Gravid honkatt attackerar
Tidigare idag så var vi och kastrerade våran hankatt (Diesel). När vi kom hem så fick han ligga i ett rum själv tills han hade vaknat till, men när han väl hade vaknat så gick han ut och la sig på en soffa i hallen.
Efter att en av våra honkatter (Ajax) började morra och fräsa åt honom så valde vi att lägga honom i tvrummet så vi kunde hålla koll på honom. Efter ca 25 minuter av att han bara hade legat i sängen halvt ner drogad och sovit så hoppar den gravida katten (Coccos) upp i sängen och börjar bita och slå honom.
Så min mamma får panik då han inte är tillräckligt stark för att kunna försvara sig själv så tar hon en kudde och slår till honan med för att få bort henne. Då börjar honan attackera min mamma istället, det är då jag hör att något inte stämmer. Så jag springer in i tvrummet och precis när jag kommer in så kommer våran äldsta honkatt (Curry) in efter mig.
Hon ger sig på Coccos direkt för att skydda oss. Helt plötsligt är alla katter inne i tvrummet och det är helt kaos!
Jag försöker gå emellan och dra undan Curry så ingen ska bli mer skadad. Till slut får vi ut alla katter utom Coccos (hon som börja attackera). Hon ska inte föda förrän om 2 - 3 veckor och hon har aldrig varit aggressiv förut. Hon är ganska skygg när vi får gäster men hon har alltid kommit överens med de andra katterna.
Någon som har förslag på vad som kan vara fel?
Tacksam för alla förslag.
Och alla som har åsikter om att alla katter bör vara kastrerade efter en viss ålder kan hålla den åsikten för sig själv.
På bilden har vi Diesel till vänster. Curry i mitten och Coccos till Höger.