• En struts

Alltid VANILJ, som är tristast (och går åt sist) i flersmak glasspaket!

Eller hur? Den går ju åt sist, och ändå envisas de med att ha just vanilj ALLTID, som en avdelning. Vad är det för fel på att blanda päron-choklad-vanilj i flersmak?? Någon som kommit på den lysande kombinationen eller???

Både ICA kulglass tresmak har päron-vanilj-jordgubb, och även GB tresmak har den kombinationen. Om jag vill åt choklad, blir jag tvungen att köpa, hör här, vanilj-choklad-vanilj. Den kombinationen har både ICA och GB tresmak. Då har man helt plötsligt tre överflödiga avdelningar med vanilj, som är trist och går åt sist hemma som sagt.

Ingen som kommit på den lysande idén att blanda päron-choklad-vanilj. Det skulle vara hur gott som helst ju. 

Såhär ser de ut BigPack från GB, päron-vanilj-jordgubb och choklad-vanilj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-02 21:14
    Blanda päron-jordgubb-choklad var alltså min idé, skrev fel i trådstarten där.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Alltid VANILJ, som är tristast (och går åt sist) i flersmak glasspaket!
  • Currykoalan

Har inte ätit vaniljglass på åratal. Köper aldrig 2 liters byttor i flersmak. Jag äter glass i största allmänhet ungefär tre gånger i veckan, något oftare på sommarhalvåret. Jag finner det obegripligt att du inte köper den smak du gillar direkt bara? Varför köpa blandade byttor när du inte vill ha stora delar av innehållet?

• Aniiee
    NeedfulThings skrev 2014-06-03 20:06:33 följande:
    Den vaniljen jag har ätit har då smakat vanilj, men aldrig smakat jordgubbsglass som smakar jordgubbar.
    Jag menade vaniljen i big pack/coops/icas billiga osv........ DEN vaniljglassen smakar inte vanilj för fem öre......

Vill du ha en jordgubbsglass som smakar jordgubb så testa Lejonet och björnen. Där är i alla fall de andra i familjen överens att det smakar jordgubb (själv vet jag inte, jag är allergisk mot jordgubbar =( .... )
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • En struts
    Currykoalan skrev 2014-06-04 00:36:00 följande:
    Har inte ätit vaniljglass på åratal. Köper aldrig 2 liters byttor i flersmak. Jag äter glass i största allmänhet ungefär tre gånger i veckan, något oftare på sommarhalvåret. Jag finner det obegripligt att du inte köper den smak du gillar direkt bara? Varför köpa blandade byttor när du inte vill ha stora delar av innehållet?
    Äh, resten är ju gott, i byttan. Jag vill bara ha choklad i mitten.

Gillar att blanda glass annars.
  • En struts

Men jag har köpt choklad av märket SIA glass. Den var faktiskt god. Sia-glass kan vara rätt ok. Fast inte vanilj! Usch!
    Övriga sorter med gräddglass, örk!
    Kan dock blanda in andra sorter också.

Just ICA:s flersmak är den enda jag äter av sorten "sämre glass" (för att den är så oäkta då, som framgår här i tråden. Struntar i det. Den är god) och även då vaniljglassen Coop, som smakar bäst av allas, alla vanilj helt enkelt.

• NeedfulThings
    Aniiee skrev 2014-06-04 03:20:14 följande:
    Jag menade vaniljen i big pack/coops/icas billiga osv........ DEN vaniljglassen smakar inte vanilj för fem öre......

Vill du ha en jordgubbsglass som smakar jordgubb så testa Lejonet och björnen. Där är i alla fall de andra i familjen överens att det smakar jordgubb (själv vet jag inte, jag är allergisk mot jordgubbar =( .... )
    Aha, den glassen köper jag aldrig. Har inte den självdisciplinen att inte sätta i mig all glass själv direkt Flört
  • En struts
    Nomanisanisland skrev 2014-06-04 12:34:55 följande:
    Köp riktig glas istället.

jarnaglass.se/

BigPack är mest syntetisk sörja.
    Men jag tycker OM syntetisk sörja. Får man inte det? Jag tycker om seriöst gjord glass också. Emellanåt. Men du menar att det finns en Järnaglass?? Oj, vad ekologiskt det låter. Den är nog god dock. Men man kanske inte hittar den i närmsta ICA-affär, eller? 
  • Agdaa

3-smak är ju skitäckligt. Skulle aldrig köpa d :( köper bara ben & Jerry, haegendas o liknande som är RIKTIG glass. De andra är ju bara tillsatser :(

• Palestrina

Barnen vill ha tresmak ibland, och då skulle det vara en lysande idé med en variant som inte innehöll vanilj.

Fast vi har oftast gräddglass vanilj och kokar egen chokladsås eller nåt annat gott till. ICAs gräddglass vanilj är faktiskt riktigt bra. Inte lika bra som lyx-glassarna då, men bäst i budgetklassen.

• Palestrina
    Aniiee skrev 2014-06-04 03:20:14 följande:

Du får bjuda din familj på Häegen-Dasz jordgubb. Den är oslagbart bäst.
  • Virriga Vera

Jag köper nästan enbart glass på Lidl numera. Smakar gott och är väldigt prisvärd. Deras Bourbon vaniljglass är bland den godaste glass jag smakat. Deras glass brukar dessutom ligga högt upp i bäst i test.

Svar på tråden Alltid VANILJ, som är tristast (och går åt sist) i flersmak glasspaket!