• Anonym (så trött!)

Missfall som inte vill "komma igång"?

Hejsan!

Såsom min signatur säger så är jag så jäkla trött på detta nu! Är gravid för andra gången i vecka 8 och misstänker starkt att jag har ett pågående missfall. Denna graviditet har inte känts alls som min första med dottern, iofs inget ovanligt har jag hört men har exempelvis inte behövt springa upp och kissa på nätterna vilket jag gjorde med dottern säkert 4-5 gånger per natt under de första veckorna av graviditeten. I övrigt lite lite illamående, lite molande värk men väldigt lite och lite lite ömma bröst. Annars precis som jag inte varit gravid. 

Nu till missfallsmisstankarna. I lördags när jag var i vecka 6+6 (väldigt säker då jag ÄL-testade och plussade redan på ÄL+8 kan nästan inte vara kortare gången) så fick jag lite bruna flytningar när jag torkade mig. Åkte in till gynakuten och fick efter några timmars väntan göra en undersökning och ett VUL som visade "en fosterliknande struktur på 5 mm med vad som såg ut att vara ett slående hjärta". Men för litet för att vara i vecka 6+6 och tyckte att det lät skumt med "en fosterliknande struktur", vaddå liksom, är det något eller inte? Borde ju vara möjligt att se i vecka 7. 

Sen dess har de bruna flytningarna fortsatt och nu har det även börjat komma indikationer på färskt blod. Samtidigt så har jag fått som mensvärk, starkare än den molande värken jag hade tidigare, som spridit sig bak i ryggen också. Har fortfarande kvar mina mycket svaga symptom sedan innan och tog ett grav-test igår som var väldigt starkt. Resonerar dock som så att hade det inte varit missfall på g så hade väl blödningarna snarare avtagit och inte eskalerat.

Så jag antar att detta är ett missfall som är jäkligt trögt i starten. Hur har det varit för er andra? Också trögt och sen har det kommit igång av sig själv eller har ni fått skrapa/medicinsk abort? 

Och vad är bäst om kroppen inte löser det själv, medicinsk eller skrapning? Vill gärna bli gravid snart igen så kan tänka mig att en hormonell abort inte är det bästa då, eller? Samtidigt har jag hört att skrapning inte är det roligaste i världen direkt :-/

Kommer isf att vara i vecka 9 när det blir skrapning eller medicinsk abort om det inte kickat igång ordentligt av sig själv innan dess. 

Kan tillägga att jag skall på VUL på fredag  för att konstatera vad som inte står rätt till och få bekräftat missfall eller inte. 

• Svar på tråden Missfall som inte vill "komma igång"?
  • lolitax

Åh nej beklagar! Vad hände nu? Hur vet du att de blev missfall?

Styrke kram!

• Anonym (så trött!)
    lolitax skrev 2014-05-18 18:24:59 följande:

Åh nej beklagar! Vad hände nu? Hur vet du att de blev missfall?

Styrke kram!

Embryot kom ut i sin hinnsäck så inga frågetecken alls. Strax innan började jag få rätt så ont och efteråt tilltog smärtan rejält. Som tur var har vi Citodon hemma och tog en sådan tablett då två alvedon inte hjälpte alls. När den började verka avtog smärtan som tur är. Får se om jag orkar åka till jobbet imorn. Beror nog på hur natten blir.
  • LindaMari
    Anonym (så trött!) skrev 2014-05-18 17:27:01 följande:
    Det blev ett missfall här ändå tyvärr. Någonstans är jag ändå lättad över att kroppen tog hand om det själv till slut och att jag förhoppningsvis slipper medicinsk abort eller att skrapas. Antar att det inte behövs om kroppen självmant stöter ut hinnsäck och foster? Någon som vet?
    Men vad fruktansvärt! Jag beklagar. Om kroppen klarade av missfallet själv så behövs ingen medicinsk abort eller någon skrapning. Du kan ringa till kvinnokliniken och förklara för dom vad som hänt så får du se om dom anser att du borde komma in på en kontroll men det tror jag inte att dom kommer tycka är nödvändigt. Kramar till dig
  • Anonym (så trött!)
    LindaMari skrev 2014-05-18 23:17:39 följande:
    Men vad fruktansvärt! Jag beklagar. Om kroppen klarade av missfallet själv så behövs ingen medicinsk abort eller någon skrapning. Du kan ringa till kvinnokliniken och förklara för dom vad som hänt så får du se om dom anser att du borde komma in på en kontroll men det tror jag inte att dom kommer tycka är nödvändigt. Kramar till dig
    Nej bm sa som du, om kroppen tar hand om det själv så behövs varken medicinsk eller skrapning och man behöver inte komma in och kontrollera. Hon var väldigt förvånad att jag hade fått missfall när allt såg så bra ut i fredags, men jag hade ju hela tiden på känn att det var något som inte stod rätt till då embryot var ca 5 dagar för litet och jag är toksäker på när min ÄL var, kan inte ha diffat mer än en dag. 
  • Anonym (så trött!)

Nu har jag tagit tre grav-tester sedan mf:et och det imorse, 1,5 vecka efter mf, var nästan negativt. Tänkte ta ett nytt i helgen och hoppas på att det är helt negativt så att kroppen kan komma igång igen!

