• Danni 83

Vi trebarnsföräldrar

Hej,

En tråd för oss som har tre barn . Här kan vi prata om syskonkärlek, att räcka till för alla, relationen, livspusslet m.m

Jag fick tredje sonen den 26/5 och befinner mig i lyckorus. Skulle gärna ha lika många barn till om jag fick.

Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010.
  • Svar på tråden Vi trebarnsföräldrar
  • lupin84

Med oss är det bra. Thor blir 10 mån idag, full far. Klättrar på allt, går runt möbler osv. Oftast glad o nöjd! Fyra tänder och är matglad.

Tim närmar sig 4 år (april), så börjar planera kalas!

Theo blir ju 6 år i september, förskoleklass för honom efter sommaren.

Jag började jobba 7 Jan, så mannen är pappaledig till augusti. Då thor börjar förskolan.

Har inte stängt helt för en 4:a men de får bli om kanske fyra år eller så.

• Danni 83

Hej på er. Grattis till ny graviditet Kokos ! Vad spännande.

Mina killar fyller 8 och 5 i sommar och så lillen som är 10 månader. Jag ville gärna ha ett fjärde barn men mannen sa nej. Efter en del tjatande så kom det fram att han inte ens vill stanna i familjen, utan har känt sen trean kom att han vill leva ett annat liv. Otroligt sårande, vi gick i familjeterapi men han har också fått starka känslor för en annan, så nu har vi separerat. Jag försöker ta en dag i taget och bara vara en bra mamma, jag och barnen försöker bo kvar i radhuset, jag har möte med banken 26/3 för att se om det går. Livet är ganska tungt just nu här, men Jah försöket tänka att barnen är friska och så länge man har ett jobb och fina underbara barn så finns det myckey glädje. Men ibland är det bara dystra känslor. Hela världen rasar ju.

Kul att höra att ni andra mår bra, otroligt vad fort tiden går med de små. Samuel ska börja förskolan i augusti, jag börjar nytt jobb med bättre pendlingsläge den 8/6. Så kommer pappan ta sina dagar under sommaren.

• Tizi
    Danni 83 skrev 2015-03-11 12:46:17 följande:

Mina killar fyller 8 och 5 i sommar och så lillen som är 10 månader. Jag ville gärna ha ett fjärde barn men mannen sa nej. Efter en del tjatande så kom det fram att han inte ens vill stanna i familjen, utan har känt sen trean kom att han vill leva ett annat liv. Otroligt sårande, vi gick i familjeterapi men han har också fått starka känslor för en annan, så nu har vi separerat. Jag försöker ta en dag i taget och bara vara en bra mamma, jag och barnen försöker bo kvar i radhuset, jag har möte med banken 26/3 för att se om det går. Livet är ganska tungt just nu här, men Jah försöket tänka att barnen är friska och så länge man har ett jobb och fina underbara barn så finns det myckey glädje. Men ibland är det bara dystra känslor. Hela världen rasar ju.

Kul att höra att ni andra mår bra, otroligt vad fort tiden går med de små. Samuel ska börja förskolan i augusti, jag börjar nytt jobb med bättre pendlingsläge den 8/6. Så kommer pappan ta sina dagar under sommaren.

Men fy vad otroligt tråkigt att höra :-/ Massa styrkekramar till dig!! Skönt att du kan tänka lite positivt men det måste ändå vara otroligt svårt att separera med allt vad det innebär.. Kram kram på dig!!
  • 3 små hjärtan
    Danni 83 skrev 2015-03-11 12:46:17 följande:

Så tråkigt att höra! Men vilken superkvinna/mamma du verkar vara som ändå försöker tänka positivt. Vilken tur att du har dina fina barn. Håller tummarna för att allt går bra på banken. Kram!!
  • Danni 83

Tack. Jag var ju helt knäckt och hela julen vart förstörd, sen kommer det i omgångar när jag bara gråter, men nånstans måste man ju se det som man har och sålänge barnen finns och är friska så är det ju det viktigaste. Om han inte vill vara i familjen så finns det ju inget jag kan göra åt det egentligen, men det är väldigt ledsamt. Jag är också glad över att jag är hemma med lillen och får sörja hur mycket jag vill ifred och inte måste klara av att sköta jobbet just nu. Men livet blev inte som jag önskade just nu.

