Merkostnader i VB, hur har ni formulerat?
Puffar på lite från mitt tidigare inlägg angående merkostnader till 14-årig Aspergare. =)
Min fundering är hur Ni har gjort när ni sökt merkostnader - har ni förklarat dessa merkostnader eller har ni bara "staplat upp" dom?
Jag tar mig själv som exempel här, när det gäller en utav våra merkostnader som gäller täcken, kuddar, lakan.
Nu tar jag en rent hypotetisk summa i exemplet (har inte räknat ut exakt än), men sonen här hemma har en tendens att ha sönder extremt mycket påslakan.
Han drar sönder dom och ibland skär han sönder dom med kniv och då följer oftast täcket med på köpet och det är täck-fyllning etc överallt.
I mitt tycke så är lakan sådant som brukar hålla i några år, men så är inte fallet här hemma, utan byter jag sonens lakan 1 gång i månaden så får jag oftast kasta bort det då det är mer eller mindre strimlat.
Det tycker jag är en merkostnad, men hur hade ni gjort?
Hade ni skrivit ex "Merkostnad extra täcke, påslakan, underlakan ca 1000:-/år" (hypotetisk summa),
eller hade ni skrivit med en förklaring till allt under just den "Merkostnads-posten"?
Hoppas ni förstår hur jag menar =)
Sitter med ansökan nu och skriver lite varje dag och varefter man kommer på.
Jag känner lite att en del saker som är merkostnader här hemma är så absurda att en närmare, grundlig förklaring nästan kan vara på sin plats....*s*