Ska jag gå vidare med att söka enskilt boende eller inte?
Hej!
Jag behöver råd och hjälp!
Jag är i en situation där jag inte ser någon annan utväg än att söka enskilt boende för mina två barn som är 9 och 7 år.
Men samtidigt är jag så fruktansvärt rädd att pappan skall få det enskilda boendet för det skulle vara katastrof.
Pappan har:
* Gjort illa barnen fysiskt mer än en gång. De har kommit till mig med blåmärken.
* Han låter inte 7 åringen ropa på natten eftersom hans nya sambo måste få sova.
* Han går inte att samarbeta med. Vi har gått på samarbetsamtal i ett och ett halvt år, och det blir inte bättre. Vår familjerådgivare har sagt till mig att det inte finns något annat att göra än att söka enskild vårdnad och boende.
* Han kränker ständigt barnen.
*Han har ett fruktansvärt humör.
*Han har hotat barnen så att de inte vågar berätta någonting om vad som händer hos pappa för då får de straff som att det inte får åka och bada tex.
* Jag får inte komma in i pappans hus. Det äldsta barnet hade feber häromdagen och var då tvungen att klä på sig och komma ut på bron för att få träffa mig.
*Barnen får inte ringa till mig om dom vill.
* Skolan har larmat om att minsta barnet mår dåligt.
Är dock fortfarande livrädd att barnen skall få bo hos honom.
Snälla ni kan ni inte ge mig råd och tips. Har ni själv kanske sökt om enskilt boende och vårdnad, hur gicl det för er?