• Mikkann

Går in i v 16 med blödning, någon som haft blödning där det slutade bra???

Gick i lördags in i v 16. Haft mensvärk till och från men ingen ohanterbar smärta. I går startade det en blödning brun/röd med levrat blod. Störtblödde inte men det kom såfort jag satte mig på toaletten. Åkte till gynakuten där vi fick göra vul och bebisen levde och mådde bra. När vi åkte hem fick jag enorma smärtor och fick vända och åka tillbaka. Tittade med vul igen och allt såg fint ut med bebisen och läkaren kunde inte riktigt säga varifrån blödningen startat. Vi åkte hem igen och nu har blödningen avtagit men min oro är enorm. Haft två graviditeter innan och aldrig haft en blödning! Någon som vart med om liknande??

• Svar på tråden Går in i v 16 med blödning, någon som haft blödning där det slutade bra???
  • Chiquita07

Jag fick en störtblödning i v 13, blödde igenom flera bindor, dock inga smärtor alls. Är nu i v 35 och bebis lever och mår bra!

• Mikkann

Det finns hoppð???ð??? jag ska försöka att inte gräva ner mig i detta, lättare sagt än gjort! Har två fina flickor sedan tidigare att glädjas åt under tiden! Tack för era svar

• Steph91

Jag hade megaont i magen i vecka 6 + blödning, åkte in till gynakuten och där pickade hjärtat så fint. Sen i vecka 12 kom en till blödning men utan smärta, även den gången såg allt fint ut. Sen i vecka 16 när jag stod på spårvagnen så kom det ännu en gång blod och tack vare min fina gynläkare fick jag komma in och kolla och där sprattlades det runt hejvilt, de har inte kunnat se varför jag blöder men allt är bra med bebisen och idag var vi på RUL :) Ju fler jag pratat med om det ju fler verkar det som har haft liknande problem, och de jag träffat inom vården säger att det är väldigt vanligt. Men ångesten och oron är helt fruktansvärd. Bra att du åkte in och kollade, det gjorde jag efter varje gång och det var det ända som kunde lugna mig. 

Lycka till! 

• Mikkann

Ja första tanken var ju att nu fick vi ett missfall, fruktansvärd känsla! Grät hela den dagen! Att känna sån oro som man ändå inte kan påverka! Men som du säger, verkar vara vanligare än vad man tror försöker att inte tänka på det utan jobba på som vanligt! Ska på ul nästa onsdag:)) tack för din berättelse!

• Hejåhå

Jag har blödit i tre graviditet. De första två graviditeterna hittade man inte varför. Det var aprikosa flytningar ibland någon gång kom en levrad klump blod. Nu är jag gravid med trean i v 25 och har blödit.
    1a i v 4, 7, 15
    Flicka född v 39.
    2a i v 3.5, 12, 20. Pojke född i v 36.
    Nuvarande: i vecka 7, 9, 13. RUL såg fint ut, BF 15/8-2014 och livat i magen.

Jag har aldrig haft ont i samband med blödningarna och det har inte kommit mycket blod, bara lite när man torkat. Men hu, vad rädd jag blivit varje gång! Hoppas det går bra för dig Ts!

HTTP://omlivetefter.blogspot.se

• Goffer

Jag går in i v.17 i morgon och känns som att jag har mensvärk i den nedre delen av magen.
    Jag har inga blödningar och har inte haft ont tidigare.
    Vet ni om det är något man bör kolla upp?

I min förra graviditet så var det tvillingar och hade sammandragningar från v.20.
    Nu känns det mer som mensvärk och stickningar.

• Li90

Jag hade blödningar o väldigt ont i v 16 med ettan. Det hade med moderkakans placering att göra. blev sjukskriven och fick inte lyfta något tungt på två veckor. Har nu en busig kille på 15 mån:)

• Mikkann

Ska på ul imorgon för att kolla att allt ser bra ut! Håller tummarna! Jag fick även penicillin mot uvi så min smärta i magen har försvunnit helt!

• Mikkann

Hej på er:)) vart på ul idag! Föreliggande moderkaka orsak till blödningð?? skönt att bebis mår bra! Moderkakan kan flytta sig under tiden så vi får hoppas på det bästa men jag å bebis mår iaf bättre!

• Li90
    Mikkann skrev 2014-05-07 18:48:54 följande:
    Hej på er:)) vart på ul idag! Föreliggande moderkaka orsak till blödningð?? skönt att bebis mår bra! Moderkakan kan flytta sig under tiden så vi får hoppas på det bästa men jag å bebis mår iaf bättre!

Härligt att höra!!:)
Svar på tråden Går in i v 16 med blödning, någon som haft blödning där det slutade bra???