KyleXY skrev 2014-04-12 13:55:14 följande:
Okej, nedan följer ett längre inlägg med svar till samtliga frågor du ställt i denna tråd, eller referenser till mina tidigare svar. Arbetsvegan: Och du täcker förstås inflationsökningen vi slipper tack vare att vi har arbetslöshet? Som jag tidigare skrivit och förklarat i inlägg #68 så tas arbetslösheten i beaktan som en diskret variabel. Så svar ja, jag täcker denna inflationsökning genom att ta hänsyn till den historiska inflationen och inte bara dagens inflation. Arbetsvegan: Om det inte fanns någon arbetslöshet skulle inflationen drivas upp till rekordhöga nivåer. (Läs om det som hände 60-80-tal). Det handlar inte om några 2% snarare 12. Täcker din inkomst det också? Till att börja med så vill jag rätta ett av dina fel. Under perioden 1960-1980 var inflationen som minst 2,0% 1968 och som mest 13,6% 1980. Den genomsnittliga inflationen var 6,5% och trenden var på 2,09. Att det handlar om 12% är helt felaktigt och räknar man på den genomsnittliga inflationen fram till idag så handlar det om 2,2%. Svar ja, min inkomst täcker även 2,2% även om jag avrundade till 2,0% för enkelhetens skull. Arbetsvegan: Hur tror du samhället skulle se ut om alla gick i skolan lika länge som du och har samma lön som du? Tror du att det skulle bli negativa konsekvenser? Ifall alla gick i skolan lika länge som mig så skulle Sverige vara ett väldigt konkurrenskraftigt land internationellt, många skulle få ta yrken de var överkvalificerade för vilket skulle innebära en större utvandring där fler kvalificerade yrken fanns lediga. Detta är en helt irrelevant frågeställning då jag aldrig hävdat att någon utan utbildning eller någon med ett okvalificerat yrke inte skulle skaffa barn, jag har bara sagt att folk på bidrag och utan möjlighet att försörja sig själv inte borde skaffa barn. Arbetsvegan: För det kan väl inte vara så enkelt att de är fullblodsegoister? Nej, det kan inte vara så enkelt. Arbetsvegan: Visa då uträkningen [för den genomsnittliga inflationen, KyleXY anm.] Jag har gett dig en länk till den datakälla från SCB som jag använder, och som används i såväl undervisning som inom näringslivet som historisk källa för inflation. Arbetsvegan: Och du förslår då självklart att vi aborterar, avlivar eller deporterar de barn som eventuellt växer upp och sen blir mördare,knarklangare, rånare och bidragstagare? Skulle vi ha ett säkert test för att bedöma ifall ett foster kommer växa upp till att bli en mördare, knarklangare eller rånare så skulle jag absolut vara för att dessa foster aborterades. Skulle ungen växa upp att bli bidragstagare så tycker jag i första hand att man skulle förändra förutsättningarna för barnet när det väl är fött, ta det från bidragsföräldrar till exempel. Arbetsvegan: Nej. Din uträkning baserad på din inkomst. Du pratade om det och SCB lär INTE ha gjort det åt dig oh din privata situation. Så du har alltså ingen utan strösslar bara runt med lite lösryckta argument som fr stunden passar ditt syfte. Har du prövat med att se helheten? Jag har redovisat såväl källan för inflation (vilket du efterfrågade i första hand), jag har dessutom redovisat vilka variabler jag använde, inklusive dess värden, när du sedan ändrade din förfrågan i denna fråga. Jag ser helheten men jag tror problemet är att du inte förstår vad inflation faktiskt är för något, och att du inte förstår hur samhälleliga, diskreta, variabler spelar in i beräkningen utan att explicit behandlas. Arbetsvegan: Men eftersom du du inte har argument bakom ditt hittepå så är det rätt tydligt att du bara är ute efter att förgylla din lördagsafton, för du är väl inte fascist på riktigt? Jag har lagt fram massor med fakta och argument för mina åsikter och antaganden, du väljer däremot att inte bemöta dem. Jag är inte fascist, men jag tycker inte att folk som inte kan ta hand om sig själva utan måste få bidrag för att själva överleva ska få ansvar för ytterligare personer och dessutom barn som är försvarslösa och oförmögna att värna för sig själva. Arbetsvegan: Men så var det det där med att du måste räkna med en inflation på 15-20% inte 2. Jag måste räkna med en inflation på 2,2% och inte en inflation på 2,0% om något, du har inget som helst belägg för ditt påstående om en historiskt genomsnittlig inflation på 15-20% och hade du haft kunskap inom området så hade du förstått hur vansinnigt ditt påstående är.
Mörkrädd igen. Ta det från bidragstagande föräldrar!? Wow, vilka fördomar du har som anser att barn som växer upp i bidragstagande familjer blir mördare, rånare osv. Visst kan t.ex. aggressivitet och impulsivitet, vilka är viktiga faktorer för att begå ett brott (t.ex. äventyrlig personlighet i förhållande till hormonella förändringar i hjärnan), ärvas rent biologiskt. Men det finns möjlighet att fylla dessa behov med andra aktiviteter. Den sociala omgivningen inverkar minst lika mycket. Och jag tror inte att bara för att man växer upp i en familj som åtnjuter socialbidrag blir rånare istället för bergsklättrare. Apartheid försvann, nu måste det ju snart vara denna okunskapens tur...