• Gäst Tess

Veta kön Helsingborg

Ska på ultraljud den 2Juni
    stod i Hd för nån månad sedan att dom inte vill säga det till utlänningar,
    för dom gör abort om det är en flicka
    (inte alla) men att det har hänt, så dom har slutat säga könet...

Jag är illa berörd, för vi vill veta, jag har tyvärr inget svenskt efternamn men är född i sverige,
    mina föräldrar med!
    Men min sambo har svenskt efternamn..
    Har tid den 2a men inte hos alf denna gången, hade han på kub v12 och han förklara allt han kunde se,
    dock för tidigt och se kön då..
    Ska till Jesper nu och kommer vara v 18+4

Nån som fått veta efter den 5e april?

hd.se/familjeliv/2014/04/05/en-del-far-besked-andra-inte/

• Svar på tråden Veta kön Helsingborg
  • Gäst Tess
    MySecret skrev 2014-07-15 14:56:03 följande:

Det har inte med ditt efternamn att göra. Hbg vill inte gå ut med det, troligtvis pga könsaborterna. Men en del berättar ändå om de kan se :)

Du får helt enkelt hoppas att bebisen vill visa och att du får en som vill berätta :)

Det har juh med mitt efternamn att göra, TYCKER DOM
    vilket är rasistiskt
    mitt efternamn kommer från ukraina, och har aldrig sett mig som utlärning alls för dom har samma tro och kultur som sverige har typ
    och dom som gör abort för att det skulle vara en flicka, dom hittar andra vägar...

tyvärr får jag inte fler ultraljud, bara om jag inte får bra resultat efter socker testet..

kan åka ner till malmö och få veta för 1000kr
    men har tyvärr inte dom pengarna ;-(
  • Gäst Tess
    banan123 skrev 2014-07-15 15:20:21 följande:
    Jag fick veta att jag väntar en pojk. Gick hos alf. Svenskt namn.
    Alf sa till mig att han tittade inte, dock va detta på kub i v13
    men jesper sa samma sak...

när va du hos alf
  • banan123

Jag var där 13 maj. Dock hade jag en smäll bebis som la rätt hela tiden så han kunde se allt han ville se och så särade lille på benen så till och med jag såg att det var en snopp. Var där på rutin UL.

• Gäst Tess
    banan123 skrev 2014-07-16 23:19:50 följande:

Jag var där 13 maj. Dock hade jag en smäll bebis som la rätt hela tiden så han kunde se allt han ville se och så särade lille på benen så till och med jag såg att det var en snopp. Var där på rutin UL.

ja men som sagt, du har svenskt efternamn....

• banan123
    Gäst Tess skrev 2014-07-17 00:01:14 följande:

ja men som sagt, du har svenskt efternamn....

Jepp :/
  • MySecret

Men jag har svenskt efternamn och den som gjorde mitt ville ändå inte säga. Trots att jag frågade. Det var för tre veckor sedan.

• Gäst Tess
    MySecret skrev 2014-07-17 20:56:18 följande:

Men jag har svenskt efternamn och den som gjorde mitt ville ändå inte säga. Trots att jag frågade. Det var för tre veckor sedan.

vem va det?
  • MySecret
    Gäst Tess skrev 2014-07-17 23:26:28 följande:

vem va det?

En kvinna, kommer inte ihåg hennes namn.

Men Alf är väldigt speciell, hade honom när jag väntade sonen och bytade bort honom denna gången pga att han var otrevlig då.
  • Gäst Tess
    MySecret skrev 2014-07-18 20:50:06 följande:
    En kvinna, kommer inte ihåg hennes namn.

Men Alf är väldigt speciell, hade honom när jag väntade sonen och bytade bort honom denna gången pga att han var otrevlig då.

har bara hört negativt om Alf,

första han sa till mig va inte hej, utan du har högt bmi så vi får se om det går att göra vanligt ultraljud.
    Tji fick han för han hitta den direkt...
    och nej så fet är jag inte, bara några extra kilon runt magen, är allt...

sedan sa han till mig kompis att hon va dum i huvudet o självisk..
    hon skulle ha barn nr 2 och blivit beordrad att planera kejsarsnitt på barn 2 för hennes livmoder är skadad och inte klarar av vanlig födsel..

Så jag tänker välja bort han om jag kan, hädanefter..
    hade tänkt välja en kvinnlig istället..
    därför jag undrar vad hon hette, hon du hade...

när va du där, och varför fick du inte veta?

• MySecret
    Gäst Tess skrev 2014-07-19 00:30:24 följande:

första han sa till mig va inte hej, utan du har högt bmi så vi får se om det går att göra vanligt ultraljud.

hon skulle ha barn nr 2 och blivit beordrad att planera kejsarsnitt på barn 2 för hennes livmoder är skadad och inte klarar av vanlig födsel..

Nej han är inte vidare len i mun. Och han är överläkare :O där ska vara en dansk man som är super trevlig. Men vet inte vad han heter heller.

Jag var där i slutet på juni. Vet inte, hon var inte alls intresserad av att kolla :p försökte mest prata bort det, hon hade inte precis gått någon charmkurs men var inte otrevlig som Alf var.
  • banan123
    Gäst Tess skrev 2014-07-19 00:30:24 följande:

Jag tyckte alf var suuuper bra. Min mamma som också var närvarande vid rutin ul tyckte också han var super bra. (hon har sex ungar) Så jag kan verkligen inte förstå hur ni kan klaga på honom. Hoppas jag får honom till mina andra graviditeter med.
  • Gäst Tess
    MySecret skrev 2014-07-19 12:29:18 följande:

Nej han är inte vidare len i mun. Och han är överläkare :O där ska vara en dansk man som är super trevlig. Men vet inte vad han heter heller.

Jag var där i slutet på juni. Vet inte, hon var inte alls intresserad av att kolla :p försökte mest prata bort det, hon hade inte precis gått någon charmkurs men var inte otrevlig som Alf var.

dansken jesper hade jag

han sa inte mycket, va så konsentrerad i 30 min, men noggrann

jag fick fråga mig fram för han berätta inte mycket o jag glömde säkert helften
Svar på tråden Veta kön Helsingborg