• Fiiaaa
    Anonym (så trött!) skrev 2014-05-28 06:37:12 följande:
    Nu har jag tagit tre grav-tester sedan mf:et och det imorse, 1,5 vecka efter mf, var nästan negativt. Tänkte ta ett nytt i helgen och hoppas på att det är helt negativt så att kroppen kan komma igång igen!

Å jag är typ i din situation. Det ser ju lovande ut att plusset blivit svagare, då är kroppen snart tillbaka till sitt vanliga jag ska du se :) Jag fick mf för tre veckor sen och väntar bara på att allt ska normalisera sig igen, hoppas att få mens i början av nästa vecka. Gravtest visade negativt i veckan, så det känns ju skönt och jag tror att jag haft ägglossning. Har dessutom börjat känna av jättemycket symptom igen, typ som när jag var gravid, jag gissar på att det är extra starka PMS känningar, kan tänka mig att hormonerna rejsar runt där inne efter missfallet, hehe. Man vill ju bara att kroppen ska komma in i matchen igen så att man kan försöka igen, även om jag har lovat mig själv att inte stressa! Hoppas på nya plus inom några månader för både dej och mej :) kram
  • Anonym (så trött!)
    lolitax skrev 2014-06-02 12:12:33 följande:
    Var den med svagast streck ditt senaste test?
    Ja det översta testet är det senaste och även svagaste. Tog ett igår som var svagare än det svagaste på förra bilden men fortfarande positivt. Har hört att man kan få positiva test i månader efter mf så jag får nog ställa in mig på att detta kan ta ett tag :-/
  • Anonym (så trött!)
    Fiiaaa skrev 2014-06-02 17:24:43 följande:

Å jag är typ i din situation. Det ser ju lovande ut att plusset blivit svagare, då är kroppen snart tillbaka till sitt vanliga jag ska du se :) Jag fick mf för tre veckor sen och väntar bara på att allt ska normalisera sig igen, hoppas att få mens i början av nästa vecka. Gravtest visade negativt i veckan, så det känns ju skönt och jag tror att jag haft ägglossning. Har dessutom börjat känna av jättemycket symptom igen, typ som när jag var gravid, jag gissar på att det är extra starka PMS känningar, kan tänka mig att hormonerna rejsar runt där inne efter missfallet, hehe. Man vill ju bara att kroppen ska komma in i matchen igen så att man kan försöka igen, även om jag har lovat mig själv att inte stressa! Hoppas på nya plus inom några månader för både dej och mej :) kram
    Men vad skönt att dina test visar negativt nu och att du redan verkar ha haft ÄL! Ni har alltså inte försökt med en gång utan väntar en mens? 
  • Fiiaaa
    Anonym (så trött!) skrev 2014-06-02 18:23:44 följande:
    Men vad skönt att dina test visar negativt nu och att du redan verkar ha haft ÄL! Ni har alltså inte försökt med en gång utan väntar en mens? 

Ja, jag hoppas verkligen att jag tolkar kroppens signaler rätt och att mensen är på G. Att testet är negativt är det ju iaf ingen tvekan om :) de sade att vi skulle vänta en mens, de såg att slemhinnan var förtjockad och att det skulle komma ut med nästa mens för att få bättre förutsättningar för en ny graviditet. Så jag har försökt lyda, vi har ju dock inte direkt varit avhållsamma sen jag slutade blöda, men vi har så att säga "försökt hålla grabbarna utanför" ;) lite riskabelt kanske, men så körde vi i fem år innan jag blev gravid, och sen blev jag gravid på första försöket när vi körde all in, så jag hoppas det är lugnt. Skulle det inte vara det så får man väl hålla tummarna att det går vägen trots slemhinnan helt enkelt :) tänker ni försöka direkt eller?
  • Anonym (så trött!)
    Fiiaaa skrev 2014-06-02 19:48:44 följande:

Ja, jag hoppas verkligen att jag tolkar kroppens signaler rätt och att mensen är på G. Att testet är negativt är det ju iaf ingen tvekan om :) de sade att vi skulle vänta en mens, de såg att slemhinnan var förtjockad och att det skulle komma ut med nästa mens för att få bättre förutsättningar för en ny graviditet. Så jag har försökt lyda, vi har ju dock inte direkt varit avhållsamma sen jag slutade blöda, men vi har så att säga "försökt hålla grabbarna utanför" ;) lite riskabelt kanske, men så körde vi i fem år innan jag blev gravid, och sen blev jag gravid på första försöket när vi körde all in, så jag hoppas det är lugnt. Skulle det inte vara det så får man väl hålla tummarna att det går vägen trots slemhinnan helt enkelt :) tänker ni försöka direkt eller?

Det beror lite på hur det går men jag tror att vi försöker med en gång faktiskt. Har hört både att man skall vänta och att man inte skall vänta för att man har större chanser för att det "tar sig" direkt efter mf. Så går lite på känsla, men har du hört från en läkare och fått en specifik anledning till att ni skall vänta så verkar det ju vettigt. Jag fick höra från en BM att "det är ju lättare att datera då när cykeln kommit igång" och ärligt talat så vill inte jag vänta bara för att det blir lättare för dem att datera min graviditet, känns inte som en god nog anledning

Tror faktiskt att mitt test idag var helt negativt! Skall beställa cb digitalt och få det svart på vitt bara också, förhoppningsvis första gången jag behöver hoppas på ett negativt gravtest
Svar på tråden Missfall som inte vill "komma igång"?