• Penida

Varför röstar du på Sverigedemokraterna?

Jag skulle inte rösta på Sverigedemokraterna, jag har läst deras partiprogram och det är inte jag även om jag kan hålla med om något här och där, det kan jag oavsett parti.
    Jag är lite nyfiken på varför så många väljer att rösta på dem. Det man ofta får höra om man frågar är "jag röstar på Sverigedemokraterna på grund av vad de vill med invandringen" och that' s it. Det känns som att det bara handlar om en fråga och en fråga bara för de flesta som väljer att lägga sin röst där.. Vissa kan ibland gå så långt som att säga att de håller med om precis allt vilket verkar aningen naivt kan jag tycka. Jag önskar någon kunde vara mer specifik. Vad är så bra med deras familjepolitik t.ex?
    Någon som vill svara på vad i deras politik ni faller för? De flesta måste väl ändå tänka längre än en enda fråga? Det hoppas jag i alla fall.
    Här är deras politik A-Ö om ni behöver läsa påGlad
    sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/

Avskyr CIO-metoder
  • Svar på tråden Varför röstar du på Sverigedemokraterna?
  • tumbleweed

T ex "svenskarnas parti", "miljöpartiet" och "F!" där  kan vi ju snacka om extrema partier som  kommer ställa till med mkt stor skada för detta land beroende på hur mkt inflytande de ges...

så skulle det ju stå i sista stycket...=)

• Tulpanblomman

Jag har hört många säga att de ska rösta på SD därför att de är less på invandrarpolitiken, enbart därför. Det är sorgligt att andra partier fortsätter att stoppa huvudet i sanden och låter bli att ta tag i det växande missnöjet med invandrarpolitiken. Jag har också hört många "högerröstare" säga att det ändå är kört för Alliansen så de kommer att lägga sin röst på SD istället för något alliansparti.  

• kanskedetdu
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-29 14:27:56 följande:
    Vad bra att du skrev!

Nu ser ju alla det som alla SD-arna hela tiden förnekar. Ni har en unken människosyn, där alla inte ska var lika mycket värda.
    aha så alla som inte delar din åsikt har en unken människosyn?,sa inte du att alla ska vara lika mycket värda?men du ju inte att hen pga dens åsikter,vet du vad en hycklare är?
  • kanskedetdu
    kanskedetdu skrev 2014-07-03 14:13:42 följande:
    aha så alla som inte delar din åsikt har en unken människosyn?,sa inte du att alla ska vara lika mycket värda?men du ju inte att hen pga dens åsikter,vet du vad en hycklare är?
    aha så alla som inte delar din åsikt har en unken människosyn?,sa inte du att alla ska vara lika mycket värda?men du ju tycker ju inte att hen pga den åsikter är lika mycket värd,vet du vad en hycklare är?
  • Sensitiveguy
    Marlean skrev 2014-05-27 21:33:38 följande:

Står för vad de säger? Tillåt mig le. Det är väl partiet som är bäst på att förneka allt de säger och gör med meningar som "Mitt konto var hackat!" "Det var inte jag som skrev, det var min dotter!" "Det minns jag inte." "Det var ett räkneexempel."

• Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2014-05-27 22:03:19 följande:

Sedan är det bra att de varken är höger eller vänster, utan står för det bästa från bådas världar.

"Sverigedemokraterna är ett socialkonservativt parti med nationalistisk grundsyn.

Vi betraktar värdekonservatism och upprätthållandet av en solidarisk välfärdsmodell som de viktigaste verktygen i byggandet av det goda samhället. Partiets ambition är att kombinera de bästa elementen från de traditionella höger- och vänsterideologierna. Vi bejakar lag och ordning, gemensamhetsskapande traditioner, samhällsbärande institutioner och bevisat välfungerande naturliga gemenskaper i form av familjen och nationen. Vi eftersträvar ett demokratiskt, jämställt och miljövänligt samhälle där alla medborgare skyddas av, och är lika inför, lagen. Ett samhälle där alla medborgare också garanteras en hög grundläggande nivå av ekonomisk och social trygghet."

Det bästa från båda världar borde snarare innefatta rättvis fördelning och valfrihet. De röstar ju för jobbskatteavdragen och är därmed att betrakta som höger, inte vänster.

