• MalinEddie

    Nån som har haft kalas på lekland?

    Vår dotter fyller i början av maj och vi har börjat tänka på hennes kalas och träffade en bekant igår som hade haft sitt barns kalas på ett lekland och var så nöjd. Vi har inte kollat upp något än när det gäller pris och vad som ingår osv. Det skulle dock vara intressant att höra hur ni upplevde det.


    Avskyr CIO-metoder.
  • Svar på tråden Nån som har haft kalas på lekland?
  • Frontline

    Ordnar ni transport för barnen är det väl helt ok...
    Grabben är bjuden på kalas till en busfabrik och dom ska träffas utanför vilket betyder att föräldern ska köra dom dit.
    Alla som är bjudna har ca 6 mil enkel resa dit och jag har varken tid eller kan köra så antingen får han vara hemma eller så får födelsedagsbarnet föräldrar ordna skjuts...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Flickan och kråkan

    Vi hade 6-årskalas på ett lekland för inte alltför länge sedan. Fungerade jättebra. Han har varit bjuden till ett par 6- och 7-årskalas på samma ställe. Har alltid kommit hem väldigt nöjd och glad. Vi hade vårt kalas en vardag veckan före jul. Vi var i praktiken själva, vilket var väldigt lyckat. Det har varit väldigt stor skillnad på vardags- och helgkalasen. På helgerna har det varit väldigt mycket barn och mycket rörigare och stimmigare. Mitt tips är att välja en vardag.

  • Flickan och kråkan

    Glömde: En förälder valde att stanna. Inget som var bestämt innan eller så. Vi bjöd 6 barn så att det blev totalt 8 (inklusive födelsedagsbarnet och lillebror).

  • Monchichier

    Är det någon som hyrt ett helt lekland över en kväll?
    Det skulle vara så stört roligt att ha ett 30, 40, 50 års kalas där

  • Duckan

    Har varit på kalas på ett lekland och vi föräldrar var med. Tror att det underlättar om iaf några stannar.

  • lillaponnyn

    Hej
    har inga egna barn
    men om det händer barnet något på leklandet vem står för ansvaret då?

    kanske någon har svarat har bara läst TS

  • glassen

    Vi hade sonens 7-års kalas på ett lekland. Det fungerade bra, men jag var ganska slut efter att ha haft koll på 11 pojkar och lillasyster Flört. Vi hade inga krav att föräldrar skulle stanna, men ett par föräldrar var kvar med småsyskon. Nackdelen är väl att barnen blir ganska utspridda och leker lite överallt men alla har något att göra. Sen är det dyrt, men vi tyckte det var värt det.

  • MalinEddie

    Tack för era svar! Jag inser nu att det finns mycket att tänka på, sådant som jag inte hade tänkt på innan.


    Avskyr CIO-metoder.
  • fialotta28

    Jag har haft kalas en gång för Samuel en gång och så var Alexander på kalas på Leos lekland idag. Det man får sett till priset är helt okej men jag gillar det inte då barnen så lätt blir utanför. Särskilt om man inte är så framåt. Föredrar att ha kalas hemma då man kan få med alla barn i leken på ett enkelt sätt.


  • älskar barn och god mat

    Hej!

    Vi hade ngt liknande, vi hade matlagningskalas hos småkockarna. Uppdukade stationer med ingredienser i små skålar till alla barnen. Det kostade ungefär som lekland men man fick så mycket mer för pengarna. Alla barnen fick en aktivitet i form av teambilding, superkul och nytt!


    Matlagningskalas, teambildande och kul aktivitet!
  • AnnapannaJ

    För två år sedan hade vi kalas på lekland när sonen fyllde 5. 
    Barnen fick leka av sig å så men det var nog aningen opersonligt. I år hyrde vi kalaskul som kalasvärdar, det var mycket uppskattat med ballonger, ansiktsmålning , disco mm. Hade vi haft tiden hade vi ordnat kalas själva men pga tidsbrist får det bli andra som gör det. tur detGlad

  • Maramina
    Frontline skrev 2014-04-11 05:29:59 följande:

    Ordnar ni transport för barnen är det väl helt ok...
    Grabben är bjuden på kalas till en busfabrik och dom ska träffas utanför vilket betyder att föräldern ska köra dom dit.
    Alla som är bjudna har ca 6 mil enkel resa dit och jag har varken tid eller kan köra så antingen får han vara hemma eller så får födelsedagsbarnet föräldrar ordna skjuts...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
    Eller så har ni alternativet ni går ihop några föräldrar och betalar en förälder för att köra barnen fram och tillbaka
Svar på tråden Nån som har haft kalas på lekland?