• Anonym (svärföräldrarna)

Känner med hopplös

Jag vet inte var jag ska börja men jag behöver tips och råd på vad jag ska göra!! Svärmor och svägerska försöker över ta mitt barn Allt jag gör är fel Tex: Nappen som jag alltid har kallat nutte får inte heta de. Hon har en dreglis som de står jag älskar mamma på, den får hon inte ha... den ska bort på alla kort. Inte nog med de så säger dom hela tiden att de är deras bebis, eller så säger dom "kan vi inte lossas att hon är min bebis" Svägerskan säger flera gånger i veckan att hon är mamman till mitt barn för vi är ju inte lika.. Jag börjar att må så dåligt för detta så jag börjar tvivla på mig själv. Jag är en fegis och vårar inte gå på dom angående detta och när jag pratar med min sambo får jag tillbaka svar blir "nästa Gång dom säger de och jag hör så ska jag säga till" HAN HÖR JU ALDRIG!!! JAG BLIR GALEN VAD SKA JAG GÖRA????

• Svar på tråden Känner med hopplös
  • Anonym (mrs pink)

Låter du svägerskan gå till öf med ditt barn? Ensam? Isåfall, varför?

Att säga att barnet inte är likt dig är elakt. Hon kanske inte förstår det själv. Bra förslag att pika henne om att hon vill ha sex med brorsan. Varför skaffar hon inte egna barn? Hur var svärmor som nybliven morsa? Ville hon inte ta hand om sina egna barn, lämnade hom bort dom, eftersom hon tycker att du ska göra det?

• Fånga dagen

Ts, för att man ska förstå och få bilden lite mer klar för sig så kan du väl berätta lite mer?

Så här är det min gubbes familj vill ha mycket kontroll sen vi skaffa barn. Vi ska göra som dom vill och min gubbe vill inte starta en konflikt säger han. svägerska har inga barn men vill ha de så himla mycket, men hon har ingen kille. Jag skulle aldrig låta dom ta min dotter själva någon stans men svägerskan har varit med på öppna förskolan då hon tagit dottern gått in med henne och sagt att de är hennes dotter plus skrivit in sig som mamma och dotter innan jag han komma in. alltså dom exempel jag tagit upp kanske inte är dom bästa men kan ju ta fler 8 timmar efter att dottern var född stod dom på BB och skulle se bebis även fats vi sagt tydligt nej!!! Min svärmor la upp bilder på fb innan vi äns hade ring min familj och berättat va de blev. även fast jag sa att jag inte ville. och när jag sa till om de då var jag töntig för våra dotter är ju allas barn och vi alla väster om henne. svärfar skakar henne vaken när hon sover. drar ut nutte när hon är ledsen och när min man säger i från så säger han " hon måste lära sig " Jag vet inte vad jag ska göra vill att min dotter ska träffa dom!

• Anonym (mrs pink)

Svärfar är inte klok. Svärmor är egoist. Svägerska är äggsjuk. Vill ingen man ha henne? Jag tänker på att hon hellre låtsas vara nåt hon inte är än att satsa på att bli nån hon vill vara. Brukar inte vara så attraktivt.

Jag skulle vägra släppa in dom. Jag skulle skrivit in mig på öf och talat om att "mamman" inte är mamman och att du inte vet varför hon gör så. Det är ju dom som gör bort sig. Om du och din man är eniga, varför fortsätter ni att umgås med dom? Din man vill inte ha en konflikt, men din man får snällt inse att det är för sent, hans föräldrar och syster har redan startat konflikten. Om ni har sagt ifrån och de struntar i vad ni säger så har de startat konflikten. Varför vill du att ditt barn ska träffa dom?

• Dixie
    Anonym (svärföräldrarna) skrev 2014-05-29 18:10:43 följande:
    Jag må vara över känslig med då är de så. Har alltid tyckt om mins svärföräldrarna och svägerska tills de att vi fick barn. När allt jag gör är fel och svägerskan tar min dotter till öppnaförskolan och skriver in sig som mamma till min dotter då är det inte skoj. Men jag får väl bita ihop och köra på Tack för tipset!!!!
    det är nog dags att markera vad du tycker är ok och vad som inte är det - det låter ju som det bara kommer att bli värre och värre……. 

tycker väl iför sig att det inte är så konstigt om de tar bort en haklapp när de ska ta foto - men att svägerskan påstår sig vara mamman är bara konstigt….
  • Levande
    Anonym (svärföräldrarna) skrev 2014-05-29 20:49:57 följande:
    Så här är det min gubbes familj vill ha mycket kontroll sen vi skaffa barn. Vi ska göra som dom vill och min gubbe vill inte starta en konflikt säger han. svägerska har inga barn men vill ha de så himla mycket, men hon har ingen kille. Jag skulle aldrig låta dom ta min dotter själva någon stans men svägerskan har varit med på öppna förskolan då hon tagit dottern gått in med henne och sagt att de är hennes dotter plus skrivit in sig som mamma och dotter innan jag han komma in. alltså dom exempel jag tagit upp kanske inte är dom bästa men kan ju ta fler 8 timmar efter att dottern var född stod dom på BB och skulle se bebis även fats vi sagt tydligt nej!!! Min svärmor la upp bilder på fb innan vi äns hade ring min familj och berättat va de blev. även fast jag sa att jag inte ville. och när jag sa till om de då var jag töntig för våra dotter är ju allas barn och vi alla väster om henne. svärfar skakar henne vaken när hon sover. drar ut nutte när hon är ledsen och när min man säger i från så säger han " hon måste lära sig " Jag vet inte vad jag ska göra vill att min dotter ska träffa dom!
    Ok om släktingar skojar och säger saker några gånger och man inte upplever något hotfullt eller konstigt från dem i övrigt... Här verkar det dock vara lite märkligheter, ja...

