• Anonym (Funderar)

hur mkt ska man blöda för att de kan räknas som missfall?

Hur mkt brukar man blöda vid missfall? Blöder inget i bindan utan får enbart blod på papperet när jag är på toa. Blöder man rikligt vid missfall?

• Svar på tråden hur mkt ska man blöda för att de kan räknas som missfall?
  • Juronjaure

Jag tror att de flesta blöder ganska mycket, men det börjar ofta med litegrann, typ blodiga flytningar. Man kan tyvärr bara vänta och se...

• Anonym (Wildrat)

Missfall är som att få mens, ibland mer. Men det är inte blodet som är inte missfall utan det är ju när graviditeten avbryts spontant som är missfall.

• Anonym (Funderar)
    ninalinnea81 skrev 2014-05-03 19:29:09 följande:

Jag fick rådet att ta ett graviditetstest och det va positivt :(

Är inte de bra om de är positivt ? Dvs +?
  • yodi
    Anonym (Funderar) skrev 2014-05-03 19:26:00 följande:
    Hur mkt brukar man blöda vid missfall? Blöder inget i bindan utan får enbart blod på papperet när jag är på toa. Blöder man rikligt vid missfall?
    vid mf så brukar det blöda rejält, men jag hade som dig när jag fick ett ma, det ville inte komma ut av sig självt utan det slutade med att jag fick skrapas.
  • Jag är bara jag

Som pågående missfall blöder man mycket-i regel mer än som mens. Som början på missfall eller mer ofta MA kan man blöda bara litegrann,men både små och stora blödningar kan också vara helt ofarliga. Du får vänta och se helt enkelt.

• Lady Godiva
    Anonym (Funderar) skrev 2014-05-03 19:32:28 följande:
    Är inte de bra om de är positivt ? Dvs +?
    Det tar flera veckor innan hCg är borta efter ett missfall. Ett gravtest kan alltså visa att du är gravid fast du inte längre är det.

Angående blödning är det omöjligt att svara på. Jag blödde rejäla mängder, med stora koagler, när jag väntade båda mina söner. De blödningarna berodde på sköra livmoderslemhinnor och inte missfall. Jag har även haft ett missfall i vecka 14 där jag blödde på samma sätt, alltså stora mängder blod med klumpar i, fast där kom ju fostret ut också.

Det bästa sättet att få veta om du haft missfall är alltså inte att titta på mängden blod eller ta ett gravtest, utan att åka till sjukhus så de får göra ett ultraljud på dig och se om hjärtat slår. Om det varit ett missfall måste alla rester ut ur livmodern, annars kan man få en infektion, och det ser man också med ul.
    Även helgon har ett förflutet, även syndare har en framtid.
Svar på tråden hur mkt ska man blöda för att de kan räknas som missfall?