• Jesssssica

    Vilken TV-serie skulle du leva i?


    Jag är lite kluven. "Friends" är min absolut största favoritserie, jag skulle älska att vara en i gänget. Men det vore också oerhört spännande att få vara med i "Äkta Människor" och äga en Hubbot.. Eller kanske vara en ? ...

    Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
    "Mathjälpen" på Facebook, Tillsammans för barnen.
  • Svar på tråden Vilken TV-serie skulle du leva i?
  • Mercurialis

    Road to Avonlea.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • annanasglass
    Aspie skrev 2014-05-26 14:39:10 följande:
    Det här känns som två helt klart realistiska alternativ för mig med!

    Jovisst älskar jag både kannibal-, zombie- och fantasyserier, men jag skulle själv aldrigaldrigaldrig våga leva i en sån värld! Mord varannan dag (eller tre under en) och varulvar som lurar i skogarna är inte min grej. smile4.gif De som har skrivit såna svar måste vara riktigt modiga om de verkligen skulle kunna tänka sig att leva så.
    Eller Lilla Huset på Prärien kanske =)
  • Mon bébé 81
    Aspie skrev 2014-05-25 10:36:33 följande:
    Igår innan jag somnade funderade jag faktiskt en hel del på just Pride and Prejudice, att det skulle vara en värld jag kunde tänkas leva i, men så kom jag på det där med kvinnornas plats i samhället osv osv. Jag skulle aldrig orka med det där att flickorna i familjen ska bli bortgifta hit och dit (och helst till någon rik karl). Hade jag fått springa runt på ängarna i fina klänningar och samtidigt fått leva självständigt liv där jag blivit respekterad som en karl hade jag nog kunnat tänka in mig i den världen. Annars vet jag inte. Jag älskar miniserien från -95, men realistiskt sätt så känner jag att det inte vore min grej. Känner ni att ni skulle orka passa in i samhällets ramar för den tiden? (Eller är det bara jag som överanalyserar hela den här grejen och tar bort det roliga ur det..?)
    Hihi, nej jag skulle inte passa in i den tiden utifrån den jag är och vad jag vet idag. Jag var inte så realistisk i mitt svar. Hela idén med att flytta in i en tv-serie kändes ganska orealistisk Skrattande.  

    Mitt svar bygger mest på de vackra kläderna, miljöerna och kärleken som trots allt finns i serien. Kvinnosynen och livet i övrigt under den tiden lockar mig inte särskilt mycket. 
  • fiori84

    Fresh prince in Bell air lätt!!! Jag skulle älska bo och hänga med Will Smith och spendera alla dagarna full av skratt :) förutom det så skulle jag också kunna vara med i devious maids


    Alla vackra är inte goda men alla goda är vackra
  • Texasthecat

    Står mellan Supernatural, Doctor Who/Torchwood eller Once Upon a Time...


    Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • Hen
    Omorfia skrev 2014-05-26 11:21:13 följande:

    Så länge man har en Stargate är jag med, men Atlantis är ju en hel stad byggd av the Ancients och i det närmaste outforskad. Så sjukt spännande att få ta reda på allt de visste. Kan också tänka mig Stargate Universe. Jag fattade aldrig varför det var dåligt att åka ut i rymden och alla ville hem.
    Ja jag är inte petig med vilken SG det gäller.
    Men ska jag så blir det SG1 första teamet, Atlantis (  = Ronon och Rodney ) och sist Universe. Beror dock inte på bristen på karlar utan mer att man är fast på samma ställe. Sjukt coolt ställe förvisso, men ändå
  • Ann O Nym

    Svårt val! :) Kan lätt tänka mig att bli räddad av Daryl i The Walking Dead och glida omkring på hans hoj. Sen har vi ju Supernatural där jag säkert blivit bästis med Crowley. (Sam & Dean är ju definitivt inte svåra att se på heller) Hade även gärna varit med i GoT och lierat mig med Littlefinger eller värmt Jon Snow vid muren :)

  • evaja
    Daniel12 skrev 2014-05-27 16:14:52 följande:
    That 70s show. Så grymt skönt och avslappnat!
    Haha jaa, där vill jag också vara med! 
  • Omorfia
    Hen skrev 2014-05-27 16:10:41 följande:
    Ja jag är inte petig med vilken SG det gäller.

    Men ska jag så blir det SG1 första teamet, Atlantis (  = Ronon och Rodney ) och sist Universe. Beror dock inte på bristen på karlar utan mer att man är fast på samma ställe. Sjukt coolt ställe förvisso, men ändå

    Mmm Ronon är riktigt mumsig, och Rodney är ashärlig. Jag älskar sånt som andra tycker är ordmärkeri
Svar på tråden Vilken TV-serie skulle du leva i?