• Alexi

Gran Canaria kontra Teneriffa

Ni som varit på båda, vad skiljer dem åt, fördelar och nackdelar? Vi har just bokat vår andra resa i rad till Gran Canaria och jag blir bara nyfiken på om vi någon gång bör tänka nytt och testa en annan av öarna?

Vi har småbarn och åker till Sunwing resort ska jag tillägga, dvs det är inte en resa för att åka runt öarna i hyrbil eller vandra.

• Svar på tråden Gran Canaria kontra Teneriffa
  • Dixie
    Alexi skrev 2014-05-11 13:51:53 följande:
    Vi har småbarn och åker till Sunwing resort ska jag tillägga, dvs det är inte en resa för att åka runt öarna i hyrbil eller vandra.
    ska ni bara hänga på sunwing tror jag inte det har någon betydelse vilken ö ni är på - det är ju samma sak! 

Nu var det några år sedan jag var på Kanarieöarna, men det är väl så att Teneriffa är en vulkanö och stranden på de flesta ställen är lite svartfärgad, medan GC har "vanlig sand" . På Teneriffa är där en trevlig stad på norra kusten, minns ej namnet kanske Santa Cruz. 
  • Alexi
    Dixie skrev 2014-05-12 21:22:26 följande:
    ska ni bara hänga på sunwing tror jag inte det har någon betydelse vilken ö ni är på - det är ju samma sak! 

Nu var det några år sedan jag var på Kanarieöarna, men det är väl så att Teneriffa är en vulkanö och stranden på de flesta ställen är lite svartfärgad, medan GC har "vanlig sand" . På Teneriffa är där en trevlig stad på norra kusten, minns ej namnet kanske Santa Cruz. 
    Nja, vi gör ju lite utflykter, till fots och med buss gjorde vi förra gången. Skiljer sig vädret nämnvärt?
Svar på tråden Gran Canaria kontra Teneriffa