Hur kommer eventuella kattungar se ut etc?
Vår lilla katthona på nio månader har just börjat löpa och senaste dagarna har hon haft en ständig uppvaktare. De har fått till det flera gånger och han vägrar typ lämna vår tomt. Han är i rätt dåligt skick med mkt fästingar "missbildade öron" , har en stor bula framför ena örat och är helt svart inuti öronen - i huden liksom. Misstänker att det är gammalt blod typ...Har frågat runt men ingen vet vem han kan tillhöra. Han är stor o kraftig så mat bör han ju få nånstans iaf...
Ringde djursjukhus idag som kunde ta en snabbkoll på den men behövdes nåt göras så får jag stå för kostnaden (såtillvida man inte hittar nån tatuering eller chip o kan spåra ägaren)...Då vill man ju knappt veta om det nu skulle vara nåt allvarligt sjukt med den...hmm...känner ju inte för att betala liksom!
Fick sedan tipset av djursjukhuset att ringa polisen så kan de hämta den och lämna in den hos nån länsveterinär men vad som händer sedan visste de inte. Ringde iaf polisen och de skulle komma när de hade tid. Detta var vid 16 tiden idag. Har inte kommit nån! Katten är kvar på tomten än. Suck
Men - om det nu blir några kattbebisar, hur tror ni de kommer se ut? Vår katt är liten o tunn sköldpaddsfärgad med vita tassar och lite vitt i ansiktet. Kattkillen är inte alls vacker, han är feset orangefärgad, stor o grov med elaka ljusbrungröna ögon...Jag är lite rädd för den...Det kan ju va svårt att bli av med kattungar överlag o jag ha bara tänkt mig en kull innan hon steriliseras. Ska de nu bli små fulingar också...?