• gine

Hämtade sand o tog med hem, får man de ?

Bor i hyreslägenhet o undrar om de är olagligt o ta med sig sand hem?

De var ungefär en hel papperskasse full med sand, tog detta från sandlådan!

• Svar på tråden Hämtade sand o tog med hem, får man de ?
  • Jennie med ie

Jag högg ner en del av ett träd på gården en gång för att ha att göra upp eld med för att grilla korv. Det var nödvärn, för jag hade ingen kol och jag tror ingen gillat om jag tuttat fyr på parkettgolvet, och jag betalade ju hyra...

• gine
    Jennie med ie skrev 2014-04-03 19:49:25 följande:
    Jag högg ner en del av ett träd på gården en gång för att ha att göra upp eld med för att grilla korv. Det var nödvärn, för jag hade ingen kol och jag tror ingen gillat om jag tuttat fyr på parkettgolvet, och jag betalade ju hyra...
    Ahh vad bra :) ibland är man allt hungrig o då gör man allt förstår dig :)

Ja ingick de inte i hyran så fick de göra de ändå, eller så blir de böte!
  • nicke nyfiken76

Jag grävde upp och fraktade bort hela gräsmattan en gång...det var också nödvärn. Tänk så skönt att slippa vara allergisk varje gång gräsmattehelvetet skulle klippas.

• gine
    nicke nyfiken76 skrev 2014-04-03 20:29:08 följande:
    Jag grävde upp och fraktade bort hela gräsmattan en gång...det var också nödvärn. Tänk så skönt att slippa vara allergisk varje gång gräsmattehelvetet skulle klippas.
    aah men nu ska vi la inte risa upp hela gjorden!

Snacka om o överdriva, håll er till tråden ist.....
  • Jennie med ie

Men du får ju bara ta din del. Var det t ex 8 lägenheter får du ju bara ta en åttondel, annars är det stöld. Fattaruväl....

nicke nyfiken76 skrev 2014-04-03 20:29:08 följande:

• gine
    Jennie med ie skrev 2014-04-03 20:36:12 följande:
    Men du får ju bara ta din del. Var det t ex 8 lägenheter får du ju bara ta en åttondel, annars är det stöld. Fattaruväl....
    Men jag tog ju min del??? :)(förklarade ju i andra inlägg) så förklara gärna, skrev ju att jag inga barn hade, o har bott här sen 20 år tillbaka.. Så de verkar som de finns lite mer sand o hämta för min del om de skulle vara i nödvärn igen ;)
  • Jennie med ie

Jag skrev till nicke

gine skrev 2014-04-03 20:40:27 följande:
    Men jag tog ju min del??? :)(förklarade ju i andra inlägg) så förklara gärna, skrev ju att jag inga barn hade, o har bott här sen 20 år tillbaka.. Så de verkar som de finns lite mer sand o hämta för min del om de skulle vara i nödvärn igen ;)

• Cookieh
    Jennie med ie skrev 2014-04-03 20:36:12 följande:

Inte om han har bott där i minst 20 år. Då är det ok med hela gräsmattan. Andras barn kan ju få gräs med sig hem på byxorna.
  • Jennie med ie

Men de barnen kanske också bor där i 20 år

Cookieh skrev 2014-04-03 20:53:47 följande:
    Inte om han har bott där i minst 20 år. Då är det ok med hela gräsmattan. Andras barn kan ju få gräs med sig hem på byxorna.

• Cookieh
    Jennie med ie skrev 2014-04-03 20:56:37 följande:
    Men de barnen kanske också bor där i 20 år

Då får de också ta gräsmattan. Hyresvärden får se till att plantera ny gräsmatta hela tiden så att alla som bor i minst 20 år kan ta.
  • Jennie med ie

Låter rätt.

Cookieh skrev 2014-04-03 21:02:24 följande:
    Då får de också ta gräsmattan. Hyresvärden får se till att plantera ny gräsmatta hela tiden så att alla som bor i minst 20 år kan ta.

• Louise
    gine skrev 2014-04-03 20:40:27 följande:

Jag tror du menar nödsituation, inte nödvärn.
  • gine
    Louise skrev 2014-04-03 21:32:21 följande:

Jag tror du menar nödsituation, inte nödvärn.
    haha ja precis tack, blev väldigt fel där haha, nödsituation!
Svar på tråden Hämtade sand o tog med hem, får man de ?