• Humlan88

Hon äter inte och har diarré, vad göra?

Har en Labrador tjej på 6 år som inte vill äta. Det började i fredags morse. Hon äter inte, hon har spytt flera gånger och har mycket diarré. Hon dricker som hon ska men det kommer ju upp igen. Har provat vatten med buljong, mild yoghurt, risavkok, men inget funkar. Hon är uppe på benen och går och så. Hon är lite snuvig låter det som. I onsdags kom hon över 4 små hemmagjorda chokladbollar. Jag har ringt till veterinären men det sa bara att så länge allmäntillståndet är ok, och att hon går och så, så ska vi avvakta. Men jag känner mig så hjälplös. Herregud hur länge klarar det sig utan mat? Vad kan det bero på ? Finns det nåt bra på Apoteket man kan köpa? Typ näringstillskott i spruta elle så? Annat tips?

• Svar på tråden Hon äter inte och har diarré, vad göra?
  • Humlan88
    Dexter dot com skrev 2014-04-26 11:58:29 följande:
    Att hon dricker bra och inte spyr upp vatten är jätteviktigt eftersom hon kommer bli uttorkad snabbt annars så får hon inte behålla vattnet får du åka in direkt med henne till veterinären. Mat ska hon inte ha på ett dygn för att magen ska få vila men åk till apoteket och köp Diarsanyl eller ProKolin och ge henne nu direkt, det stabiliserar upp magen och stoppar diarren. Imorgon ger du henne pytteportioner av skonkost dvs kokt torsk eller kokt kyckling och ris eller "Eukanuba Intestenal". Får hon behålla maten övar du sakta på portionerna i storlek och när hon är helt bra i magen fasar du in hennes vanliga foder. Vad äter hon ?

Royalty canin
  • rosyposy

Ring en annan veterinär och fråga.

• Humlan88

Nu äter hon och dricker. Som hon ska, men hon har typ som hosta, harklingar och nysningar? Vad kan det vara?

• Humlan88

Det tror jag inte, har tittat i och kring nosen och ser absolut ingenting

Dexter dot com skrev 2014-04-28 13:41:09 följande:
    Kan vara noskvalster och då måste du till vet och få medicin.

• Dexter dot com
    Humlan88 skrev 2014-04-28 20:42:14 följande:
    Det tror jag inte, har tittat i och kring nosen och ser absolut ingenting
    Du ser inte noskvalster med blotta ögat. Åk in och låt vet kolla på din hund eftersom noskvalster är smittsamt.
  • Dexter dot com
    Humlan88 skrev 2014-04-30 07:25:15 följande:
    Okej! Ska ringa idag
    Bra! Det blir oftare bara dyrare och besvärligare ju längre man väntar med veterinärbesök.
Svar på tråden Hon äter inte och har diarré, vad göra?