• Anonym (FRUSTRERAD)

Sambon ger mig inte sex!!!!

Är så jäkla leds på min sambo. Han är alltid så trött och grinig och "orkar" inte ha sex. Fastän jag klär mig sexigt och försöker förföra honom så är det alltid något. Ikväll skulle han ut och dricka öl med en kompis och jag sa att jag skulle förföra honom på kvällen, han tyckte det var jättesnuskigt och var verkligen på. Jag kommer hem klockan 22 OCH HAN LIGGER HEMMA OCH SOVER!!!!! Blir tokig.. Berättade att jag drömt om att jag hade sex i natt och han säger att jag är översexuell och att jag ska onanera.. Sen när han är kåt och vill ligga och jag inte vill ligga då blir det minnsan sura miner..

• Svar på tråden Sambon ger mig inte sex!!!!
  • Anonym (Felicia)
    Anders 386 skrev 2014-06-12 08:57:44 följande:
    Jag tycker du har en skev bild av verkligheten. Män utan sexlust är lika mycket män som de med sexlust. Jag tror det finns många män som inte är speciellt sexuella. Det finns säkert stora variationer både på män och kvinnor. Men jag tror det finns något fler män än kvinnor som lider av att inte få sex.
    Hursomhelst så är det ett jävla lidande att ha en partner som inte ger sex när man vill ha sex, dom som inte råkat ut för det kan aldrig fatta hur illa man mår, det handlar mycket om bekräftelse, inte bara om orgasm.
    Det här är SÅ sant. Det handlar inte om orgasm. Det kan jag få själv. Och även när jag ser till att få det själv, för att ta bort den värsta frustrationen, så handlar det om avsaknaden av närhet, kärlek och bekräftelse. Att det där jävla TV-spelet är sååå mycket roligare än jag. Att han hellre umgås med andra. Att han inte tycker att jag är attraktiv.
  • Anonym (Nåt)
    BengtH skrev 2014-06-11 22:55:32 följande:
    Män utan sexlust är inga män, alternativt har de älskarinnor. Det är ändå långt fler kvinnor som tappar sexlusten än män, då männen aldrig drabbas av klimakteriet. Kvinnorna sexdebuterar tidigare och få ligga mer, medans många män får vänta länge innan de får till det med en tjej. Senare sexdebut bland männen betyder att deras sexlust fortfarande är hög även efter 40 årsåldern, medans kvinnorna redan fått ligga tillräckligt och drar sig undan. De ägnar sig hellre åt heminredning, trädgårdsarbete och matlagning, samlag med maken är lågprioriterat och sker endast då mannen blir frustrerad av celibatet, då släpper hon till för att mannen ska få lätta på trycket och bli motiverad att montera den där Billy bokhyllan hon köpt i helgen.

Hahaha nåt så jävla fördomsfullt.
  • Ja20ck14

Får man inte det man behöver hemma får man se till att få det på annat håll. Sex är väldigt viktigt för välbefinnandet. Men var självklart öppen och ärlig med hur du tänker😜

• Benny1957
    Anonym (Stress) skrev 2014-06-12 09:35:53 följande:

Hamnade i en situation där mannen var stressad och nära väggen, vilket gjorde att sex inte längre prioriterades. Alls. Första året trodde jag det berodde på mig och att jag var för dålig på att ta initiativ. Tog ett beslut att själv ta initiativ till sex minst 2 ggr/vecka. Tidigare hade vi sex ca 4 ggr/vecka men det här året Max 1 gång/vecka. Att ta egna initiativ hjälpte inte alls då han tydligt klargjorde varje gång att han var för trött för att vara sugen (oavsett tid på dygnet). Det gjorde att jag kände mig totalt oattraktiv och fruktansvärt sårad utöver att vara kåt hela tiden. Totalt deprimerande. År två tog jag upp problemet med min man och vi pratade och kom fram till att försöka iaf 2ggr/vecka (vilket jag kände var alldeles för lite men bättre än inget). Det gick sådär. Då träffade jag en annan. Inte avsiktligt. Men jag var väl mottaglig gissar jag. Jag blev tokkär och det var ett helvete att försöka avstå från sex m den mannen, men jag gjorde det iaf. Avstod alltså. Men jag berättade för maken om situationen som uppstått och det skrämde nästan livet ur honom. Nu har vi ett kanonbra sexliv, minst 5 ggr/ vecka. Båda är mer än nöjda! Han har även bytt jobb för att minska sin press och stress. Min slutsats är iaf att sex är viktigt. Om man inte prioriterar det kan man hamna i situationer man inte planerat och inte valt själv, men man hamnar där lik förbannat. Så prata med partnern och se till att sexet funkar!

