• Krille02

Vad fan är det med tjejer på dejtingsidor?

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden. Men….

VAD FAN ÄR DET MED TJEJER PÅ DEJTINGSIDOR?!?!?!? Är de på riktigt eller är de bara några skapade fantasifigurer?

Mellan jul och nyår när barnen var hos före detta och jag satt och var uttråkad skapade jag en profil på MP. Glad i hågen började jag skriva till tjejerna där. Nu ska jag träffa någon att möta våren med.

Jag har aldrig förut känt mig så ignorant bemött tidigare i hela mitt liv.

Jag skriver att jag gillar vad jag läser i deras profil, kanske gillar något foto. Ställer någon fråga. Har försökt berätta något som de inte kan läsa sig till. De tittar på min sida men de svarar inte trots att de kan. Eller man får ett svar som liksom bara är ja eller nej, kanske det, på vad man frågade om där det inte går att fortsätta. Bara som ett tillägg ska jag säga att jag glömde ta bort den förbannade profilen så jag åkte på att betala medlemskap för tre månader till för några veckor sen. På det igen efter att ha blivit påmind om sidan genom kontoutdraget någon månad efter senaste besöket. Där sitter samma snorkiga fruntimmer fortfarande. Man erbjuder dem att få till något och det bemöts med ren dumhet.

Megafoninläggen är rent hemska. Det är gnöl på tjejerna att de inte får till någon träff. Eller de ska avsluta sitt medlemskap vilken dag som helst för där är ingen. Frågan de kör just nu är att hur man upplever dejtingfronten. Män tycker den känns kass, med rätta om man blir bemött som mig, hälften av fruntimmerna med. Där är för tusan hur mycket möjlighet som helst att få till något om man bara bjuder till lite.

I varje fall. Medan jag inte var på MP för att jag tröttnade på det var jag på BC i stället. Lite hetare ställe lärde jag mig att det kallades. Under tiden som jag har blivit nobbad på MP har jag raggat upp tre äldre fruntimmer och knullat med dem. Den siste av dem har jag till och med utvecklat någon form av kk-relation med. Noll känslor för varandra, vi ses för att ligga och har det bra ihop i sängen och kan snacka lite vanligt både före och efter akten. Lite knöligt att ses när det ändå är en 45 minuter i bil till varandra. Hon vill ha kuk för hon är rädd att ha knullat för sista gången, jag vill ha fitta.

Men glöm att man kan få till något med någon jämnårig ungefär där man själv bor. Man är som luft för dem. Jag är inte intresserad av att ha någon som är ett stycke kött för mig. Jag vill ha någon att tänka på som människa, någon som kan få mig att skratta och le, kan visa intresse för mig och i varje fall försöka bry sig när jag frågar henne om något, inte något man tar av kläderna på och leker lite med för att sen vara nästan likgiltig för henne.

• Svar på tråden Vad fan är det med tjejer på dejtingsidor?
  • Minfamilj
    ostpaj skrev 2016-04-03 09:49:44 följande:
    Alla är ju olika. Jag (tjej) har vart med på happy pancake i över ett år, fast jag har vart singel i typ 3 veckor, haha. Vad JAG har märkt, så gillar jag när det ställs frågor. Ett genuint intresse. Ngn här ovanför skrev "ställ Inga frågor." va? Skrev fram och tillbaka ett par ggr med en kille som verkade jättegullig, tyckte jag. Jag frågade om honom, hans jobb, bakgrund, lite saker för att ha ngt att prata om, lära känna varandra. Fick svar tillbaka som löd ungefär "ja, nej, ja, ja, för att det blev så, vet inte, aldrig smakat, kanske....." Okej. Lät som att han svarade i ngt frågeformulär. Han ställde aldrig en fråga. Var som att prata med en vägg. När jag hade undrat klart allt jag ville veta, jaa... Då dog det. Jag personligen har jättesvårt att föra en konversation själv.
    Verkar som att det är många killar som har svårt för det där med att ställa frågor. Nu är jag ingen rutinerad nätdejtare direkt men jag blir lite störd på sånt. Om det är en kille jag är väldigt intresserad av så kan jag vänta ut honom till en dejt så ser man då om han kan ställa lite frågor. En del kan ju inte uttrycka sig så bra i skrift men är bättre att konversera med i verkligheten.
  • ostpaj
    Minfamilj skrev 2016-04-23 22:21:04 följande:

Verkar som att det är många killar som har svårt för det där med att ställa frågor. Nu är jag ingen rutinerad nätdejtare direkt men jag blir lite störd på sånt. Om det är en kille jag är väldigt intresserad av så kan jag vänta ut honom till en dejt så ser man då om han kan ställa lite frågor. En del kan ju inte uttrycka sig så bra i skrift men är bättre att konversera med i verkligheten.

