Nej, det är inte mitt fel att pappan väljer att bryta med sitt barn.
GAH! Blir galen på att jag som bonusmamma ska få skulden för att pappan vill bryta umgänget med sitt barn. väljer man att sluta med p piller i smyg och skaffa barn med en man som alltid sagt att han aldrig någonsin ever never i livet vill ha barn, ja då får man räkna med att bli ensam med barnet. (Idag har han gjort en vasektomi, då var han för ung så är det klarlagt)
Ja, pappan tänker på sig själv först i detta läget och det beror nog på att han troligen har AS. (Utredning pågår) Han kan inte förstå varför han ska ägna sig åt något som han absolut inte har någon som helst glädje av, särskilt inte som det gör att han missar att utöva sin hobby som är på helgerna. (Vardagsumgänge går inte för att mamman bor på annan ort långt borta)
Nu fick jag höra att JAG utmålas som boven i 'dramat' och då blir jag grinig. Kommer dock inte göra nåt åt saken mer än att skriva av mig här.
Det är inte värt det, barnet hamnar i kläm hur jag än gör i detta läge.
I början erbjöd jag mig att ha barnet själv de ggr det krockade med hans hobby men nej, det ville han inte och det kröp senare fram att mamman förbjudit det. Nå, vill han 'lyda' mamman (läs: inte ta konflikten) så får han, så länge det inte påverkar mig negativt.
Varför är det så många mammor som inte kan se vad deras egen roll i det hela är? Först sluta med p piller i smyg, sen blir förbannad för att hon blir lämnad, när pappan träffar ny blir hon arg för det trots att umgänge då också kommer igång för att barnet blivit tillräckligt trygg med pappan och tillräckligt gammal för att klara av att sova kvar.
När mamman tydligt visade att hon inte ville att jag skulle vara i närheten alls eg så har jag alltid varit noga med att vara mer som en dagisfröken än som en 'mammafigur'. Trevlig och artig, hjälpsam om pappan inte kunnat osv, annars håller jag mig lite i bakgrunden även om jag givetvis är med på aktiviteter osv. (Eftersom jag är den som ordnar med sånt då pappan inte har minsta intresse)
Va fan, hur man än vänder sig har man arslet bak tammefan.