• läppar

Tantratråden - välkomna:)

Har en tråd om KK´s kontra en vanlig seriös relation,
    och med tanke på utfallet där så kom jag på att detta vore roligt o intressant
    att utforska med de som är - eller kanske blir - sugna på ämnet.

Själv är jag sedan några år nyfiken på att börja utforska detta med Tantra,
    och därför vore det roligt att prata om ämnet här på forumet.
    Är ingen som helst expert i ämnet, och det skulle vara härligt om det dök upp
    några med erfarenhet + de som är lika nyfikna, för givande diskussioner.

Här pratar vi själsligt djup - alltså vad jag har förstått att Tantra handlar om - och det är
    det som jag anser är raka motsatsen till the KK style.

• Svar på tråden Tantratråden - välkomna:)
  • Mrs Okänd
    läppar skrev 2014-04-24 15:10:55 följande:
    Haha, nja....men kul att du skriver även här, Fröken Unknown:P
    (o de andra kanske fattar iaf:))

Jag menar...om jag vill ha med min man på tantrasex, måste vi då komma överens om att det är det innan vi börjar?
  • läppar
    Mrs Okänd skrev 2014-04-24 15:17:50 följande:

Jag menar...om jag vill ha med min man på tantrasex, måste vi då komma överens om att det är det innan vi börjar?
    A-haaa.......såå du menar.....:P

Njej....kanske inte....
    Kanske går det att låtsas som att det är en vanlig massage som man ger varandra
    i tur o oordning.....och sedan så kan man ju ge den andre en Tantrisk variant som ens partner
    mår supergott utav - men sedan om man ska få samma tillbaka så får ju denne lära sig detta.

Så nej, man behöver nog inte komma överens om det innan, utan smyga in det allt eftersom,
    om det var detta du tänkte på Drömmer
    Jag är SÅ övertygad om att Tantra skulle vara himmelriket på jorden för undertecknad {#emotions_dlg.flower}

• Mrs Okänd
    läppar skrev 2014-04-24 16:09:05 följande:
    A-haaa.......såå du menar.....:P

Njej....kanske inte....
    Kanske går det att låtsas som att det är en vanlig massage som man ger varandra
    i tur o oordning.....och sedan så kan man ju ge den andre en Tantrisk variant som ens partner
    mår supergott utav - men sedan om man ska få samma tillbaka så får ju denne lära sig detta.

Så nej, man behöver nog inte komma överens om det innan, utan smyga in det allt eftersom,
    om det var detta du tänkte på Drömmer
    Jag är SÅ övertygad om att Tantra skulle vara himmelriket på jorden för undertecknad {#emotions_dlg.flower}

Jag misstänker annars att han tycker jag experimenterar lite för mycket med olika saker...Skrattande Jag ska tänka ut vad som är bäst.
  • läppar
    Mrs Okänd skrev 2014-04-24 16:12:01 följande:
    Jag misstänker annars att han tycker jag experimenterar lite för mycket med olika saker...Skrattande Jag ska tänka ut vad som är bäst.
    Haha, oki :P

Ja, du får la klura på om det är bättre att smyga igång med vanlig massage
    som sedan efter 1-2-3 gånger går mer o mer in på det själsliga djupet.
    Eller om det kan vara bättre att typ köpa/låna hem en bok om Tantrisk sex och sedan
    tillsammans läsa den i sköna soffan om aftnarna - och sedan är det bara att börja
    o båda är då med på tåget från start:))

Please keep me posted om du vågar detta i en framtid {#emotions_dlg.flower}

• swed38
    läppar skrev 2014-04-18 11:12:55 följande:
    Har en tråd om KK´s kontra en vanlig seriös relation,
    och med tanke på utfallet där så kom jag på att detta vore roligt o intressant
    att utforska med de som är - eller kanske blir - sugna på ämnet.

Själv är jag sedan några år nyfiken på att börja utforska detta med Tantra,
    och därför vore det roligt att prata om ämnet här på forumet.
    Är ingen som helst expert i ämnet, och det skulle vara härligt om det dök upp
    några med erfarenhet + de som är lika nyfikna, för givande diskussioner.

Här pratar vi själsligt djup - alltså vad jag har förstått att Tantra handlar om - och det är
    det som jag anser är raka motsatsen till the KK style.
    Jag vill också gärna uppleva tantra. Är det någon som har tips på några kurser eller coacher som finns i Göteborg? *vink *vink*
  • Anonym (§6)
    swed38 skrev 2014-04-25 09:38:42 följande:
    Jag vill också gärna uppleva tantra. Är det någon som har tips på några kurser eller coacher som finns i Göteborg? *vink *vink*
    Annars kanske det finns nåt Glory Hole att tillgå. *vink *vink
  • Mrs Okänd
    läppar skrev 2014-04-24 16:26:40 följande:
    Haha, oki :P

Ja, du får la klura på om det är bättre att smyga igång med vanlig massage
    som sedan efter 1-2-3 gånger går mer o mer in på det själsliga djupet.
    Eller om det kan vara bättre att typ köpa/låna hem en bok om Tantrisk sex och sedan
    tillsammans läsa den i sköna soffan om aftnarna - och sedan är det bara att börja
    o båda är då med på tåget från start:))

Please keep me posted om du vågar detta i en framtid {#emotions_dlg.flower}

Pratade lite om det igår och min käre partner verkar tycka att det var en bra idé. Får söka lite mer information först känner jag.
  • läppar
    Mrs Okänd skrev 2014-04-25 10:32:41 följande:

Pratade lite om det igår och min käre partner verkar tycka att det var en bra idé. Får söka lite mer information först känner jag.
    Oj :P Låter ju lovande - hoppas å era vägnar, att det så småningom blir Tantra för hela slanten!  {#emotions_dlg.flower}SoligSkål

Tänk vad ni nu har att utforska tillsammans......läsa på.....lära sig ihop......njuta.......njuta.....

Hjärta

• läppar
    swed38 skrev 2014-04-25 09:38:42 följande:
    Vet tyvärr inte, men om du gooooooglar, så finns det säkert några,
    iom att Gbg är rätt så stor Skål

• MikNis
    Mrs Okänd skrev 2014-04-25 10:32:41 följande:

Jag kan rekomendera The New tantra.

Rakt på sak, inget  flum med rökelse osv... 

thenewtantra.com/
  • Neothehealer

Hej

Ny här och hittade tantra tråden :) 

Ser att det finns flera funderingar om vad tantra är. Många tror att det handlar om sex när det snarare är en andlig och filosofisk tradition med rötter i Indien och Tibet. 

Den sexuella energin ses som en naturlig del av oss inom tantran och inte som inom de flesta andra religioner som något negativt som ska begränsas eller inte uttryckas.

Sexualitet är naturlig livsenergi som vi alla har i oss som man kan använda för närvaro, medvetenhet och kontakt inte bara i njutning. Focus ligger inte i prestation, teknik eller orgasm utan snarare energi. 

Tantra är många gånger en personlig utveckling inom medvetenhet, inre utveckling och balans.

Jag utbildar par i deras relationer till samvaro på ett annat sätt än vad vi har lärt oss i västvärlden med hjälp av taoistiska och tantriska metoder och håller orgasmkurser i hur man kan få andra typer av orgasmer än den traditionella ejakulationen och klitoris orgasmen.

Hör av er om ni har funderingar eller frågor/Neo

Svar på tråden Tantratråden - välkomna:)