• scrapparlotta

Frågor om 5:2 dieten..

Tänker börja med 5:2 dieten på måndag tänkte jag, men har lite frågor om detta....

Vad äter ni dom dagar ni ska äta 500 kalorier? Hur delar ni upp det på dagen?

Hur gör ni för att klara hungern??

När börjar man märka av viktnedgången? Hur lång tid tar det och hur mycket går man ner ungefär på en vecka/månad?

Kan man/orkar man träna nåt den dagen man knappt äter?

Dom dagar ni har ätardagar, äter ni precis som vanligt då??

Ja, det var lite frågor jag har just nu, kommer kanske på fler sen. Hoppas nån orkar och vill svara :)

• Svar på tråden Frågor om 5:2 dieten..
  • scrapparlotta

ingen som vill ge tips och berätta??

Vill bla veta hur fort man ser resultat, hur ni klarar av hungern dom två dagarna....och hur ni lägger upp maten dom dagarna..

• Aileen Allannah

Jag har testat ett par veckor, har väl tappat något kilo eller så. Att springa på morgonen har inte varit så jobbigt, men det har varit lite svårt att veta vad man ska äta. Findus köttsoppa på burk är väldigt kalorisnål, typ 34 per 100 ml eller om det var ännu mindre? En sen liten frukost, havregrynsgröt, gör att jag klarar mig till middagen utan svårigheter.

• Mme

Det finns ju flera stycken 5:2 trådar, hoppa in in någon av dem!

• Jespis

Jag tyckte att magen blev plattare på en gång och gick ner mer än 1,5 kg första veckan. Från början åt jag lite frukost, lite lunch och lite middag. Jag sover dock illa om jag är hungrig, så nu äter jag väldigt lite (ca 100 kcal max) till lunch och sen resten till middag. Frukost klarar jag mig utan - dricker kaffe och vatten bara. Hungern är inte så farlig - den når en viss nivå och är sen konstant eller avtar. Märklig känsla, Jag promenerar bara fastedagarna, löptränar övriga dagar. På ätardagar håller jag ändå koll på intaget med hjälp av appen lifesum - är rädd att överäta annars. Jag äter ofta tonfisksallad på fastedagarna - tycker det är gott och enkelt. Nu kommer nog mina styckeindelningar försvinna (skriver på paddan) men jag hoppas det går att läsa ändå!

Svar på tråden Frågor om 5:2 dieten..