Vi har olika uppfattning. Hjälp!
Jag är gift och vi har tillsammans tre barn, fem, tre och ett år gamla.
Min man tävlar i en motorsport och har gjort sen vi träffades för 10 år sen.
Det innebär många tävlingar under sommarhalvåret. Han åker då oftast fredag em och kommer hem söndag kväll de helger han tävlar. Det är oftast en en tävling som ligger i Norrland och då bli han borta lite längre oftast en vecka.
Han har fortsatt tävla sen vi fick barn, jag har varit hemma med barnen eller någon enstaka gång följt med. Men att leva under ganska primitiva förhållanden i en depå med barn är inte så lätt.
Han har fram till förra sommaren åkt alla tävlingar han har velat, sm-serie, nordeuropeiska mästerskapen mm. Men förra sommaren kände jag att det det blev lite mycket att vara hemma med barnen själv så pass mycket tid och han drog då ner på tävlandet en aning och hade även med mellanbarnet på några tävlingar för att underlätta för mig.
Den här sommaren känner jag att det varit ett väldigt intensivt år med barnen, jag är hemma heltid och min man man jobbar heltid och drygt det. Och jag är nu väldigt trött och slutkörd och känner att det blir lite övermäktigt att vara hemma själv så pass mycket tid som hans tävlande innebär (i sommar sex helger där han är borta fredag lunch-söndag kväll och en tävling där han blir borta en dryg vecka i sträck).
Jag skulle vilja att han drog ner på antalet tävlingar i år och istället vara tacksam för att han har kunnat tävla så mycket som han hitintills har gjort och satsa om ett par år igen. Medans han tycker att det känns både väldigt väldigt tråkigt och och jobbigt att skippa några tävlingar. Till saken hör att han inte kan placera sig i SM om han inte åker alla dessa tävlingar.
Jag kan verkligen förstå att det är tråkigt men känner att vi har svårt att få vårt familjeliv att gå ihop just nu om han ska tävla så pass mycket. Vi har också svårt att få till någon övrig semester för ens i slutet av sommaren om han ska tävla så pass mycket.
Han planerar att ta med sig mellanbarnet på tre år på de flesta tävlingar (min svärfar är med och passar barnet under tiden min man kör) .
Till saken hör också att jag helt har fått lägga mitt stora intresse på hyllan då jag inte har haft tid och träna och tävla sen vi fick barn.
Så jag är intresserad av hur andra ställer sig till att en partner skulle ägna så mycket tid till sitt fritidsintresse? Vi skulle behöva lite input från andra för vi har så helt olika uppfattningar.