• Anonym (Fru Annorlunda)

    Min sambo tog livet av sig.

    Jag vet inte vart jag ska vända mig. Allt är bara kaos och jag behöver få ur mig det jag har skrivit ner.. Jag hatar att komma hem. Jag hatar kvällarna. Jag hatar att vara utan honom. Jag hatar att aldrig kunna bråka. Jag hatar att inte kunna älska. Jag hatar att vi inte fick en sista chans att kunna lösa allt. Jag hatar att själv behöva plocka ihop vårat liv som är i spillror!! Jag hatar att behöva vara stark. Jag hatar att behöva förlita mig på andra. Jag hatar att bli sedd som trasig. Att vara trasig! Jag är arg!! Fruktansvärt arg! På allt! På alla. På mig. På honom. Men ändå så jävla tom! Ändå så jävla ensam! Att jag inte fick vara med att välja om jag vill vara ensam eller inte. Jag vill inte! Jag vill inte somna en enda kväll till utan honom. Att inge få lägga mitt huvud mot hans bröst. Att aldrig se honom arg. Att aldrig få se honom lycklig igen. Att sista gången jag såg honom var när jag bad honom dra åt helvete i ett dramatiskt bråk. Nä, sista gången jag såg honom var när han låg med slutna ögon på en bår på sjukhuset. Död. Pga mig. Pga oss.. Ett sista farväl?! Var det ett sista farväl?! Din jävel!! Ändå så älskar jag honom så galet mycket. Saknar honom så det gör ont! I hela kroppen. I alla muskler. Vårat liv är i kaos nu. Jag är kaos. Jag vet inte vart jag ska börja för att nysta upp allt. Jag vill bara radera och börja om från början. Det är katastrof nu! På riktigt. Det kanske inte syns. Men det är det. Det känns som om jag inte har nåt hjärta kvar. Ändå så blir jag så varm inombords när jag får klappa min dotter på kinden tills hon somnar. När tårarna rinner ner för mina kinder för att hennes ögon är så jävla vackra. När jag ser min son gråta för att han har feber eller har ont i huvudet. Mitt hjärta går sönder! Det är trasigt men ändå fyllt med kärlek. Det blöder.. Det rinner över. Blodet forsar ut och det blir helt svart. Kollaps. Mental, kroppslig, andlig kollaps. Kaos. Tårarna bara rinner och rinner. När ingen ser, bland folk. Oftast ser jag glad ut. Oftast skämtar jag bort allt. Men sanningen är den att jag är kraftlös, jag går på övertid. Denna spiralen har snart nått sin botten. Och jag är mitt i den. Huvudvärken släpper aldrig. Jag är konstant hungrig. Min vältränade kropp är i misär. Jag orkar inte mer nu. Jag vill inte mer. Jag klarar inte mer. Jag blev lämnad med kostnader vi inte kommer att klara av, två underbara hundar som nu måste tas hand om. Jobbar heltid plus extra de dagar jag inte har barnen. Skattesmäll. Försäkringskassan. Tandläkare. Sjukskrivning. VAB. Fy faan!!!!!

  • Svar på tråden Min sambo tog livet av sig.
  • Ankiz

    Jag vet egentligen inte vad jag kan skriva för att du på något sätt ska känna dig lite bättre, men samtidigt kände jag att jag måste skriva nåt. Kram till dig och dina barn!

  • Anonym (anneli)

    Beklagar sorgen! Jag vet inte vad jag ska skriva... Det kommer bli bättre, även om det inte känns så nu. Livet är bra orättvist ibland....

  • Lindsey Egot the only one

    Beklagar verkligen!

    Ring till spes. Det är en organisation för efterlevande. De har en hjälptelefon och kan slussa dig vidare så du kan komma i kontakt med andra drabbade.

    www.spes.se

    Min dotter ställde sig framför tåget och det har varit en oerhörd tuff period. Helst när omgivningen tycker att man borde ha sörjt färdigt och gå vidare. Precis som om man skulle kunna glömma, aldrig sakna eller sluta älska. Denna sorg kommer man få leva med i resten av sitt liv. Och det går att vara överlevare.

  • Anonym (Fru Annorlunda)

    Tack Lindsey.. ❤️ Min sambo gjorde samma sak. Det finna så många som säger, det går över.. Det löser sig. Vad löser sig?! Inget kan nånsin lösa sig. Saknaden kommer alltid att finnas där. Jag kommer alltid vara ensam kvar. Han var min kärlek. Min enda. Min hälft. Det går aldrig att "ordna".

  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (Fru Annorlunda) skrev 2014-04-04 22:53:54 följande:

    Tack Lindsey.. ?? Min sambo gjorde samma sak. Det finna så många som säger, det går över.. Det löser sig. Vad löser sig?! Inget kan nånsin lösa sig. Saknaden kommer alltid att finnas där. Jag kommer alltid vara ensam kvar. Han var min kärlek. Min enda. Min hälft. Det går aldrig att "ordna".


    Frågan är om dessa människor själva någonsin har blivit drabbade. Hade de det hade de aldrig uttryckt sig så tarvligt. Att tro en sak är ok men att veta är en helt annan.

    Ta kontakt med spes. Om du inboxar mig kan jag lotsa dig vidare till andra ställen också. Men jag vill inte ta det offentligt då många nyfikna gärna blir medlem på dessa sidor enbart för att de är nyfikna.
  • Ensam hemma

    Mina tankar finns hos dig. Miste min sambo för 1,5 år sedan. Sorgen tar så hårt på krafterna, men på något sätt måste det gå. Min erfarenhet är att den blir annorlunda så småningom, man är inte mitt i den hela tiden. Korta stunder kan man tänka på annat.

    Sök tröst hos dem som vet vad det handlar om. Det finns så många kloka människor som orkar lyssna.

  • mallan8101

    jag kan på ett sätt satta mig in i hur du känner, jag är drabbad men ändå inte. jag är mamma till tre små

  • Anonym (Aj)

    Min kille tog sitt liv också, pga mig.. Denna smärta är helt sjuk 

  • Anonym (LiderMedEr)

    Drygt 8 år gammal tråd, men detta är det ju fler som drabbats av. Måste vara väldigt tungt för alla närstående.

  • Anonym (X)

    Känns som en tråd som alltid är aktuell. 1200 per år tar den vägen i Sverige.

  • Anolat
    Anonym (X) skrev 2023-01-08 23:34:34 följande:
    Känns som en tråd som alltid är aktuell. 1200 per år tar den vägen i Sverige.

    Skillnaden mot nu och då är ju att vi har regering som hejjar på den utvecklingen.


    Det är meningen att folk ska avlida nu.

  • Anonym (X)
    Anolat skrev 2023-01-17 13:37:02 följande:

    Skillnaden mot nu och då är ju att vi har regering som hejjar på den utvecklingen.


    Det är meningen att folk ska avlida nu.


    Kan nog vara lite konjunkturberoende också.
Svar på tråden Min sambo tog livet av sig.