Missfall som inte vill "komma igång"?
Hejsan!
Såsom min signatur säger så är jag så jäkla trött på detta nu! Är gravid för andra gången i vecka 8 och misstänker starkt att jag har ett pågående missfall. Denna graviditet har inte känts alls som min första med dottern, iofs inget ovanligt har jag hört men har exempelvis inte behövt springa upp och kissa på nätterna vilket jag gjorde med dottern säkert 4-5 gånger per natt under de första veckorna av graviditeten. I övrigt lite lite illamående, lite molande värk men väldigt lite och lite lite ömma bröst. Annars precis som jag inte varit gravid.
Nu till missfallsmisstankarna. I lördags när jag var i vecka 6+6 (väldigt säker då jag ÄL-testade och plussade redan på ÄL+8 kan nästan inte vara kortare gången) så fick jag lite bruna flytningar när jag torkade mig. Åkte in till gynakuten och fick efter några timmars väntan göra en undersökning och ett VUL som visade "en fosterliknande struktur på 5 mm med vad som såg ut att vara ett slående hjärta". Men för litet för att vara i vecka 6+6 och tyckte att det lät skumt med "en fosterliknande struktur", vaddå liksom, är det något eller inte? Borde ju vara möjligt att se i vecka 7.
Sen dess har de bruna flytningarna fortsatt och nu har det även börjat komma indikationer på färskt blod. Samtidigt så har jag fått som mensvärk, starkare än den molande värken jag hade tidigare, som spridit sig bak i ryggen också. Har fortfarande kvar mina mycket svaga symptom sedan innan och tog ett grav-test igår som var väldigt starkt. Resonerar dock som så att hade det inte varit missfall på g så hade väl blödningarna snarare avtagit och inte eskalerat.
Så jag antar att detta är ett missfall som är jäkligt trögt i starten. Hur har det varit för er andra? Också trögt och sen har det kommit igång av sig själv eller har ni fått skrapa/medicinsk abort?
Och vad är bäst om kroppen inte löser det själv, medicinsk eller skrapning? Vill gärna bli gravid snart igen så kan tänka mig att en hormonell abort inte är det bästa då, eller? Samtidigt har jag hört att skrapning inte är det roligaste i världen direkt :-/
Kommer isf att vara i vecka 9 när det blir skrapning eller medicinsk abort om det inte kickat igång ordentligt av sig själv innan dess.
Kan tillägga att jag skall på VUL på fredag för att konstatera vad som inte står rätt till och få bekräftat missfall eller inte.