• untitled

Första bebisen kommer i oktober

Hej!

Jag är gravid i V 18+6, går alltså in i V 20 i morgon. Är beräknad att få min lilla bebis den 2a oktober och visst har vi tjuvkikat, det blir en liten flicka!

Skulle önska en mysig, liten tråd med kanske 5-6 förstagångs-mammor som väntar bebis kring oktober för diskutera om allt som händer och få råd & tips!
    Startade en annan tråd också tidigare, men den fylldes upp snabbt med massor av tjejer och den personliga och "mysiga lilla tråden" försvann.

Gör därför en nytt försök att skapa en tråd för ett litet gäng tjejer som väntar första barnet och vill följas åt under tiden i våra graviditeter och dela historier och tankar någon som skulle vilja hoppa in?

• Svar på tråden Första bebisen kommer i oktober
  • lnzmra

Aa va jobbigt.
    Jag blir rastlös också hemma men vad ska man göra..
    Hå ð???ð???

• Ewcia

Är också förstföderska. Min flicka kommer 20/10. Ska bli spännande! Har ni börjat handla något än?

• lnzmra

Grattisð???
    Jag har inte börjat än, men vi tänkte börja efter rul som vi har10/6 då vi också vill veta om det är en tjej eller kille ð???
    Har du börjat än?

• alvalove95

Hejsan! Är förstföderska och väntar min första dotter den 9 Oktober! Vart bor ni alla någonstans? Tönkte om nägon bor i närheten av Falun? :)

• Gäst Tess

har handlat lite unisex kläder, fått skötbord överbadkar gratis allt annat kommer efter stor ultraljudet på månd så man vet att allt är ok

• Gäst Tess
    lnzmra skrev 2014-05-30 14:26:58 följande:
    Grattisð
    Jag har inte börjat än, men vi tänkte börja efter rul som vi har10/6 då vi också vill veta om det är en tjej eller kille ð
    Har du börjat än?
    fick inte veta könet, här i Helsingborg vägrar dom säga det till folk som inte heter Svensson, så löjligt och kränkande!!
    råka ärvt utländsk efternamn (ukraina)

ska ringa privata i hbg och fråga.. tycker det är bara så löjligt

• Gäst Tess
    untitled skrev 2014-05-08 22:53:47 följande:
    Hej! Jag är gravid i V 18+6, går alltså in i V 20 i morgon. Är beräknad att få min lilla bebis den 2a oktober och visst har vi tjuvkikat, det blir en liten flicka! smile1.gif Skulle önska en mysig, liten tråd med kanske 5-6 förstagångs-mammor som väntar bebis kring oktober för diskutera om allt som händer och få råd & tips! Startade en annan tråd också tidigare, men den fylldes upp snabbt med massor av tjejer och den personliga och "mysiga lilla tråden" försvann. Gör därför en nytt försök att skapa en tråd för ett litet gäng tjejer som väntar första barnet och vill följas åt under tiden i våra graviditeter och dela historier och tankar smile1.gif någon som skulle vilja hoppa in?
    Vart bor du och har du svenskt efternamn?
    hur fick du veta?
  • Gäst Tess
    lnzmra skrev 2014-05-30 14:26:58 följande:
    Grattisð
    Jag har inte börjat än, men vi tänkte börja efter rul som vi har10/6 då vi också vill veta om det är en tjej eller kille ð
    Har du börjat än?
    Hur gick det ida?
    Va allt bra?
    fick du veta könet?
  • lnzmra

Hej!
    Jo då allt såg bra ut men de såg inte allt det ville se på hjärtat så ska imorgon till ks i Solna, bebis vill inte sammarbeta :P
    Vi fick veta att det blir en pojke ð???ð???

• Gäst Tess
    lnzmra skrev 2014-06-10 17:20:23 följande:
    Hej!
    Jo då allt såg bra ut men de såg inte allt det ville se på hjärtat så ska imorgon till ks i Solna, bebis vill inte sammarbeta :P
    Vi fick veta att det blir en pojke ðð
    Nemen va härligt, grattis!!
    min ville vist inte visa rumpan alls, så fick inte veta kön

kunde dom säga hur långt du kommen?
  • lnzmra

Tack! Häftigt att veta och att vi såg det så tydligt.
    Ingen ändring sedan kub så har BF 23 oktober

• mariejezz

Hej, jag är förstföderska och är uträknad till den 5/10. Blev framflyttad efter stora ultraljudet och det blir nu en oktober bebis =) Får man vara med på ett hörn eller ska man söka sig till annan grupp? förstår om ni vill hålla gruppen liten. 

• Gäst Tess
    mariejezz skrev 2014-06-11 09:47:45 följande:
    Hej, jag är förstföderska och är uträknad till den 5/10. Blev framflyttad efter stora ultraljudet och det blir nu en oktober bebis =) Får man vara med på ett hörn eller ska man söka sig till annan grupp? förstår om ni vill hålla gruppen liten. 

du är välkommen!

vart bor du? har du gjort kub, rul, vet du kön?

• mariejezz
    Gäst Tess skrev 2014-06-11 20:36:54 följande:

du är välkommen!

vart bor du? har du gjort kub, rul, vet du kön?

Tack, Vad trevligt =) Jag bor i Blekinge och har gjort det "stora" ultraljudet. Vi ville veta kön men det gick inte att se. inget kub gjort. Någon annan från södra Sverige?
  • Gäst Tess
    lnzmra skrev 2014-06-10 17:20:23 följande:
    Hej!
    Vi fick veta att det blir en pojke ðð
    gick det bra dagen efter?
  • Gäst Tess
    untitled skrev 2014-05-11 11:13:42 följande:

Hej på er tjejer!

Kul att vi är några stycken nu! Glad Och att vi alla ligger så lika med BF, alla mellan 1 - 5 oktober, vad spännande!!

Idaoda: jag har känt rörelser, inte riktiga sparkar men jag känner att den rör sig, mest på kvällarna när jag ligger ner! Och på RUL kände jag det ganska tydligt. Bebisen sparkade jättemycket då och i o m att hon hade den där apparaten på magen kändes det ganska mycket, mysigt! Glad

Hur har ni mått hitttills under graviditeten? Mår ni alla bra eller är det någon som lider av något? Jag mår bra i övrigt men tampas med foglossning. Får akupunktur hos min BM och det hjälper faktiskt lite...

hur har det gått för dig?
  • lnzmra

Fet gick tyvärr inte alls bra
    Vår lilla kille har hjärtfel som kräver många operationer så jag och min kille var tvungen att ta det jobbiga beslutet att avbryta

• Gäst Tess
    lnzmra skrev 2014-06-17 09:42:12 följande:
    Fet gick tyvärr inte alls bra smile4.gif
    Vår lilla kille har hjärtfel som kräver många operationer så jag och min kille var tvungen att ta det jobbiga beslutet att avbryta smile4.gif
    Neej, ush va jobbit, jag beklagar och känner med dig Gråter

Krya på dig och hoppas att ni orkar ta nya tag senare, va sorligt!!
Svar på tråden Första bebisen kommer i oktober