Disneyland Paris
Hej!
Tar tacksamt emot tips om ett bra och prisvärt boende på gångavstånd (alt goda kommunikationer) från parken!
Jag tar också väldigt gärna emot bra tips/råd inför besöket? Vi skall åka i mitten av oktober vistelse 4 dagar.
Hej!
Tar tacksamt emot tips om ett bra och prisvärt boende på gångavstånd (alt goda kommunikationer) från parken!
Jag tar också väldigt gärna emot bra tips/råd inför besöket? Vi skall åka i mitten av oktober vistelse 4 dagar.
Missa för guds skull inte Eiffeltornet!
Nu har inte jag varit där sedan JAG var barn, så några hotell kan jag inte, men jag minns i alla fall resan ur ett barns perspektiv. Kan lova att ungarna kommer ha jättekul där, oavsett ålder
[onödig anekdot]Minns att när vi var där så blev det en stor grej av att det var förbjudet att ha med sig någon som helst egen mat och dryck in på området. En regel mina föräldrar tyckte var idiotisk då de hade små barn med sig, som behövde både äta och dricka rätt så ofta, så de smugglade med sig mat in i alla fall. När vakterna frågade vad de hade med sig i väskan svarade de glatt: "Blöjor! " och då tappade vakterna av någon anledning lusten att kolla...[/onödig anekdot]
Sök hotell via tex Reseguiden.se eller booking.com. Sök på Disneyland Paris. Då får du upp en jättebra karta så ser du vilka hotell som har gångavstånd till Parken.
Jag ska själv till Disneyland för första gången i sommar så jag kan tyvärr inga hotellnamn utantill, men så har jag gjort när jag har letat hotell iaf!
Det ligger ju ett stort köpcentrum en RER-station innan Disney o där ikring ligger det en hel del hotell. Enligt flera hotellbeskrivningar så verkar man kunna gå till Parken därifrån.
Vi var dar i september och bodde pa Disneyland Hotel, som ligger previs vid ingangen, men det kanner du sakert redan till. Prisvart kan man inte pasta att det var, men fordelen var att man kommer in kl 8 pa morgonen, om man vill, parkerna oppnar 10 for allmanheten. Det finns andra hotell i narheten, Disneydrivna och andra hotelkedjor. En vaninna pratade om Marriott, har jag for mig, som skulle ligga i narheten, och som hade varit bra.
Tack för era svar! Passar på att ställa några fler frågor.
Är 3 dagar lagom i parken?
Skulle två dagar vara alldeles för lite? Dottern är 8 år.
Hur är det med min. längd på åkattraktionerna? Hon kommer på sin höjd vara 120 cm lång när vi åker.
Tack på förhand!
Tre dagar later lagom. Vi var dar i tva hela dagar, och det rackte iaf for oss. Allt handlar ju om hur lange man maste koa. For oss varierade det mellan 10 minuter och en timme per attraktion. Man kan kopa fastpass, men vi brydde oss inte om det, da det inte anvandes pa akattraktionerna for mindre barn. Mina var da fem och tre, sa jag har svart att gissa vad en attaaring vill och vagar gora. Kolla pa hemsidan, de skriver sakert ut vad som galler for de olika akattraktionerna.
Hej!
Jag hoppas att du just nu är på Disneyland Paris och har en fantastisk semester!
Om du inte har hunnit åka eller om det är någon annan som har frågor om attraktionerna, så svarar jag gärna. Jag har varit flertalet gånger på Disneyland Paris och driver en blogg som handlar just om Disney och dess olika parker runt om i världen samt Disneykryssningar. www.nattstad.se/disneysemester
När det gäller attraktioner för en 8-åring så finns det mycket att välja på. Det finns en del attraktioner som hon är för kort för, men de flesta är inga problem.
Hej!
Jag hoppas att du just nu är på Disneyland Paris och har en fantastisk semester!
Om du inte har hunnit åka eller om det är någon annan som har frågor om attraktionerna, så svarar jag gärna. Jag har varit flertalet gånger på Disneyland Paris och driver en blogg som handlar just om Disney och dess olika parker runt om i världen samt Disneykryssningar. www.nattstad.se/disneysemester
När det gäller attraktioner för en 8-åring så finns det mycket att välja på. Det finns en del attraktioner som hon är för kort för, men de flesta är inga problem.
puffar lite för tråden och tar gärna också emot hotelltips för en familj med två barn snart 7 år. Vi funderar på att åka i februari 3-5 dagar och lägga 2 i Disneyland och resten inne i Paris.