Förlåt men får jag fråga hur du berättade för din man att du blivit "tokkär" i en annan? Sa du bara det sådär rakt av, eller upptäckte han något som fick dig att berätta?
  • Anonym (Stress)
    Benny1957 skrev 2014-06-21 10:10:05 följande:
    Förlåt men får jag fråga hur du berättade för din man att du blivit "tokkär" i en annan? Sa du bara det sådär rakt av, eller upptäckte han något som fick dig att berätta?

Han upptäckte inget över huvud taget. Men eftersom vi pratar om allt så berättade jag det.
  • Anonym (Ledsam)
    Anonym (det är jag) skrev 2014-06-12 10:11:40 följande:

Känner igen mig... lite. Min sambo vill inte heller. Fast av andra skäl, han VILL helt enkelt inte ha sex. Inget fel på honom fysiskt utan säger att det är något vi bara "slutat" ha... liksom. Tro mig, har pratat mig gul och blå för att försöka få honom att förstå och han säger bara att: jaja, vi får väl se...

Alltså, vad krävs? Vad ska man göra? Nu har det gått så långt att jag inte heller vill... inte med honom i allafall. Vem vill ligga med någon som inte vill? Inte jag...

Tråkigt och det går mig på nerverna

Min man o jag hade sex sista gången 20/4 2013 jag minns det då vi gifte oss den 27/4 o bara någon dag innan kom min bror o hans fru hit från Australien.

Han är 35år o jag e 32år men han säger alltid att han e för gammal o orkar inte sånt mer
  • BengtH
    Anonym (Ledsam) skrev 2014-06-21 21:43:43 följande:
    Min man o jag hade sex sista gången 20/4 2013 jag minns det då vi gifte oss den 27/4 o bara någon dag innan kom min bror o hans fru hit från Australien.

Han är 35år o jag e 32år men han säger alltid att han e för gammal o orkar inte sånt mer
    Sorgligt. Har din man samma utseende och fysik som Edward Blom ?
  • Anonym (Prelox)
    Anonym (Ledsam) skrev 2014-06-21 21:43:43 följande:

Han är 35år o jag e 32år men han säger alltid att han e för gammal o orkar inte sånt mer smile4.gif
    Det första du måste få honom att göra är att kolla sin testosteronnivå. Den kan gå ned av olika skäl. Stress, oro eller vissa mediciner t.ex och då tappar man sexlusten.

I väntan på en undersökning kan han börja med ett naturpreparat som heter PRELOX. För mig gjorde det underverk.
  • Anonym (Ledsam)
    Anonym (Prelox) skrev 2014-06-21 22:23:17 följande:
    Det första du måste få honom att göra är att kolla sin testosteronnivå. Den kan gå ned av olika skäl. Stress, oro eller vissa mediciner t.ex och då tappar man sexlusten.

I väntan på en undersökning kan han börja med ett naturpreparat som heter PRELOX. För mig gjorde det underverk.
    Ja provet vägrar han ta tydligen!

Men ska definitivt prova prolox.

Hoppas det hjälper, detta tär på mig
  • Anonym (Ledsam)
    Anonym (Ledsam) skrev 2014-06-21 23:03:41 följande:
    Ja provet vägrar han ta tydligen!

Men ska definitivt prova prolox.

Hoppas det hjälper, detta tär på mig smile4.gif
    Förlåt prelox
  • Anonym (Ledsam)
    BengtH skrev 2014-06-21 22:05:25 följande:
    Sorgligt. Har din man samma utseende och fysik som Edward Blom ?
    Min man e ganska snygg faktiskt lite överviktig men inte fet.

Vet ej vem Edward blom e :-/

Många tjejer som vänder sig efter honom men han ser inte sånt för han tycker han e för gammal!

E det jag som e knäpp som funderar på att separera?

Har pratat med honom otaligt många gånger men inget händer
Svar på tråden Sambon ger mig inte sex!!!!