Jaa, kan du nog ha rätt i :) fast jag har iaf svårt att föra en enväga kommunikation. Sen är jag inte ute efter ngt seriöst heller. Mest bara tidsfördriv, kanske prata med ngn ny, trevlig person. Vet inte hur det är tänkt att man ska träffa ngn på dejt när man är ensam 100% med två barn. Men det har jag skrivit på min presentation. Och folk skriver! :)
  • medhjälparen

Jag fattar inte hur man ska kunna göra en kvinna nöjd. Hur gör ni män som är i förhållanden?
    För på dejtsidor har kvinnorna kravlistor så man blir alldeles matt.

• K Kalle
    medhjälparen skrev 2016-05-05 09:24:09 följande:

Jag fattar inte hur man ska kunna göra en kvinna nöjd. Hur gör ni män som är i förhållanden?
    För på dejtsidor har kvinnorna kravlistor så man blir alldeles matt.

Till skillnad från männen då eller? Fast enligt min erfarenhet är ni hyfsat nöjda bara tjejen är 10-30 år yngre och/eller har fotomodellutseende. Det är ju inga stora krav...
  • medhjälparen
    K Kalle skrev 2016-05-09 08:38:34 följande:
    Till skillnad från männen då eller? Fast enligt min erfarenhet är ni hyfsat nöjda bara tjejen är 10-30 år yngre och/eller har fotomodellutseende. Det är ju inga stora krav...
    Jag skriver aldrig till tjejer som är 10-30 år yngre. Ingen idé.
    Jag har alltid dragits till äldre, så jag skriver snarare till de som är 40-55.
    Och nån modell vill jag inte ha.
    Men gärna lite söt, och kurvig.
  • K Kalle
    medhjälparen skrev 2016-05-09 10:36:33 följande:
    Jag skriver aldrig till tjejer som är 10-30 år yngre. Ingen idé.
    Jag har alltid dragits till äldre, så jag skriver snarare till de som är 40-55.
    Och nån modell vill jag inte ha.
    Men gärna lite söt, och kurvig.
    Då hade jag fallit bort direkt. Varken söt eller kurvid. Fast jag lyckades hitta nån till slut ändå trots allt. det gör du säkert också.

Jag tyckte att det var skitjobbigt med dejtingsiter. Allt blir så ytligt. Människor reduceras till ålder och hårfärg liksom. Min man är ett år äldre än det jag satte som gräns i min profil och när jag själv sökte runt på siter. Jag hade aldrig kunnat träffa honom där.

Det finns dessutom fler killar än tjejer på såna siter. Anmäl dig till någon kvällskurs, i språk, dans, konsthantverk. Där är det betydligt fler kvinnor än män.
  • medhjälparen
    K Kalle skrev 2016-05-09 11:54:16 följande:
    Då hade jag fallit bort direkt. Varken söt eller kurvid. Fast jag lyckades hitta nån till slut ändå trots allt. det gör du säkert också.

Jag tyckte att det var skitjobbigt med dejtingsiter. Allt blir så ytligt. Människor reduceras till ålder och hårfärg liksom. Min man är ett år äldre än det jag satte som gräns i min profil och när jag själv sökte runt på siter. Jag hade aldrig kunnat träffa honom där.