Att hon skriver in barnet på ÖF och sig själv som mamma är inte på skojnivå, verkar mer som att hon är sjuk eller att barnlängtan håller på att driva henne åt det hållet... Din bror måste nog inse att något inte stämmer. samma med släktens agerande vid födseln, inte ok!

Det med haklappen det är så när det står jag älskar mamma då ska dom bort, men när det står pappas flicka eller jag älskar pappa då får dom vara kvar . Det är inte bara på bild utan alltid! Jag vill inte att hon inte ska ha kontakt med dom på grund av mig är bara de. Men känner mer och mer att de är skit samma. Sluta va med dom eller ta avstånd värkar de vettigast!

• Dixie
    Anonym (svärföräldrarna) skrev 2014-05-29 22:34:59 följande:
    Sluta va med dom eller ta avstånd värkar de vettigast!
    nä - vad du behöver göra är att markera vad som är ok beteende och vad som inte är ok beteende!
    börja med att säga till svägerskan att du inte uppskattar att hon kallar sig mamma till dig barn, nästa gång de tar av haklappen säger du till dem att du vill att den ska sitta på etc 
  • Anonym (mrs pink)
    Dixie skrev 2014-05-29 22:42:48 följande:
    nä - vad du behöver göra är att markera vad som är ok beteende och vad som inte är ok beteende!

börja med att säga till svägerskan att du inte uppskattar att hon kallar sig mamma till dig barn, nästa gång de tar av haklappen säger du till dem att du vill att den ska sitta på etc 

Var lite mer handgriplig. Tänk inte att din dotter inte ska drabbas för att du är löjlig. Det är dom som är löjliga. Liknar faktiskt lite åt mobbing. Skulle dina föräldrar slita av alla jagälskapappalappar? Tror inte det va.

Sluta ha öppet hus för dom. De har inte förtjänat det förtroendet.
  • Anonym (mrs pink)

En sak till. Din man kommer aldrig höra eftersom han inte vill ta konflikten. Vänta inte på honom. Han BORDE ta konflikten med SIN familj för sin frus och sin nya familjs väl men du kan inte vänta på att han förstår det. Nu sätter DU stopp och när hans familj försöker protestera så skickar du in honom att förklara. Har han hört vad du har sagt så vet han vad de har gjort och ska stå upp för dig. Lycka till!

• sextiotalist

Totalt gränslösa
    Det första jag tycker du ska göra är att se till att få en paus från dom.

Hur långt bort bor dina föräldrar, är det tillräckligt långt bort, så packar du en väska och åker dit. När du väl är där, så rådfrågar du din mamma (mammor kan vara kloka ibland, även min knepiga mamma) hur du ska hantera detta. Tillsammans så gör ni en plan.

Ett tips är att du har din mamma boende hos dig ett tag, så hon kan finnas där som stöd mot svärmor.

Är det så att det fortsätter, så får du gå på familjerådgivning med din man. Du får säga till honom att hans föräldrars beteende förstör er relation, så om han är rädd om er relation så ska han följa med

• Anonym (Sluta mesa då!)

Ja ts, det finns faktiskt bara EN lösning: att sluta MRSA och stå upp för sig själv eller att fortsätta huka förskrämt när de stjäl ditt barn. Din svägerska låter för övrigt helt skadad i huvudet, hon borde läggas in på psyket.

• Anonym (Sluta mesa då!)
    Anonym (Sluta mesa då!) skrev 2014-05-30 12:25:12 följande:
    Ja ts, det finns faktiskt bara EN lösning: att sluta MRSA och stå upp för sig själv eller att fortsätta huka förskrämt när de stjäl ditt barn. Din svägerska låter för övrigt helt skadad i huvudet, hon borde läggas in på psyket.

MESA!
  • Fånga dagen

Alltså ts, jag förstår inte riktigt..

" svägerskan har varit med på öppna förskolan då hon tagit dottern gått in med henne och sagt att de är hennes dotter plus skrivit in sig som mamma och dotter innan jag han komma in"

Vad hände när detta uppdagades? Vad sa du, vad sa personalen, och hur förklarade svägerskan sitt handlande? Jag föreställer mig att det borde ha blivit nån form av reaktion när någon annan skriver in ett barn och helt felaktigt utger sig för att vara barnets förälder? Att det är helt sjukt begriper ju vem som helst. Det borde ju även din sambo tycka. I jämförelse med detta så är ju det här med dreglis och nutte bagateller. Så av det du berättat så tycker jag att svägerskans agerande på öppna förskolan är det allvarligaste. Det är ju helt sjukt, och man undrar allvarligt hur det egentligen står till med henne? Sen är ju de övrigas beteende också under all kritik naturligtvis, och måste stoppas.

Jag tycker som någon annan skrev här att du måste ta hjälp av någon till dig närstående. Någon med skinn på näsan som kan stötta och bita ifrån, för jag misstänker att varken du eller din sambo har den kraften, och därför måste ni få hjälp. Det kan räcka med att någon biter ifrån klart och tydligt EN gång och förklara saker och ting för svärmor, svärfar och svägerska. Någon med pondus som de kan känna respekt för, och därför inte vågar annat än backa. Den respekten har de tydligen varken för dig eller din sambo, så jag tror inte att det är mycket lönt att ni själva ger er in i den striden, utan klar och tydlig uppbackning. Försök att ta itu med detta snarast, för det är inget att vänta på. Situationen kan istället förvärras. Jag hoppas innerligt att ni får den hjälp ni behöver och önskar er lycka till. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Känner med hopplös