I övrigt det mest floskelhaglande partiprogramsskrivning jag sett maken till.
  • Sensitiveguy
    tumbleweed skrev 2014-05-30 20:53:41 följande:

Jag röstar inte på SD, i alla fall inte i detta valet. Fortsätter massinvandringen kommer jag dock proteströsta på sd nästa val. Har insett att denna fråga är så pass viktig för landet att jag skulle kunna frångå min vanliga partitillhörighet för att få en förändring till stånd. Kommer dock aldrig att bli en fullfjädrad SDare pga att jag uppfattar dom som alltför bakåtsträvande för min smak.

Massinvandring och multikulturalism ser jag som stora misstag och misstänker att det finns en elitistisk agenda bakom dessa företeelser.

Anpassad invandring i mindre omfattning ser jag dock som något positivt.

Anser inte att sd kan betraktas som ett extremistiskt parti på något sätt. Finns bra mkt värre partier i den svenska politiken än dom. T ex "svenskarnas parti", "miljöpartiet" och "F!" där  kan vi ju snacka om extrema partier som inte kommer ställa till med mkt stor skada för detta land beroende på hur mkt inflytande de ges...

På vilket sätt är MP ett extremistiskt parti?
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-07-06 07:00:34 följande:
    På vilket sätt är MP ett extremistiskt parti?
    MP ligger långt ut på vänsterkanten. Det är där extremistpartierna samlas. Till skillnad från SD som är ett mittenparti.

Om du inte tror mig kan du fråga Sveriges Jämställdhetsminister, Maria Arnholm. Hon tycker precis likadant.

• Gert
    Nattugghla skrev 2014-07-06 11:56:40 följande:

SD är inget mittenparti. SD ett extremparti på högeryttern.

Jämställdhetsminister håller inte med dig.
  • Nattugghla

Jag kanske inte håller med jämställdhetsministern. Det innebär inte att varesig hon eller jag har rätt i slutänden.

• Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-07-06 11:01:36 följande:

MP ligger långt ut på vänsterkanten. Det är där extremistpartierna samlas. Till skillnad från SD som är ett mittenparti.

Om du inte tror mig kan du fråga Sveriges Jämställdhetsminister, Maria Arnholm. Hon tycker precis likadant.

Det är ingen faktabaserad åsikt, Runes.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-07-06 15:43:52 följande:
    Det är ingen faktabaserad åsikt, Runes.
    Hur menar du? Det är klart att det är faktabaserad åsikt. Miljöpartiets politik ligger långt ut på vänsterkanten och SD:s politik ligger i mitten. Det är bara att läsa deras partiprogram.
  • Progressiv

Jag vill inte tvingas ut i krig genom att Åkesson återinför värnplikten - därför inget SD för mig.

• 112122
    Nattugghla skrev 2014-07-06 11:56:40 följande:

SD är inget mittenparti. SD ett extremparti på högeryttern.

Det går inte att fastställa objektivt vad som är vänster och höger, men om SD är högerextremt är hela världen förutom Sverige högerextremt. Det är en åsikt man kan ha, att hela världen är högerextremt, men då är det viktigt att man förstår vilken åsikt man faktiskt har.
  • anna2016

Troligtvis röstar folk på Sverigedemokraterna för att de inser att landet håller på att kollapsa och hoppas att de kan åtgärda några av dessa problem :

sexövergrepp på badhus

knivattacker

mord 

bråk på asylboenden

gruppvåldtäkter

boendesituationen

budgetunderskottet som kommer uppstå pga massinvandringen
  • anna2016
    112122 skrev 2016-04-08 23:34:18 följande:
    Det går inte att fastställa objektivt vad som är vänster och höger, men om SD är högerextremt är hela världen förutom Sverige högerextremt. Det är en åsikt man kan ha, att hela världen är högerextremt, men då är det viktigt att man förstår vilken åsikt man faktiskt har.
    Jag håller med helt och hållet om vad du skriver.

Kan det möjligtvis vara så att våra politiker är naivast i världen ?

Känns det som att vi vill ha fler förorter där inte ens polisen kan åka utan att bli överfallna ?

Känns det som att tryggheten för svenska tjejer har ökat senaste året ?

Någon som tycker att det är gruppvåldtäkter och knivattacker jämt och ständigt ?

Folkets åsikter i frågan är ju väldigt klar nu - varför lyssnar inte politikerna på folket. I stort sett ALLA vill ha stopp på massinvandringen (som främst består av arabiska män med en kvinnosyn som är väldigt "annorlunda")
Svar på tråden Varför röstar du på Sverigedemokraterna?