Vet inte vad jag ska tycka!?
Sonen har Adhd och drag av autism. Hans skolgång har inte varit enkel men han har nu tagit sig igenom 3 års gymnasiestudier och tar studenten om en månad. Hans lärare nu sista året har inte jag träffat men av vad min son säger så verkar läraren inte alls tycka om min son, vilket iof inte är jättekonstigt då sonen har svårt för auktoriteter och är säkert inte den lättaste ibland.
När dom haft praktik har denna lärare satt min son på "konstiga" ställen som legat väldigt långt bort osv. Han har även haft åsikter om min sons diagnoser att det bara är lathet och bortförklaringar m,m.
Min son har sökt massor med sommarjobb och igår var han på anställningsintervju på ett ställe något han var tvungen upplysa läraren om då han var tvungen vara ledig. När sonen kommer därifrån så ringer läraren och frågar hur det gått och min son kan inte säga något mer än att dom kommer höra av sig inom några dagar. Då ringer läraren till platsen och rekommenderar att dom ska träffa en ANNAN kille i klassen som inte blivit kallad för intervju!!!!! Denna kille ringer och talar om det för min son och vi vet inte vad läraren sagt, men antagligen har han ställt till det så min son inte får sommarjobb där,utan den andra killen!
Jag är arg och ledsen och undrar om en lärare verkligen får göra så här????