• alltförmittbarn

Hur mkt kostar det på sjukhus

Hej! 4e dagen jag och min man är inne på Huddinge sjukhus med våran dotter. Kostar det för pappan att övernatta med oss, och i sånna fall hur mkt?? Hoppas jag får ett svar, jag vet att jag kan fråga dom här men kommer inte så bra överens med dom just nu. Tack

• Svar på tråden Hur mkt kostar det på sjukhus
  • Natulcien

Vi bodde på SÖS i tre dygn och jag har för mig att det kostade ca 70-80 kr för mig och runt 350 kr för min sambo. Per dygn, alltså. Och då ingick frukost, lunch och middag, och nån kvällsmacka, samt fika när man kände för det.

• alltförmittbarn

Hej! Vi är på Huddinge sjukhuset vid Flemingsberg på barngatan inte på bb avdelningen och då ingår bara frukost. Man kan ju tycka att det inte ska kosta något och det är ju en självklarhet att pappan vill vara nära sitt barn. Blir orolig, vill inte få hem fetaste räkningen! Tack på förhand!

• Alexi

När vi låg på Danderyd på BB (dvs där man ligger om det krävs medicinsk eftervård) så ingick ingen mat för pappan utan han fick gå och handla själv. Med andra barnet låg vi på patienthotellet och där fick pappan mat om man ville men det kostade ju så vi fick betala typ 700-1000 kr för honom tror jag det var, vi åt ju tre gånger per dag där.

• che71

I Malmö på BB kostade det 100 kr per dygn för mig inkl alla måltider. Pappan fick inte äta eller sova över tyvärr.

• Vaniljkex
    alltförmittbarn skrev 2014-06-01 20:26:12 följande:

Hej! Vi är på Huddinge sjukhuset vid Flemingsberg på barngatan inte på bb avdelningen och då ingår bara frukost. Man kan ju tycka att det inte ska kosta något och det är ju en självklarhet att pappan vill vara nära sitt barn. Blir orolig, vill inte få hem fetaste räkningen! Tack på förhand!

Trakigt, hoppas allt gar bra med ert barn!

Ar nyfiken, varför borde det inte kosta nagot? Det ar ju inte gratis att ata hemma, sa varför pa sjukhus?
Svar på tråden Hur mkt kostar det på sjukhus