• Maria222
    Danni 83 skrev 2015-03-12 10:36:13 följande:

Tack. Jag var ju helt knäckt och hela julen vart förstörd, sen kommer det i omgångar när jag bara gråter, men nånstans måste man ju se det som man har och sålänge barnen finns och är friska så är det ju det viktigaste. Om han inte vill vara i familjen så finns det ju inget jag kan göra åt det egentligen, men det är väldigt ledsamt. Jag är också glad över att jag är hemma med lillen och får sörja hur mycket jag vill ifred och inte måste klara av att sköta jobbet just nu. Men livet blev inte som jag önskade just nu.

Stora kramar till dig!

Jag kan inte ens föreställa mig hur tufft det måste vara.

Har du familj och vänner på nära håll som du kan få stöd av?
  • Danni 83

Tack Maria. Jag har vänner men bor 8 mil ifrån min mamma som är närmast familj. Jag tänker om jag ska flytta närmare henne men barnen trivs så bra i sin skola och vi bor bra annars, i ett radhus i bilfritt område, nära stan men ändå lantligt. Jag kan behålla huset själv säger banken så det är skönt. Fortfarande kommer dippar när jag bara gråter. Jag blev ju lämnad !! Den insikten börjar komma nu.

Samuel fyller 1 år nu i maj, de störta barnen blir 5 och 8 i sommar. Jag längtar tills jag börjar jobba igen, fick nytt jobb med bättre pendlingsläge nu för några månader sen. Börjar den 8/6, det ska bli skönt.

Hur mår ni andra? Kram

• SandraS23

Hej. Jag hoppar in här lite :) Jag har två barn det är 2 år och 3 månader emellan dom jag testade positivt igår för graviditet med vårt 3:e barn så det kommer skilja ganska exakt 18 månader mellan 2 och 3 barnet. Hur får ni ihop det med vardagen, uppmärksamhet till alla 3 osv? Jag är jätte glad för ett 3:e barn till men är samtidigt nervös och orolig att det ska bli fel och att mina två barn jag har idag kommer känna sig bortglömda.

• kokos

Tack alla! Ser nu att jag glömt svara

Jag mår bra extra kontroller pga mitt höga blodtryck och diabetes. Än så länge ligger jag bara på gränsen med sockret så hoppas det håller sig så. Går in i vecka 32 på tisdag. Ska på TUL den 20:e och hoppas på att få veta kön då

Hoppas ni alla mår bra!

• Erese

Hej på er! Vi har blivit oplanerat gravid. Jag satt hemma själv och titta på film, mannen var ute och gjorde stan. Helt plötsligt kom det över mig " jag är gravid" , hade ett test hemma då jag misstänkt det för några mån sedan. Min magkänsla stämde. Fick en chock, kunde inte sluta böla den kvällen. Vi tog ett snabbt beslut om att inte behålla, jag fick en tid till en abortmottagning ( vilket inte var lätt).

Nu sitter jag här med grav symptom till 1000 och en plutande mage. Jag vill förmodligen behålla min man är inte helt emot tanken men han hade hellre hoppats på abort. Vi har ännu inte fattat något säkert beslut. Vi ska till abortmottagningen där vi får möjlighet att ställa frågor och plocka ut kopparspiralen som jag har kvar. Kolla att allt står rätt till.

Det som jag tror att vi bävar lite för är att friheten blir mer begränsad, att vi ska tillbaka till bebis tiden när vi äntligen kommit ifrån det. Vi har haft relativt tuffa bebis år samt att min man vart sjuk två ggr under dessa år.

Våra barn sedan innan är just nu snart fyllda 7år och 4,5år gamla. De kommer vara 5år och närmare 8år när bebbe kommer. Vad har varit tuffast kontra enkelare än vad ni trodde från början?

• snöblask

Hej Erese!

