• Ankissen

Lämna till mormor eller inte? Vattkoppor

Hej!
    I helgen ska min man springa Göteborgsvarvet, och vi har i ett halvår ställt in oss på att jag ska åka med och heja, bokat hotellrum och haft oss. Barnen ska bo hos mormor, något de ställt fram emot sen det bestämdes. Barnen i fråga är 8½ och 5 år gamla. Om det är viktigt i sammanhanget så bor vi i samma stad som mormor och träffas nästan varje dag. Hon hämtar barnen minst två gånger i veckan så de ska slippa alltför långa dagar. Igår fick dock Ella (femåringen) vattkoppor. Än så länge mår hon bra, gränsfall till feber, men pigg, alert och äter. Jag har idag fixat med BVC om Tavegyl, Kylbalsam och Alvedon, så Ella är välförsedd. Nu är jag i valet och kvalet om jag borde ställa in mitt Göteborgsbesök för att ta hand om min vattkoppiga dotter istället. Mormor har sagt att hon kan ta henne ändå, eftersom hotellet är bokat och det är rätt sällan vi som småbarnsföräldrar får komma iväg över natt. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Lämna till mormor eller inte? Vattkoppor
  • Flisan79

Låter som mormor är fullt kapabel att ta hand om lilltjejen. Hon har väl tagit han om vattkoppsbarn förr (dig).

• Gladhannapanna

Självklart kan hon vara hos Mormor i alla fall under förutsättning att mormor haft vattenkoppor själv så klart!

Det handlar om en natt och hon ska vara med storasyster och en vuxen hon är trygg med!

• Gladskit

Mormor är antagligen fullt kapabel. Min son skulle lätt kunna bo hos sin farmor en vecka vid behov, oavsett han var sjuk eller inte. Det enda är väl om du tror att din dotter kommer att bli ledsen och bara vilja ha sin mamma? Men det vet bara du. Vattkoppor kan vara tufft.

• Ankissen

Tack för svar! Dottern bodde för en månad sen, fyra nätter hos mormor och hennes sambo, när resten av familjen hade en storstadsweekend. Det gick superbra. Det är blir säkert ännu bättre denna gång eftersom hon nyss gjorde det och sen får hon ju storebror med sig. Mormor är pensionär,  nybliven, och kan enkelt sova ikapp missad nattsömn, och är förskollärare, så hon har lätt för att prata med barnen och avleda, gulla och leka dem lugna. Hon är helt enkelt den perfekta  mormodern... ;)

Svar på tråden Lämna till mormor eller inte? Vattkoppor