Haskel skrev 2014-05-15 09:34:36 följande:
Hej TS!
Jag beklagar din sorg och ditt mående, förstår att det känns tungt.
Dock ser jag att, det slängda embryot, enbart är en liten liten del av ditt mående. Endera lider du av depression eller annan psykiskt sjukdom. Vilket gjorde dig osäker och svag angående en till graviditet. Jag vet att du har åldern emot dig, men kanske var det ändå rätt beslut som fattades. En graviditet, förlossning och en liten bebis är enormt påfrestande, som du själv vet. Känner du verkligen att du är i balans och har styrkan för att gå igenom det nu?
Det troliga är att ditt undermedvetna sa ifrån, och lät därför embryot kastas. Kanske var det precis vad din kille/man även kände, att du måste bli frisk först. Du skriver dessutom att "din kille gav med sig", vilket tyder på att det inte var hans egen vilja. Utan att han liksom du lät följa någon annans råd/vilja.
Försök att glädjas åt den dotter och den familj som du nu har. Låt inte sorgen för ett nytt barn splittra hela din familj.
Mvh Haskel.
Helt otroligt med folk som tror de kan diagnosticera människor de läser om? Är det onormalt att önska ett syskon till sitt barn? Och att man mår dåligt när sista chansen slängdes? Då är man psykisk sjuk? Eller är det det att jag inte orkade försöka med embryot för att min sambo inte ville trots att jag ville själv som gör mig till en psykisk sjuk människa? Vissa andra skulle tycka tvärt om...inte kan man göra det om sambon inte vill. Så vilket val jag än gjort hade jag varit psykisk sjuk.
Jag har onormalt svårt att ta svåra beslut och jag var för svag så jag gjorde inte det jag själv ville, kanske något deprimerad av situationen men psykisk sjuk-NEJ!...skrämmande med människor som tror de kan diagnosticera en människa i kris. Hoppas du inte jobbar med människor.