Tänkte uppgradera lite hur det gick för mig och kanske hoppas att det kan hjälpa andra i samma sits någon gång.
Onsdag 16/4:
Jag ringde till sjukhuset i staden där jag pluggar förra onsdagen på morgonen, men där hade de inte tid förens idag (en vecka efter) och då är det ju påsklov och jag befinner mig i min hemstad. Så jag ringde min hemstad istället, men där hade de en telefonsvarare och det tog HELA dagen innan det ringde upp. Personen som ringde upp råka vara min pojkväns granne och jag blev ganska livrädd eftersom jag pratat med henne ofta, men jag försökte prata klart och "vuxet" så hon hörde nog inte att det var jag. Dessutom pratade jag henne medans jag stod i en kö på ica lite rädd om att någon skulle höra så jag fick låta lite glad, "åh va bra, åh va roligt!" typ... ja, det fick bli så. Eftersom det då blev långhelg fick jag tid tisdag 22/4 (ganska snabbt iallafall!)
Tisdag 22/4:
I väntrummet satt jag och tänkte "åh nej snart kommer killens granne...", men näe, det var det inte! Det var MIN granne och mamma till en kompis till mig (ja, jag kommer från ett litet ställe) och jag ville bara gå ut därifrån. Men hon var väldigt snäll och lugn så jag beslöt mig för att lita på henne och låtsas som jag inte sett henne förut. Hon gav mig något papper där jag skulle fylla i något om jag blivit nersövd förut. Där fick jag panik, jag ville inte göra kirurgisk, det stod medicinsk till v 12 på hemsidan! Tydligen var det då fel. Och hon börja ta några blodprover och var på mig om spiral ett antal gånger så jag sa ja till det. Hon gjorde också en vaginal undersökning där det räknades ut att jag var i v 10. Jag var så extremt nervös och svimmade (dum som jag var satt jag innan och läste skräckhistorier om aborter och spiraler)