• rosahelikopter

Bruna flytningar v.8 :(

Hej!
    Är gravid i v 8 och igår när jag skulle på toa hade jag en lite brunblandad flytning i trosan. Den var liksom inte mörkbrun, snarare ljusbrun och "utblandad" med dom vanliga flytningarna. Torkade mig och då kom det även lite sånt på pappret. Efter det har det varit som vanligt, inget brunt alls. Och har heller inte haft ont alls. Har läst massor och det verkar vara 50/50. Många har så och det är ändå ok men många får även ma/missfall.

Nu vill jag höra era erfarenheter. Ni som fått ma, ökade flytningarna och hur mycket hade ni? Och ni som det gick bra för får såklart gärna också berätta.

Ska på vul imorgon 9:20, är så jäkla nervös!

• Svar på tråden Bruna flytningar v.8 :(
  • M39
    Insanejane77 skrev 2014-04-29 19:34:59 följande:
    Tråkigt att säga men precis så där hade jag vid ett av mina MA. Blödde inte riktigt utan bara bruna vattniga flytningar som kom och gick. När dom försvann hoppades jag att det bara var lite förvirrad mens som dykt upp men när jag gick på VUL så hade graviditeten avstannat kring då jag hade min blödning. Det hela slutade med att jag fick ta abortpiller för att hjälpa kroppen stöta ut fostret. Hoppas på en bättre utgång för dig! Lycka till!

Samma här, men jag fick skrapas. :( Men som sagt, det behöver inte va så heller. Håller verkligen tummarna för Dig!!
  • mitthemligajag

Hade bruna flytningar från 6 till v 9 typ! två av mina vänninor hade också det:) vi är alla tre fortfarande gravida :)

• mitthemligajag
    Dashess skrev 2014-04-29 14:17:09 följande:

Hej! Vilken bra fråga! Jag är i typ samma sits. Ni som blödde under vecka 8, hade ni "menssmärtor" också? J

Extrema sådana :p
  • JennieCH

Jag fick både missfall och var fortfarande gravid då jag hade det så. Jag fick även klarröda blödningar men inte ont. För mig var det ett mf/ma i en tvillinggraviditet så ja jag står med en fot på varje sida.

Hur gick VUL idag??

• Dashess

Hej! Jag gjorde VUL idag och är fortfarande gravid, trots den klump som kom ut igår :)

• JennieCH
    Dashess skrev 2014-04-30 17:08:09 följande:

Hej! Jag gjorde VUL idag och är fortfarande gravid, trots den klump som kom ut igår :)

Grattis!!! hoppas det går hela vägen för dig nu!! Kunde de säga vad blödningen berodde på?
  • M39
    Dashess skrev 2014-04-30 17:08:09 följande:

Åh vad jag är glad för din skull!!!!! :)
  • Dashess

Tack! De visste inte varför jag blödde. Men tydligen var det helt normalt. Dessutom sa de på Gyn att det ringer gravida kvinnor hela tiden som vill komma in och kolla varför de blöder. Varför pratas det inte mer om blödning vid graviditet? Då hade säkert fler kunnat sluta oroa sig.

• alx l
    rosahelikopter skrev 2014-04-29 08:38:15 följande:
    Hej! Är gravid i v 8 och igår när jag skulle på toa hade jag en lite brunblandad flytning i trosan. Den var liksom inte mörkbrun, snarare ljusbrun och "utblandad" med dom vanliga flytningarna. Torkade mig och då kom det även lite sånt på pappret. Efter det har det varit som vanligt, inget brunt alls. Och har heller inte haft ont alls. Har läst massor och det verkar vara 50/50. Många har så och det är ändå ok men många får även ma/missfall. Nu vill jag höra era erfarenheter. Ni som fått ma, ökade flytningarna och hur mycket hade ni? Och ni som det gick bra för får såklart gärna också berätta. Ska på vul imorgon 9:20, är så jäkla nervös!
    Hur gick det för dig på ul?
  • Angelica

Hade så två omgångar båda graviditeterna. V.9 och v.13. Har två umderbara barn på 3 år och en på 9 månader. Så det gick bra båda gångerna. Jag åkte in på nyårsafton när jag gick med den yngste. Men kom bara till sköterskan som sa tyvärr har du fått mf. Ta värktablett och invänta kraftiga blödningar. De kollade aldrig mig så det var lite tjänstefel. För i juli kom det en liten frisk kille.

• Anna198407

Jag blir bara så arg när det slarvas inom sjukvården! Vilken tur att det visade sig att dom hade fel ! Men det är ju inte roligt att få ett sådant besked om att gå hem och förvänta dig att det är kört , typ . Usch!

Har själv varit med om slarv för ett år sedan ( inget som har med graviditet att göra dock) utan jag gick med proppar i benet i 3 veckor trotts jag gått tillbaka 3 ggr och sagt att något inte var som det skulle , det kunde slutat jätte illa om jag inte hade tjatat på dom .

Hemskt är det !!!

• Chalvenssambo

Hej!

Är gravid för första gången i v 7+1.

Upptäckte en brun blodfläck i trosorna igår och idag när jag varit uppe och kissat var det svagt brunt vattnigt på pappret. Är så orolig. Har haft mensliknande smärtor från och till. Är så himla orolig och att jag är på semester utomlands till den 10/9 gör inte saken bättre. Har förstått att för de flesta är det 50/50 efter att ha fått dessa symptom.

• Sisterofthesun
    Chalvenssambo skrev 2017-09-02 07:41:05 följande:

Hej!

Är gravid för första gången i v 7+1.

Upptäckte en brun blodfläck i trosorna igår och idag när jag varit uppe och kissat var det svagt brunt vattnigt på pappret. Är så orolig. Har haft mensliknande smärtor från och till. Är så himla orolig och att jag är på semester utomlands till den 10/9 gör inte saken bättre. Har förstått att för de flesta är det 50/50 efter att ha fått dessa symptom.

Molvärken är ju helt normal. Tyvärr är det svårt att säga om det är något fel pga av blödning eller inte. Det verkar ju vara ganska vanligt i alla fall. Förstår dig oro. Lycka till!
  • Chalvenssambo

Tack! Var inne på akuten idag, de kunde inte se något på vul ännu. Det betyder att befruktningen ägde rum för ca 3-4 v sedan och inte som man räknar att jag är i v 7+2. Jag fick en tid på tisdag trots att jag är utomlands. Hoppas på att man kan se något litet växa där inne då.

Svar på tråden Bruna flytningar v.8 :(