• Apotheosis

Så besviken på typ alla klädmärkens pojksortiment

Pomp de lux har SÅ fina byxor för flickor, men tittar man på pojkkläderna är det likadana byxor som de som finns på H&M/lindex/kappahl/zara/pop och så vidare. Varför finns det så mycket fina flickkläder och så många olika stilar för flickor medan pojkar antingen måste klä sig som gubbar eller hiphoppare? Någon som har något tips på var man kan köpa pojkkläder som inte ser likadana ut som alla andra märkens pojkkläder? Det blir liksom bara Molo här då det är det enda med en smula kreativitet även för pojkar.

• Svar på tråden Så besviken på typ alla klädmärkens pojksortiment
  • Apotheosis
    Mamseen skrev 2014-03-31 00:52:09 följande:
    www.next.co.uk ! Fri frakt, billigt????

Jag tycker de här kläderna ser precis ut som det som säljs på typ H&M och liknande.
  • Lena43

Hej!
    Jag tycker också det kan vara svårt att hitta snygga barnkläder, men på miinto.se brukar jag hitta produkter till  mina barn. Idag såg jag att de har kampanj med 20 % rabatt på ALLT :) klockan 12 så börjar rean så jag ska in och spana nu!

• Påven Johanna

Ja, det här med hur ungarnas kläder ser ut är verkligen viktigt. För en del föräldrar. 

• Catti41

Ja, min son har nu gått in i stl 128 och det blir svårare och svårare att hitta såna kläder som han gillar. Han gillar rött och orange och lila och svart och sånt som är coolt men också mjukt. Han är frusen så han vill ha långärmat och byxorna ska liksom vara mjuka men inte mjukisbyxor. (svårt det där). Han är väldigt lång så stl 128 blir lagom långt i benen, men fladdrar kring midjan och han gillar inte skärp utan vill helst ha knyt (eller sån där resår på insidan som man anpassar till storleken.
    Jag var ett svep på de vanliga kedjorna förra veckan och det kommer att ta tid att bygga upp en ny garderob till honom. Mycket internet blir det.

Han vill gärna ha "matchande kläder" och när han säger matchande så menar han t ex att alla plagg ska vara röda, eller alla plagg ska vara randiga eller alla plagg ska ha Blixten på sig... Nu får han inte alltid som han vill men ibland vill man ju göra sin unge glad. Sen ska kläderna vara lätta att tvätta och ha hyfsat hållbarhet nu när vi går in i perioden då han ibland behöver byta kläder 2 ggr per dag eftersom de är ute så mkt.

• Catti41

Och ja, han behöver nytt i nästan allt, för på nåt sätt lyckades han växa över vintern. Jag trodde barn bara växte på sommaren. Hans kläder är lite i 3/4-stil just nu, både i ärmar och ben. :)

• Catti41

kan tillägga att jag är tacksam att det finns stuprörsjeans på flickavdelningen (även om det är fjantigt med flickavdelningar) för de finns ofta i trevliga färger, hyfsat mjuka och är tillräckligt smala så de sitter bra. Men en hel dag på förskolan vägrar han jeans, tyvärr. Men det kan funka på ett kalas, eller om man ska iväg en halvdag eller så...

Jag var precis likadan, extremt känslig för sticks, sömmar, och tyger med det minstaste syntet i. Hellre världens sticksigaste ylletröja än någt med syntet. Sån är jag ännu idag, f.ö.

• PappaRune

Jag var så himmla trött på "vanliga" kläder typ HM, Lindex mm, gick in för att hitta några nya kläder,
    När jag hittade www.Ekologiskaelsa.se blev jag superglad :) :) :) 
    Att det är ekologiska kläder är ju en extra bonus :) 

• 2020

Jag gillar next, gap, oh baby och zara. Jättefina saker till pojkar

• malgra

Hej! Jag handlar nästan bara från svenska mybliss till min lilla pojke. Dom har sjukt fina kläder till pojkar:) deras stickade plagg rekommenderas varmt:) ekologiskt också! www.mybliss.se

• molly1989

Jag är nog lite av en novis då min pojke bara är fem månader, men när jag klickar in på många (inte alla) av länkarna så slås jag av vilka dyra kläder många av er verkar köpa till era barn! Jag menar inte det som kritik utan bara som en iakttagelse. Till exempel så tipsade någon om paul smith för skjortor, en skjorta för pojkar 2-7 år kostar 80 pund! Det skulle jag inte lägga på mig själv om det inte var ett speciellt tillfälle och jag växer inte ur kläder på några månader... men det är så klart olika hur man prioriterar, jag lägger säkert mer pengar på något som någon annan inte alls prioriterar!

• Bling1975

Mini Boden har en hel del fint. Det var dessutom en hel del ganska glada färger även på pojkavdelningen så jag köpte en del där till min dotter. Jag tycker annars att pojkavdelningarna på måna affärer har så tråkiga färger så även om jag gillar modellerna så köper jag sällan. Jag är själv lite trött på att så mycket är så tajt på tjejavdelningarna. Saknar tiden när man kunde handla strl 86, det var mer unisex.

www.boden.co.uk

• Alexi

Måste återigen nämna den enfärgade rosa skjortan i kappahls hamptonrepublic-kollektion. Sonen var så himla fin i den, extra fint med ett par gula jeans till, och så roligt med rosa färger på kläder tänkta för killar.

• malgra

Kolla in www.myBLISS.se så otroligt fina pojkläder, och flick kläder förståss:)
    För er som bor i Stockholmsområdet så såga jag just att dom är med på "Underbarabarn" mässan i helgen!! Då kan man verkligen fynda:) Ekologiska är dom också:)

• Thea08

Har du kollat på meandi.se ? De har mkt färg o mkt som funkar bra till både pojkar o flickor... Dock var höstens kollektion sådär enligt mig men det finns "gamla godingar" också... Lite dyrare än lindex o hm men håller bra att ärva lr sälja sen. Pomp de Lux o Zara är en annan favvo men nu har ju jag tjejer o utbudet är faktiskt större, precis som du säger! Nova star? Ebbe? Kollat dom? Man kan ju köpa några utvalda plagg som kostar mer o sen ha hm o lindex på resten...

Svar på tråden Så besviken på typ alla klädmärkens pojksortiment