• Anonym (Kompisen)

Extremt attraherad av min mans kompis..

Jag och min man har varit ihop länge nu. Mer än tio år.
    Vi är väl någorlunda lyckliga. Barn ihop.
    Goda vänner och bra sexliv.

Men senaste tiden har jag träffat en av hans kompisar lite mer än tidigare.
    Och jag är så fruktansvärt attraherad av honom. Hela kroppen bara skriker efter honom.
    Jag kan inte låta bli att kolla in bilder på honom på Facebook. Jag tänker på honom hela tiden. Och nästan varje natt drömmer jag erotiska drömmar om denne man.
    Åh vad jag vill ha honom.

Jag har ingen som helst relation med honom och jag planerar inte heller att ha det.

Jag fattar inte vad de starka känslorna kommer ifrån. Men jag kan inte få bort dem.

Jag känner precis lika starkt för min man som vanligt.

Ush varför gör min hjärna så här med mig! Någon som har några förståndiga idéer och kan få mig att glömma denna killen som säkert inte är ett skit intresserad av mig....!

• Svar på tråden Extremt attraherad av min mans kompis..
  • Stårschan

Nja, jag undrade mest över hur man får fram statistik som visar att 30-50 % av Sveriges befolkning är otrogna.

• Fool
    Stårschan skrev 2014-05-19 14:58:51 följande:
    Nja, jag undrade mest över hur man får fram statistik som visar att 30-50 % av Sveriges befolkning är otrogna.
    Aftonbaldets enkät är ju ganska känd , kanske just för att den visade på så höga siffror samt att kvinnor gått om männen , vilket verkar stämma med andra undersökningar som gjorts. 

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article10622545.ab

Däremot är det tyvärr väldigt dåligt med officiell statistik i sverige.
  • Stårschan
    Fool skrev 2014-05-19 15:27:48 följande:
    Aftonbaldets enkät är ju ganska känd , kanske just för att den visade på så höga siffror samt att kvinnor gått om männen , vilket verkar stämma med andra undersökningar som gjorts. 

www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article...

Däremot är det tyvärr väldigt dåligt med officiell statistik i sverige.

"Det visar Aftonbladets enkät på nätet där 21 954 svenskar avslöjar allt om sin otrohet.

Det är första gången kvinnor är lika otrogna som sina män.

I Aftonbladets undersökning uppger 55 procent av kvinnorna och 53 procent av männen att de varit otrogna."

Nja, tror inte att det har så stort vetenskapligt värde faktiskt. Vilka är det till att börja med som läser Aftonbladet på nätet? Redan där har man ju gjort en ganska hård sållning av underlaget för de svarande...

• Fool
    Stårschan skrev 2014-05-19 15:34:48 följande:

"Det visar Aftonbladets enkät på nätet där 21 954 svenskar avslöjar allt om sin otrohet.

Det är första gången kvinnor är lika otrogna som sina män.

I Aftonbladets undersökning uppger 55 procent av kvinnorna och 53 procent av männen att de varit otrogna."

Nja, tror inte att det har så stort vetenskapligt värde faktiskt. Vilka är det till att börja med som läser Aftonbladet på nätet? Redan där har man ju gjort en ganska hård sållning av underlaget för de svarande...

Som sagt , det finns ett flertal källar , därav 30-50% , aftonbladet (och några till) visar på högre siffror , andra undersökningar visar på lägre siffror. Har du några bättre käller som motsäger det få du gärna presentera dem.
  • Stårschan

Tyvärr tror jag att det är svårt att få fram rättvisande statistik när det gäller något på personligt. Det var därför jag undrade varifrån du fått dina siffror.

• Fool
    Stårschan skrev 2014-05-19 15:50:00 följande:
    Tyvärr tror jag att det är svårt att få fram rättvisande statistik när det gäller något på personligt. Det var därför jag undrade varifrån du fått dina siffror.

Tja , ser iof inte varför aftonbladets siffror skulle vara mer missvisande än någon annan underökning , de flesta undersökningar går till på ungeför samma sätt , har svårt att se varför folk skulle ljugit mer på aftonbladets undersökning är på någon annan. ca 22 000 deltagare känns som en ganska god grund för en hyfsad statistik.

Du låter skeptisk , vad tror du själv ? Tycker du 30-50% låter högt eller lågt ?
  • Stårschan

Visst är jag skeptisk. Dels är det en väldigt stor skillnad på 30% och 50%. Dels undrar jag vilka som räknas som otrogna - sådana som har ett förhållande på sidan om, sådana som brukar vänstra på konferenser, men inte har något fast förhållande på sidan av, eller de som hamnade i fel säng en gång för åtta år sedan och ångrade sig och aldrig har gjort om det sedan dess.

Om man tolkar "otrogen" som någon som har för vana att ha sex med någon annan än sin partner utan att denne vet om det (eller har godkänt det) så skulle jag tippa på runt 15%

• Fool
    Stårschan skrev 2014-05-19 16:05:12 följande:
    Visst är jag skeptisk. Dels är det en väldigt stor skillnad på 30% och 50%. Dels undrar jag vilka som räknas som otrogna - sådana som har ett förhållande på sidan om, sådana som brukar vänstra på konferenser, men inte har något fast förhållande på sidan av, eller de som hamnade i fel säng en gång för åtta år sedan och ångrade sig och aldrig har gjort om det sedan dess.

