anne h skrev 2014-05-02 12:16:45 följande:
Förstår inte varför det måste bli tjafs hela tiden mellan bio/styvföräldrar..?
Mina barn har en styvmamma som alltid sett till deras bästa, jag vet att jag som morsa kan lita på att de mår bra där. Det gör att jag känner mig trygg när barnen är där.
Gör inte ni det när era barn är hos den andra föräldern? Tror ni att den enda som klarar av att sköta era barn är ni själva? Att de kommer få men av att vistas hos UF och styvföräldrar..?
Barnen här är alltid glada när de ska åka till pappa och styvmamma, lika glada är de när de kommer hem igen.
Trygga föräldrar ger trygga barn, min erfarenhet.
Jag tror att det är väldigt olika där beroende på vilken situation man är i, om man känner sig trygg när barnen är hos den andra föräldern. I mitt fall är det inte riktigt så. Jag vet (dottern har berättat för skolsköterskan) att deras pappa då och då blir riktigt arg på dem, såpass att dottern blir riktigt rädd för honom.
Vi har haft samtal om detta efter att skolsköterskan fick veta men då bedyrar pappan att det händer mycket sällan (dottern har inte samma bild) och att det inte är så allvarligt (han tar inte till sig att det är tillräckligt allvarligt för att dottern ska bli rädd) och att han i vilket fall har slutat med det nu (det tror jag på först när det gått minst ett par månader utan utbrott).
I vilket fall - nej, jag känner mig inte riktigt trygg när barnen är hos sin far. Jag tror att de kan få men av att gå omkring och vara rädda, ex att det sätter sig på självkänslan. Det är inte samma sak som att jag tror att jag är den enda som klarar av att sköta dem. Det finns en mängd personer (släkt och vänner) som jag har förtroende för men just när de är hos sin far känner jag mig inte riktigt trygg, nej.