• Gratisärgott

Önskade förmåner från arbetet

Hej,

Jag sitter med i en fokusgrupp om just förmåner för att se vad som skulle vara lämpligt att erbjuda våra anställda.
    Vi har i nuläget 2000 kronor i friskvårdsbidrag per år, fria läkarbesök och medicin samt massage till kraftigt reducerat pris.
    Jag har några uppslag på vad jag själv skulle önska få som förmån men det skulle vara bra att få se vad fler önskar, innan jag presenterar detta för gruppen.

Så, vilka förmåner skulle ni önska fanns på era arbetsplatser?

• Svar på tråden Önskade förmåner från arbetet
  • Fjärilslarv
    sextiotalist skrev 2014-04-02 14:20:32 följande:
    Tja, vi får det varje dag. Har för övrigt mer förmåner än vad TS nämnde, friskvårdsbidraget är högre, betalar anmälningsavgifter etc. Men å andra sidan så får vi ingen bonus
    ok...jag har aldrig fått bonus heller...inte heller haft ens i närheten av så bra förmåner som ts beskriver.
    därför anser jag att de förmånerna som ts beskriver är fullt tillräckliga, jag skulle bli jättetacksam om jag fick det, likaså om man fick gå på julbord etc.
  • Monchichier

Det jag kan komma på såhär på rak arm
    Friskvårdsbidrag
    En extra vecka semester
    Årlig bonus
    Fria tider

Skulle kunna vara utan övertidsersättning och ob.

• Birgitta02

Jag har "sommartid" på jobbet. Dvs min basarbetstid är 3/4-timme mindre maj t o m aug. Slutar 15.30 ist för 16.15. Jag har gymkort betalt. Flextid. Och ledigt under julveckan och nyårsveckan (utöver mina semesterveckor). Jag jobbar heller inte på klämdagar (om torsd är röd dag så jobbar jag inte fredagen), men får betalt ändå.

• modsey
    KarinIngrid skrev 2014-04-02 14:19:07 följande:

och måste även det förmånsbeskattas som alla fria måltider
    jag tror man kommer under det. På flera arbetsplatser inom vården har vi haft frukost ex på fredagar och fruktkorg på helgen. Har aldrig hört något om förmånsbeskattning. Men summan blir troligen för låg helt enkel!
    Gratisärgott skrev 2014-04-02 14:11:19 följande:
    Hej,

Jag sitter med i en fokusgrupp om just förmåner för att se vad som skulle vara lämpligt att erbjuda våra anställda.
    Vi har i nuläget 2000 kronor i friskvårdsbidrag per år, fria läkarbesök och medicin samt massage till kraftigt reducerat pris.
    Jag har några uppslag på vad jag själv skulle önska få som förmån men det skulle vara bra att få se vad fler önskar, innan jag presenterar detta för gruppen.

Så, vilka förmåner skulle ni önska fanns på era arbetsplatser?
    Låter bra tycker jag.
    För mig personligen skulle jag lockas av möjlighet att arbeta hemifrån kanske en gång i veckan när det finns utrymme. Men där beror det ju på vad man jobbar med om det är möjligt.

• MigSjälv
    modsey skrev 2014-04-02 14:47:35 följande:
    jag tror man kommer under det. På flera arbetsplatser inom vården har vi haft frukost ex på fredagar och fruktkorg på helgen. Har aldrig hört något om förmånsbeskattning. Men summan blir troligen för låg helt enkel!

Som jag skrev i inlägg #10, så räknas frukost som en enklare förtäring, så länge det är bröd och vanligt pålägg. Det finns inget beloppsgräns satt till frukost.

Våra anställda hos oss har gratis bröd, ost, och skinka varje dag, förmånsfritt. Våra revisorer kollade upp det noggrant med skatteverket, innan vi införde det.
  • modsey
    MigSjälv skrev 2014-04-02 14:59:56 följande:
    Som jag skrev i inlägg #10, så räknas frukost som en enklare förtäring, så länge det är bröd och vanligt pålägg. Det finns inget beloppsgräns satt till frukost.

Våra anställda hos oss har gratis bröd, ost, och skinka varje dag, förmånsfritt. Våra revisorer kollade upp det noggrant med skatteverket, innan vi införde det.
    låter helt rimligt, svårt att tro att hela Landstinget skulle missa det och göra skattefel ;9
  • sportpappa

Träning på betald arbetstid.
    6 timmar arbetstid men lön för 8 timmar.
    Bra kaffeautomater.
    Fruktkorg som räcker hela veckan.

• MigSjälv
    Gratisärgott skrev 2014-04-02 15:49:01 följande:
    Vilken skulle vara den mest uppskattade förmånen för er?
    Tja, för dom anställda, att ha halvdagar ibland, dock skulle det aldrig gå att ha hos oss.

Personligen, jag har alla förmåner jag vill ha, mer eller mindre iaf.
  • EnGladPingvin

Vi har en hel del förmåner som jag uppskattar:
    * pensionsförsäkring
    * fri mobiltelefon inrikes
    * gym med fri tillgång utanför arbetstid (även helger), träningspass tre gånger i veckan
    * massage till reducerat pris
    * möjlighet att låna mindre lastbil och endast betala för diesel
    * gratis biltvätt i jobbets anläggning
    * personalaktiviteter utanför arbetstid (t.ex. räkbåt, gocart, museum, m.m) ca 6 gånger om året

• M Y L F

Fruktkorg är guld värt på jobbet.
    Extra semestervecka.
    Bonus.
    Flex.
    Kortare arbetsdagar.
    Pensionsförsäkringar
    Kaffe maskin och te
    Möjlighet att jobba hemifrån
    Schysta konferenser

Vi har allt det + en hel del till men det ser jag som extra plus.

• Vinterankan

Fria arbetstider och möjlighet att jobba hemifrån är helt avgörande för mig, skulle aldrig ta ett jobb där jag var fast på kontoret mellan vissa bestämda klockslag. Och med jobba hemifrån så menar jag att man själv kan styra det så att om man ser i kalendern på morgonen att man inte har några möten man måste vara på plats på är det bara att skicka ett mail till chefen att man jobbar hemma den dagen och det är helt ok att göra så 1-2 dagar i veckan.

• 130303

Vi har föräldrapeng när man är föräldraledig. Får 10% av lönen de första 6 månaderna. Det är guld värt! Och dessutom säger det något om att arbetsgivaren tycker det är viktigt med familj och livspusslet.

• Leah1

För många år sen när jag jobbade på en förskola fick vi:
    "Jullåda"
    1 g/termin gick vi ut och åt samt gick på teater.
    Vi blev bjudna på att titta på Luciauppträdande av gymnasieskolungdomar i Globen (en av kollegornas barn gick i den skolan)

En g/månad kom en massör till Fsk.

Jul samt sommarbonus.

Sista sommaren hade hyran av fsk-lokalerna höjts så då fick vi ingen sommarbonus men 2 v betald semester.

Svar på tråden Önskade förmåner från arbetet