Hur är ens vädret där då?
puffar lite för tråden och tar gärna också emot hotelltips för en familj med två barn snart 7 år. Vi funderar på att åka i februari 3-5 dagar och lägga 2 i Disneyland och resten inne i Paris.
Hur är ens vädret där då?
Hej!
Tack för tips inför vår resa!
Vi hade en jättebra vistelse på Disneyland och Disneystudios Vi köpte tredagars biljett för priset av två dagar. Vi var där i mitten av oktober och tror att vi hade rätt bra flyt med köande pga årstiden. Vi stod i kö mellan 5-60 minuter för attraktionerna. Längst köade vi för att få ta en bild med en av prinsessorna...och Musse Pigg...
Som någon av er skrev här så fick min dotter åka rätt mycket med sina 120 cm till hennes stora glädje. Hon åkte allt hon fick. Jag noterade längdgränser på 81-, 107-, 120-, 132- och 140 cm. vissa attraktioner krävdes dock att vuxen ändå satt med.
Vi hann med i princip allt under två dagar, men vi valde att gå tillbaka även tredje dagen. Då gjorde vi en del repriser och så hann vi gå runt och bara njuta av miljön, leka,mm
Vi reste med danska vänner vi bara träffar 1g/år så tjejerna hade också ett stort behov av att bara få "vara".
Vi valde att bo på Explorers. valet stod mellan Kyriad och Explorers och det blev Explorers pga poolen. Den var öppen till 23 så även om vi kom hem sent så hann vi med lek i poolen innan vi stupade i säng.
Det är ett medelklasshotell Fick en känsla av "Finlandskryssning". Lite slitet här och var men vi möttes av vänlighet, sov gott, hade ett rent och fräscht rum och det överträffade mina förväntningar.
Måndagen och fredagen var egentligen resdagar, men vi hann med att göra lite av Paris också dessa dagar. På måndagen landade vi 13.10 och på fredagen gick planet hem 19.30.Låste in bagaget på järnvägsstationen "Gare de Lyon" vid båda tillfällena och tog oss sen ut i vimlet till fots och med Metron.
Vi bokade boendet via booking.com och flyget (sas) genom reseguiden.se
Om någon vill veta något mer så delar jag gärna med mig!
Hej!
Tack för tips inför vår resa!
Vi hade en jättebra vistelse på Disneyland och Disneystudios Vi köpte tredagars biljett för priset av två dagar. Vi var där i mitten av oktober och tror att vi hade rätt bra flyt med köande pga årstiden. Vi stod i kö mellan 5-60 minuter för attraktionerna. Längst köade vi för att få ta en bild med en av prinsessorna...och Musse Pigg...
Som någon av er skrev här så fick min dotter åka rätt mycket med sina 120 cm till hennes stora glädje. Hon åkte allt hon fick. Jag noterade längdgränser på 81-, 107-, 120-, 132- och 140 cm. vissa attraktioner krävdes dock att vuxen ändå satt med.
Vi hann med i princip allt under två dagar, men vi valde att gå tillbaka även tredje dagen. Då gjorde vi en del repriser och så hann vi gå runt och bara njuta av miljön, leka,mm
Vi reste med danska vänner vi bara träffar 1g/år så tjejerna hade också ett stort behov av att bara få "vara".
Vi valde att bo på Explorers. valet stod mellan Kyriad och Explorers och det blev Explorers pga poolen. Den var öppen till 23 så även om vi kom hem sent så hann vi med lek i poolen innan vi stupade i säng.
Det är ett medelklasshotell Fick en känsla av "Finlandskryssning". Lite slitet här och var men vi möttes av vänlighet, sov gott, hade ett rent och fräscht rum och det överträffade mina förväntningar.
Måndagen och fredagen var egentligen resdagar, men vi hann med att göra lite av Paris också dessa dagar. På måndagen landade vi 13.10 och på fredagen gick planet hem 19.30.Låste in bagaget på järnvägsstationen "Gare de Lyon" vid båda tillfällena och tog oss sen ut i vimlet till fots och med Metron.
Vi bokade boendet via booking.com och flyget (sas) genom reseguiden.se
Om någon vill veta något mer så delar jag gärna med mig!