• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kostdoktorn har svårt med hur man tolkar studier…
  • Probi
    Ambulansliv skrev 2014-06-08 00:06:42 följande:

Ärligt alltså, jag fattar nada av den meningen!
    Forskare har sällan stora löner men kliniker kan tjäna bra.
  • Ambulansliv
    Probi skrev 2014-06-08 00:21:44 följande:
    Forskare har sällan stora löner men kliniker kan tjäna bra.

Det stod mer än så!
  • Ambulansliv
    Probi skrev 2014-06-08 00:20:43 följande:
    Står i länken

Du har inte länkat något?
  • Probi

I tråden som man förutsätts ha läst.

• FeliciaA2
    Runes skrev 2014-06-06 20:25:00 följande:

Han har alltid sett ut som en bluff från början till slut

TS - hur får du ihop din rubriksättning och bifogad Omega-3 länk? Vad har de med varandra att göra?

Länken protesterar mot att kostdoktorn tjänar pengar på sin blogg. Innehållet säger inte att han har läsförståelseproblem.

Omega 3 i linfröolja har dålig tillgänglighet. Fiskolja är bättre.

Grundforskningen om att mättat fett orsakar hjärt och kärlsjukdomar är oerhört gammal. Sena 50 talet. Ny forskning visar att det är stärkelse/socker/ kolhydrater som startar åderförkalkningen. Inte mättat fett.

Läs statens utredning. SBU. De tog del av 12000 forskningsunderlag (tror jag) och kom fram till att ingen höjd risk finns för hjärt och kärlsjukdomar på LCHF.

Raps och olivolja är nyttigare ut omega3 och omega6 hänseende dock. I alla fall så länge smöret inte produceras av frigående kor.
  • Ambulansliv
    Probi skrev 2014-06-08 01:54:35 följande:
    I tråden som man förutsätts ha läst.

Du har inte länkat nåt i tråden.
  • FeliciaA2
    Runes skrev 2014-06-07 01:30:57 följande:
    www.omega-3.se/nyheter/2013/kostdoktorn-och-h.../
    När jag läser övriga inlägg på denna site så får jag en känsla av att personen som skriver slår på allt och alla helt hämningslöst. Han slår på person A som är opponent till person B. Sen slår han på person B också.

Exempelvis så massakrerar han Rössner som är opponent till Kostdoktorn och Pfizer som menar på att "ät frukt och ta vår medicin" samt "undvik mättat fett". I nästa andetag massakrerar han Kostdoktorn som faktiskt har samma åsikter som han själv i mångt och mycket. 

Sen fattar jag fortfarande inte vad länken till www.omega-3.se/nyheter/har med din lilla enkät eller rubriken att göra. Diskussionen landar ju bland omega3 och att någon antagligen inte fått sin produkt såld via Kostdoktorn och att någon (kanske samme person) skriver av sig sin ilska gällande detta genom en ettrig attack. 

Tänk på att ingen gör någonting "gratis": Inte ens du TS. Du är här för att du får ut någonting av detta.
    Om nu Kostdoktorn tjänar pengar på LCHF - vad gör då den "traditionella" livsmedelsbranschen som säljer lågkalori men sötade saker? Vem har starkast ekonomiskt intresse i vår totala matkonsumtion? Ja inte är det då Kostdoktorn. Det är matindustrin!
  • Ambulansliv
    FeliciaA2 skrev 2014-06-08 10:29:33 följande:
    Jag tror Probi menar denna länk. Den finns en bit upp

www.omega-3.se/nyheter/2013/kostdoktorn-och-h.../
    Gjorde Probi säkert, men det känns som att iom Probi blivit svart så hade inte Probi lust att ta nån djupare diskussion i ämnet, dvs det fanns inget välgrundat med inlägget som gjordes
  • Runes
    FeliciaA2 skrev 2014-06-08 07:57:21 följande:
    TS - hur får du ihop din rubriksättning och bifogad Omega-3 länk? Vad har de med varandra att göra?

Länken protesterar mot att kostdoktorn tjänar pengar på sin blogg. Innehållet säger inte att han har läsförståelseproblem.

Omega 3 i linfröolja har dålig tillgänglighet. Fiskolja är bättre.

Grundforskningen om att mättat fett orsakar hjärt och kärlsjukdomar är oerhört gammal. Sena 50 talet. Ny forskning visar att det är stärkelse/socker/ kolhydrater som startar åderförkalkningen. Inte mättat fett.

Läs statens utredning. SBU. De tog del av 12000 forskningsunderlag (tror jag) och kom fram till att ingen höjd risk finns för hjärt och kärlsjukdomar på LCHF.