Det finns dessutom fler killar än tjejer på såna siter. Anmäl dig till någon kvällskurs, i språk, dans, konsthantverk. Där är det betydligt fler kvinnor än män.
    Dejtingsajter är inget för mig heller egentligen, men har inget alternativ. Ingen kurs lockar mig. Tror det bara blir fel om man hoppar på en kurs för att träffa kvinnor.
  • Johan70
    Minfamilj skrev 2016-04-23 22:21:04 följande:
    Det är minst lika svårt att få kvinnor att svara på frågor som man ställer. Somliga har skrivit så kortfattade presentationer att man inte ens vet vad man skall fråga om, och man frågar vad de är intresserade av och vad de gör om dagarna och vad de söker. Somliga svarar bara kortfattat eller att de inte vet vad de skall skriva.
  • Daniel12

Äsch.. det borde väl stå klart för de flesta numer att det är en viss typ av kvinnor som reggar sig på sådana sajter. Lycksökare helt enkelt. De vill ha en man som har allt men framförallt pengar. Som är perfekt och UA någonstans.

Det är tamejfan lättare att ragga i den lokala mataffären. Och de giriga jävlar som ligger bakom dejtingsidorna är bara ute efter att håva in pengar från olyckliga och desperata män framförallt. Att det fortfarande, 2016 (internet har funnits i över 20 år) finns killar som går på bluffen med dejtingsidor är för mig obegripligt. Men vissa kanske vill bli lurade, eventuellt bara ha den lilla obetydliga bekräftelse de kan få, även om det inte betyder något.

• Lottobarn
    K Kalle skrev 2016-05-09 08:38:34 följande:
    10-20 år yngre är ju bara sunt. Män mognar senare för familjeliv än kvinnor (biologi).
  • En struts

Det är läskigt med dejtingsajter. Interaktion existerar inte, och preferenserna för att man ska connecta med varandra går under omänskliga kriterier. Som sagt, människan är mer mångfasetterad än ett intresse, och en hobby, samt mysiga hemmakvällar. Den rätte hittar man genom att interagera med en annan människa, och det verkar inte gå att återskapa genom en dejtingsajt.
    Jag tycker tillexempel att intellekt är sexigt och hur får man fram att en partner har ett stort sådant via en dejtingsajt? Jag tror inte folk med stort intellekt rör sig på sådana sajter, men det är min fördom.

• Johan70
    Daniel12 skrev 2016-05-26 03:51:30 följande:

Äsch.. det borde väl stå klart för de flesta numer att det är en viss typ av kvinnor som reggar sig på sådana sajter. Lycksökare helt enkelt. De vill ha en man som har allt men framförallt pengar. Som är perfekt och UA någonstans.

Det är tamejfan lättare att ragga i den lokala mataffären. Och de giriga jävlar som ligger bakom dejtingsidorna är bara ute efter att håva in pengar från olyckliga och desperata män framförallt. Att det fortfarande, 2016 (internet har funnits i över 20 år) finns killar som går på bluffen med dejtingsidor är för mig obegripligt. Men vissa kanske vill bli lurade, eventuellt bara ha den lilla obetydliga bekräftelse de kan få, även om det inte betyder något.

Jag vet inte vad du menar med bluff. Det finns ju många dejtingsidor som inte kostar något, jag har träffat många kvinnor via dejtingsidor och av dem har det blivit förhållanden i ett par fall.

Visst, det är svårt att få napp, men det är det i den lokala matvarubutiken också.
  • medhjälparen

En kvinna skriver att hon inte bara är ute efter sex. Sen har hon över 20 bilder, de flesta lättklädda, bl. a en där hon ligger på golvet och det ser ut som hon får orgasm.
    Det här är ingen småbrud som vill ha bekräftelse, utan en kvinna på över 40.

• Zumpan83

Väcker denna tråd till liv igen ????

Matchade med en tjej för en tid sen och började skriva, hon var ganska kortfattad i sina svar och jag börjar undra hur intresserad hon är egentligen. Då visat det sig att hon är trött på hela grejen, hon vill träffa någon men säger sig tröttnat på hela ?knulla hit och dit? grejen. Likt både irl och på nätet. Hon har liksom gett upp att träffa någon. Vad göra i såna lägen? Jag kan ju inte försäkra henne om att jag ärligt vill träffa någon för en seriös och lång relation. Kan inte alla bara vara ärliga och säga om de bara vill ligga?

Svar på tråden Vad fan är det med tjejer på dejtingsidor?