Sen framförallt, mår inte du bra så gör inte sonen det heller och han bör va viktigast i ditt liv...

Svar på tråden Inte kär längre!