Raps och olivolja är nyttigare ut omega3 och omega6 hänseende dock. I alla fall så länge smöret inte produceras av frigående kor.
    Skriv om sista meningen
  • Runes
    FeliciaA2 skrev 2014-06-08 10:56:57 följande:
    När jag läser övriga inlägg på denna site så får jag en känsla av att personen som skriver slår på allt och alla helt hämningslöst. Han slår på person A som är opponent till person B. Sen slår han på person B också.

Exempelvis så massakrerar han Rössner som är opponent till Kostdoktorn och Pfizer som menar på att "ät frukt och ta vår medicin" samt "undvik mättat fett". I nästa andetag massakrerar han Kostdoktorn som faktiskt har samma åsikter som han själv i mångt och mycket. 

Sen fattar jag fortfarande inte vad länken till www.omega-3.se/nyheter/har med din lilla enkät eller rubriken att göra. Diskussionen landar ju bland omega3 och att någon antagligen inte fått sin produkt såld via Kostdoktorn och att någon (kanske samme person) skriver av sig sin ilska gällande detta genom en ettrig attack. 

Tänk på att ingen gör någonting "gratis": Inte ens du TS. Du är här för att du får ut någonting av detta.
    Om nu Kostdoktorn tjänar pengar på LCHF - vad gör då den "traditionella" livsmedelsbranschen som säljer lågkalori men sötade saker? Vem har starkast ekonomiskt intresse i vår totala matkonsumtion? Ja inte är det då Kostdoktorn. Det är matindustrin!
    Talade just med en läkare som doktorerat och forskat i näringslära, som såg på fettdoktorn och sa att han ser sjuk ut och har en massa fel. Själv har jag varit slank och frisk på att prioritera rapsolja. Det gäller att läsa på kritiskt då fettindustrin och andra göder de som ska vilseleda.
    Idag hade fettdoktorn en heldag i TV med bara likasinnade, ganska märkligt.
    Omega 3 var en komplettering.
  • Ambulansliv
    Runes skrev 2014-06-08 16:03:57 följande:
    Talade just med en läkare som doktorerat och forskat i näringslära, som såg på fettdoktorn och sa att han ser sjuk ut och har en massa fel. Själv har jag varit slank och frisk på att prioritera rapsolja. Det gäller att läsa på kritiskt då fettindustrin och andra göder de som ska vilseleda.
    Idag hade fettdoktorn en heldag i TV med bara likasinnade, ganska märkligt.
    Omega 3 var en komplettering.
    Du har en såååå väl underbyggda argumentation *inte*....
  • Speakers Corner

Du startar dom mest konstiga trådar, har du problem med svenska språket.
    För du blir ju inte förstådd när du skriver som du gör.
    Men svenska kanske inte är ditt första språk, det skulle förklara en del?
    Eftersom du är en sån flitig agitator här så tänker jag att du nog vill att ditt budskap ska gå fram, synd att det inte gör det.

• Runes
    Speakers Corner skrev 2014-06-08 16:18:32 följande:
    Eftersom du är en sån flitig agitator här så tänker jag att du nog vill att ditt budskap ska gå fram, synd att det inte gör det.
    Jag skrev en mening, resten var citat och en länk, så det jag skrev kan ett barn förstå.
  • Biffus
    Speakers Corner skrev 2014-06-08 16:18:32 följande:
    Du har inte heller särskilt bra svenska... Dina meningsbyggnader är inkorrekta.
  • Speakers Corner
    Biffus skrev 2014-06-12 07:28:45 följande:
    Du har inte heller särskilt bra svenska... Dina meningsbyggnader är inkorrekta.

Mycket möjligt, men det är inte jag som inte blir förstådd.
    Och det är inte jag som kräver språkprov av andra.
    Och det är inte jag som startar mängder av insunianta trådar med enbart en agenda som jag inte ens törs stå för i klara ordalag.
    Så om du ska skälla, rikta ditt skall åt rätt håll.
  • Biffus
    Speakers Corner skrev 2014-06-12 07:37:12 följande:

Och det är inte jag som startar mängder av insunianta trådar med enbart en agenda som jag inte ens törs stå för i klara ordalag.
    Jag skulle vilja påstå att kritiken är rätt riktad. Om en person klagar på någon annans språk, men själv har undermåligt språkbruk - då anser jag att den personens språk bör kritiseras. 
  • Jag är svensk
    Speakers Corner skrev 2014-06-12 07:37:12 följande:

Inga problem att förstå
    Folkpartiet krävde Språkprov för medborgarskap, vad har det med saken att göra?
    Vad är insinuant och agendan då i den här tråden?
  • Jag är svensk
    Biffus skrev 2014-06-12 09:08:34 följande:
    Jag skulle vilja påstå att kritiken är rätt riktad. Om en person klagar på någon annans språk, men själv har undermåligt språkbruk - då anser jag att den personens språk bör kritiseras. 
    FPs språkprov är långt under
Svar på tråden Kostdoktorn har svårt med hur man tolkar studier…