• Nymamma1234

Kissat blod och ont i magen?

Började kissa blod för ca en månad sen, och har molande värk i magen till och från. Har lämnat blod och urin prov men inte fått något svar ännu vad det kan vara. Verkar bli värre när jag rör mig : promenerar / anstränger mig. Nu har det inte varit blod i kisset på nån vecka men ännu ont..:/ nån som har haft liknande? Fick göra ett akut kejsarsnitt 5 mån sen men de verkar ibte som läkarna tror de hänger ihop. Det gör ibte jääätte ont i magen men dryg magont..

• Svar på tråden Kissat blod och ont i magen?
  • Monchichier
    Nymamma1234 skrev 2014-03-31 22:10:10 följande:
    Lämnade förra veckan prov tis, ons och fredag.
    Menar du att du gick och kissade blod i tre jävla veckor innan du gick till VC?!?!?!

Det är ju inte alls så konstigt att du har ont i magen nu. Hoppas att du inte fått njurbäckeninflammation.
    Väntar man för länge med sådant så finns risken att man får blodförgiftning, och det vet vi alla vad det kan innebära för utgång. 
  • Nymamma1234

Nej såklart inte. Men första ggn jag gick dit fick jag medicin det blev bättre nån vecka men hade ännu ont. Sen var jag bortrest en vecka och då var de bra, sen kom det tillbaka

• Nymamma1234

Lövet2: jag antar att de ska kolla det men har googlat lite och vänner som haft det säger att det gör jätte ont med njursten. Och har ju inte jätte ont..

• lövet2
    Nymamma1234 skrev 2014-04-01 08:44:42 följande:
    Lövet2: jag antar att de ska kolla det men har googlat lite och vänner som haft det säger att det gör jätte ont med njursten. Och har ju inte jätte ont..
    Det kan göra jätteont, ja, men det behöver inte göra det. Antagligen beror det på stenens storlek och läge. Jag hade en tjurig sten i 2 veckor en gång, och jag jobbade som vanligt hela den tiden. Det var inga smärtor direkt utan mer en envis värk. Lite som att ha en sträckt muskel ungefär.
Svar på tråden Kissat blod och ont i magen?