Min trea är nu 8 månader och de två stora är 8 och 10 år. Vi älskar såklart vår lilla bebis mer än allt annat och han har varit relativt enkel. Sover och äter. Dock var det problem med amningen de första veckorna. Hade glömt jakten på sömn de där första månaderna :) överlag har han varit mycket enklare än de andra men att dra det till att han bara följer med är att gå för långt :) Dels så tycker jag att hans behov måste också räknas och inte alltid behöva domna för kvällen ute i vagnen utan hemma i sin säng. Så klockan sju är vi rätt låsta... Sen reser vien del. Våra stora klarar sig ju själva så de ser vi inte så mycket av men utflykter och så som de tycker är roligt får vi dela oss på. Dvs jag blir ofta hemma med bebis... Likaså bio etc... Så här i efterhand hade jag önskat att de stora var liiiite yngre nu blir han så himla mycket yngre :) de älskar dock sin brorsa och jag får mycket hjälp! Behöver aldrig ta med bebis på toa om syskonen är hemma :) Fråga om det är något du undrar över

• Danni 83

Hej på er

Länge sen jag skrev här, har nog tänkt på familjeliv lite som bara när man planerar barn eller är gravid men är ju lika mycket för oss som har barn och är klara med bebisplaner. Jag har dock inte till hundra procent gett upp tanken på ett fjärde barn men nu är jag ju singel så jag måste ju hitta rätt man först. Det har gått ett år nu sen exet sa att han ville lämna familjen och jag tar fortfarande en dag i taget för att kunna hantera sorgen.

Hur gick det för er Erase? Hur mår ni andra?

• kokos

Hej. Oj vad längesen jag skrev!!

Jag födde vår 4:e son den 14 juli Det är full rulle 24/7 men nu är vi klara med barnaskaran. Skulle nog klara fler men min kropp är nog inte så villig till en graviditet till. Fick ta insulinbehandling osv och mitt blodtryck äter jag medicin för...

Alla barn mår bra! Jag kämpar med de 18 extra kilon efter graviditeten :-/

• Erese

Ser att tråden inte är super aktiv. Vi valde att behålla så i mars blir vi tre barnsföräldrar :) jag har varit sjukskriven sedan slutet på november men känner fortfarande att vi tog rätt beslut. Det kändes så fel att välja bort ett liv när vi visste att ekonomi, eller det praktiska inte skulle vara ett problem.

Vi fick oxå nyss reda på att min mans bror väntar sitt tredje. Kul!

• kokos
    Erese skrev 2016-01-14 16:30:08 följande:

Ser att tråden inte är super aktiv. Vi valde att behålla så i mars blir vi tre barnsföräldrar :) jag har varit sjukskriven sedan slutet på november men känner fortfarande att vi tog rätt beslut. Det kändes så fel att välja bort ett liv när vi visste att ekonomi, eller det praktiska inte skulle vara ett problem.

Grattis! Vad roligt! Det kommer gå bra ska du se
  • 3 små hjärtan
    kokos skrev 2015-12-24 21:53:03 följande:

Hej. Oj vad längesen jag skrev!!

Jag födde vår 4:e son den 14 juli Det är full rulle 24/7 men nu är vi klara med barnaskaran. Skulle nog klara fler men min kropp är nog inte så villig till en graviditet till. Fick ta insulinbehandling osv och mitt blodtryck äter jag medicin för...

Alla barn mår bra! Jag kämpar med de 18 extra kilon efter graviditeten :-/

Stort grattis till er fjärde!
    Hur går det för er? Stor skillnad från tre till fyra?
  • 3 små hjärtan

Stort grattis!!
    Att ha tre barn i familjen är underbart, tycker jag! Ett helt litet gäng!
  • lupin84

Grattis till er
  • kokos
    3 små hjärtan skrev 2016-01-15 06:02:59 följande:

Stort grattis till er fjärde!

Hur går det för er? Stor skillnad från tre till fyra?

Det går bra med alla barn. Lite sjukt just nu men så är det ju vinterhalvåret

Inte så stor skillnad från tre till fyra. Fjärde hänger liksom bara på
  • Blicka

Får man hoppa in? Fick min trea i maj -15, en tjej, o har sen innan två pojkar som fyller sju o tre i år. Tycker det är så mysigt med en liten till o njuter av föräldraledighet. Våra äldsta tjafsar en del - fler som har det så? Ibland blir Iaf jag väldigt less på min egen röst som säger åt dom att sluta... Men älskar lillasyster gör de båda.

Svar på tråden Vi trebarnsföräldrar