Vad ska underhållet gå till?
Som rubriken lyder....
Som rubriken lyder....
Jag har inte läst alla inlägg ts, men jag förstår att det känns orättvist för er. Det ÄR det också! Jag har också två bonusbarn som lever/levt efter mammas regler så hon inte blir ledsen.. Det är så jobbigt med hennes ledsna ögon. Mamma är ju så ensam. Varför blir hon arg när jag vill sova hos er istället för mormor när hon ändå inte är hemma?! mm har dom bla. sagt genom åren. Nu har den äldsta (18) inget samvete alls mot någon. Kanske tröttnade hon på att alltid vara henne tillags och så slog hon bakut överallt.?! Jag vet inte. Ni kan tyvärr inte göra något åt det.
Eftersom att det inte spelar någon roll var barnet befinner sig före kl 21.00 på veckorna så förstår jag inte varför vi inte kan ha vv?
dumsnål? barn är gratis hos pappan?
är kanske helt fel men jag hade för mig att man kan dra av från underhållet beroende på hur många DYGN barnet är hos er. Om hon inte heller är hela DYGN hos mamman har jag svårt att förstå varför pappan ska betala underhåll. Man kan alltid kontakta försäkringskassan och höra hur de skulle bedöma hans betalningsansvar.
Här tänkte tonåringen att hon skulle flytta till lägenhet. Vi skulle ge underhållet och mamman studiebidraget (sa mamman).... Det betalar staten så hon tyckte alltså att hon inte skulle stå för något!!
Här tänkte tonåringen att hon skulle flytta till lägenhet. Vi skulle ge underhållet och mamman studiebidraget (sa mamman).... Det betalar staten så hon tyckte alltså att hon inte skulle stå för något!!