• nallepuh37

Atlantica Club Marmari Beach på Kos

Har just bokat en resa med Fritidsresor till Blue Village Atlantica Club Marmari Beach på Kos och undrar om det är någon som varit där som kan berätta vad ni tyckte om hotellet? Nyfiken på om maten är bra, hur barnvänligt det är (reser med femåring), underhållning, hur rummen är osv.

• Svar på tråden Atlantica Club Marmari Beach på Kos
  • mammaåten
    Yosa skrev 2015-08-02 14:48:27 följande:

Hur strikt va det med klädkoden? Kan man ha 3/4 byxa/capribyxa? Kan man som kvinna ha linne? Kan dottern på 10 år ha linne? Shorts?

Jag skulle säga att vårdad klädsel går bra. Inga slit och släng kläder men annars är det nog lugnt :)
  • Yosa
    Jeppeppeppe skrev 2015-08-06 22:52:08 följande:

Klädkod är väl bara en sak som gäller utanför hotellområdena?

Nej det står i Fritidsresors information om hotellet samt de bekräftar det när jag chattat med dem
  • Yosa
    mammaåten skrev 2015-08-06 23:24:14 följande:
    Jag skulle säga att vårdad klädsel går bra. Inga slit och släng kläder men annars är det nog lugnt :)
    Ja jag tänker också lite så. Sonen 7 år kan säkert ha finare 5 fickshorts och ska nog inte behöva gå i långbyxor hela kvällen. Dottern och jag kan ha tunika/klänning med trefjärdelsleggings. Mannen kan ha sina grå capri eller jeanscapri hoppas vi. Packar även ner "trikåbyxa" till dottern och mig.
  • mammaåten
    Yosa skrev 2015-09-15 11:21:50 följande:
    Ja jag tänker också lite så. Sonen 7 år kan säkert ha finare 5 fickshorts och ska nog inte behöva gå i långbyxor hela kvällen. Dottern och jag kan ha tunika/klänning med trefjärdelsleggings. Mannen kan ha sina grå capri eller jeanscapri hoppas vi. Packar även ner "trikåbyxa" till dottern och mig.
    Det ska absolut inte vara några problem! Det var ungefär det vi hade på barnen. Jag hade enkla långklänningar på mig på kvällarna och en tröja över det när jag tyckte det var kallt! :)
  • Yosa

Tror ni mannen kan ha capribyxor? dvs 3/4dels byxor ?

• mammaåten

Om de är av finare variant tror jag det går bra, alltså bra sittande & vettigt tyg. Var fler som hade mindre fina kläder när vi var där, men jag tycker det är respektlöst när dom säger att de vill ha bättre klädsel. 

Men som sagt, så länge de ändå är av finare variant och inte gamla slitna med 7 hål i & en skjorta till kanske så blir det ju ändå relativt fint :)

Det är ju ett familjehotell och de är medvetna om att folk åker dit för värme och att slappna av så de förväntar sig väl kanske inte att man är superuppklädda, då det för de flesta är väldigt varmt & man då inte har kostym :)

• Greklandsresa

Hej jag funderar lite på vattenrutschkanorna är de på samma sida som hotellet och poolerna lr är det en väg emellan som det er ut på kartan?

• mammaåten
    Greklandsresa skrev 2016-04-19 20:54:07 följande:

Hej jag funderar lite på vattenrutschkanorna är de på samma sida som hotellet och poolerna lr är det en väg emellan som det er ut på kartan?

Det är bara en gångväg som leder förbi. De sitter ihop med den stora poolen där baren också är :) 
Svar på tråden Atlantica Club Marmari Beach på Kos