Om man tolkar "otrogen" som någon som har för vana att ha sex med någon annan än sin partner utan att denne vet om det (eller har godkänt det) så skulle jag tippa på runt 15%

Oavsett om man har ett förhållande vid sidan av , sneknullar på konferenser , eller har ett ONS , ångrar sig eller inte ångrar sig så är väl det otrohet oavett ?
  • Stårschan
    Fool skrev 2014-05-19 16:15:10 följande:

Oavsett om man har ett förhållande vid sidan av , sneknullar på konferenser , eller har ett ONS , ångrar sig eller inte ångrar sig så är väl det otrohet oavett ?

Men hur länge ska man räknas som "otrogen"? Följer det med en resten av livet? Ska jag fortfarande räknas som otrogen för att jag var det en gång 1996 och sedan aldrig mer?
  • Jan Banan01
    Stårschan skrev 2014-05-19 12:44:52 följande:

De är nog i alla fall färre än alla vi som lyckats hålla fingrarna i styr.
    Lever man i ett lyckligt och harmoniskt förhållande och har en gnutta självdisciplin och känsla för vad som är rätt och fel lyckas man med det. Förlåt mig. Det var inte meningen att låta som en moraltant och petimäter. Men jag vet ju av egen erfarenhet att det är svårt att stå emot köttets lustar.  
  • Jan Banan01
    Anonym (Kompisen) skrev 2014-05-07 21:24:09 följande:

Jag kommer inte vara otrogen.
    Jag förstår mycket väl att jag inte ska göra något!
    Känner mig som ett svin bara för att jag fantiserar om honom!
    Du är enbart ett svin om du går över från tankar till handling. 
  • Fool
    Stårschan skrev 2014-05-19 16:18:46 följande:

Men hur länge ska man räknas som "otrogen"? Följer det med en resten av livet? Ska jag fortfarande räknas som otrogen för att jag var det en gång 1996 och sedan aldrig mer?

Det är väl upp till din partner att avgöra ?
  • Stårschan
    Fool skrev 2014-05-20 10:16:31 följande:

Det är väl upp till din partner att avgöra ?

Absolut. Men ska man vara med i statistik så måste ju även någon objektiv person ha gjort någon sorts bedömning. Själv kan jag tycka att mitt brott är preskriberat vid det här laget.
  • Fool
    Stårschan skrev 2014-05-20 10:23:50 följande:

Absolut. Men ska man vara med i statistik så måste ju även någon objektiv person ha gjort någon sorts bedömning. Själv kan jag tycka att mitt brott är preskriberat vid det här laget.
    Jag tror att det som räknas i enkäter (och även IRL) är handlingar inte vad man själv anser om sina handlingar

Först och främst tror jag kommer om man har eller inte har varit otrogen (handlingen i sig)
    Sen kanske man kan gå in på detaljer om när , var , hur , vilka anledningar man ansåg sig ha , etc....
  • Stårschan

Visst. Men om jag nu var otrogen mot Kalle 1996, det tog slut, och jag har varit tillsammans med Nisse sedan dess, och inte varit otrogen mot honom - ska jag fortfarande klassas som otrogen? För jag har ju de facto vänstrat, och var då väl medveten om att det var fel, men har inte varit otrogen mot den jag lever med nu.

• Fool
    Stårschan skrev 2014-05-20 11:04:42 följande:
    Visst. Men om jag nu var otrogen mot Kalle 1996, det tog slut, och jag har varit tillsammans med Nisse sedan dess, och inte varit otrogen mot honom - ska jag fortfarande klassas som otrogen? För jag har ju de facto vänstrat, och var då väl medveten om att det var fel, men har inte varit otrogen mot den jag lever med nu.
    Förstår hur du menar , det beror nog helt och hållet på hur frågan / frågorna var ställd i ankäten , om man varit otrogen i sitt nuvarande förhållande eller om man varit otrogen någon gång i sitt liv.

Jag skulle gissa på om man varit otrogen någon gång i sitt liv , eftersom sysftet med enkäten är att få fram hur vanligt otrohet är hos den svenska befolkningen.
  • Anonym (Lev)

Absolut inget ovanligt. Ingen kan hejda våra tankar eller inre bilder. Det viktiga är att acceptera helheten och faktiskt unna dig att inspireras. I vår relation välkomnar vi varandras lustar och i goda fall använder vi energin som uppstår av vår acceptans. Skambeläggning är förbjudet. 

Det är väldigt okool att skambelägga sig själv eller sin partner  för att man fungerar som man ska. Hur lustfyllt är inte det att notera andra mäniskors attraktion till din partner, egentligen? Det blir oftast dubbel glädje eftersom majoriteten kvinnor  detta land även de uppfostrats till att dra till sig uppmärksamhet.

Svar på tråden Extremt attraherad av min mans kompis..