• hanna021

Är det verkligen fel att göra så här?

Vår syster dotter fick många utslag av blöjan fram till hon var ca 1år,
    Vi kom då på att om vi tar stora systersns tvättbara madrass skydd som hon har i sängen då hon är natt kissare och 11år och vill inte ha nattis längre.

Vi har nu i 1år tagit av blöjan på minsta på natten och låtit henne kissa i sängen istället o valt att tvätta.
    av 7 nätter så får vi tvätta 3-4 nätter,

Men folk runt oss gnäller och säger att så kan man inte göra låta sitt barn sova i kissig säng och att vi måste ju förstå att det är bättre att använda blöjor. Jag tycker det är skitbra att de gjort så här därför har jag valt att höra med andra.

Men hon har ju inte fått nå fler utslag sen vi börja göra så här och det är ju bra att de får lufta lite då och då.

Ni som är intresserade vilka lakn vi använder så är det dessa:

www.abenashop.se/index.php

• Svar på tråden Är det verkligen fel att göra så här?
  • viseversa

Nej jag hade inte velat ligga i kiss i alla fall. Tycker inte barnen ska behöva göra det heller. Testa tygblöjor då?

• evaja

Det låter inte jättetrevligt för barnet att ligga i kiss... Så hade man ju verkligen själv inte velat ha det! Prova tygblöjor, kanske funkar jättebra och är dessutom bra för miljön och fritt från en hel del konstiga ämnen som faktiskt finns i vanliga engångsblöjor... Ett tips är att även tvätta barnet med olivolja på en tygtrasa istället för kemiska våtservetter som också kan ge utslag! 

Hoppas ni hittar ett alternativ så att tjejen slipper ligga i kissiga lakan! Lycka till.

• pluvdo

Är detta en dåligt försök till att göra reklam eller är det ännu en kissfetishtråd?

• cosinus

Rent praktiskt är det ingen skildnad mot hur min 8-åring har det. Han vägrar blöja sen 3 år men kissar varje natt. Vaknar inte utan rullar bara till en torr fläck i sängen. Huden mår helt ok, han vaknar inte, han duschar på morgonen och vi tvättar.

Men så djäkla kul är det ju inte att tvätta och renbädda varje natt så hade han bara kunnat tänka sig blöja hade jag lätt kört på det.

I ert fall hade jag nog förmodligen provat mig igenom hela blöjsortimentet innan jag gett upp :)

• hanna021
    cosinus skrev 2014-05-27 09:25:22 följande:
    Rent praktiskt är det ingen skildnad mot hur min 8-åring har det. Han vägrar blöja sen 3 år men kissar varje natt. Vaknar inte utan rullar bara till en torr fläck i sängen. Huden mår helt ok, han vaknar inte, han duschar på morgonen och vi tvättar.

Men så djäkla kul är det ju inte att tvätta och renbädda varje natt så hade han bara kunnat tänka sig blöja hade jag lätt kört på det.

I ert fall hade jag nog förmodligen provat mig igenom hela blöjsortimentet innan jag gett upp :)
    Hej de har testat Imse vimse , Pampers  ,Libero  .Ica willys , Bambo och Änglamark ingen funkar så BVC skrev ut 4st såna lakan till dem då de har tesat och de funkar.

Som du skrev att din 8åring rullar bara till en torr fläck säkerligen gör hon det också därför är hon inte berörd av det.
  • hanna021
    pluvdo skrev 2014-05-27 08:56:14 följande:
    Är detta en dåligt försök till att göra reklam eller är det ännu en kissfetishtråd?
    Ja du Pluvdo jag vet inte var du får dessa konstiga idéer ifrån.
    Det här var bara en rådfrågan.
    Sen så angående lakanen så googla jag på namnet på de vi fick utskrivna och fick fram den där Abena sidan.
    Och tänkte att jag kunde länka dit om nån var intresserad av hur de ser ut.
    Så inge reklam o ingen Fetish eller vad du skrev.

Tycker du ska be om ursäkt och tänka före du skriver.
  • pluvdo
    hanna021 skrev 2014-05-27 09:42:44 följande:
    Ja du Pluvdo jag vet inte var du får dessa konstiga idéer ifrån.

Det här var bara en rådfrågan.

Sen så angående lakanen så googla jag på namnet på de vi fick utskrivna och fick fram den där Abena sidan.

Och tänkte att jag kunde länka dit om nån var intresserad av hur de ser ut.

Så inge reklam o ingen Fetish eller vad du skrev.

Tycker du ska be om ursäkt och tänka före du skriver.

Du skriver först att det gäller din systerdotter. Sedan att NI kom på att ni kunde använda storasysterns skyddslakan, sedan tycker du att det är bra att DE valt att göra så (det handlar alltså plötsligt återigen inte om er utan någon annan familj) och sedan skriver du att hon inte fått fler utslag sedan NI började göra så.

Hur skall du/ni/de ha det egentligen?
  • hanna021
    pluvdo skrev 2014-05-27 10:11:29 följande:

Du skriver först att det gäller din systerdotter. Sedan att NI kom på att ni kunde använda storasysterns skyddslakan, sedan tycker du att det är bra att DE valt att göra så (det handlar alltså plötsligt återigen inte om er utan någon annan familj) och sedan skriver du att hon inte fått fler utslag sedan NI började göra så.

Hur skall du/ni/de ha det egentligen?
    Hej förlåt för eventuella skriv fel men jag fick ig i svenska och är sylektiker och ord blind sp svenska ord och skrivelser är inte det lättaste.

Och ja det gäller min syster dotter.
    och hennes familj.
  • pluvdo
    hanna021 skrev 2014-05-27 11:30:14 följande:
    Hej förlåt för eventuella skriv fel men jag fick ig i svenska och är sylektiker och ord blind sp svenska ord och skrivelser är inte det lättaste.

Och ja det gäller min syster dotter.

och hennes familj.

Så därför kan du inte skilja mellan dig och din syster?
Svar på tråden Är det verkligen fel att göra så här?